Спортивні і рухливі ігри на воді

Автор(и)

  • Віктор Гузар Херсонська державна морська академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/zenodo.2543532

Ключові слова:

інформація, інформаційне забезпечення, вольові якості, рухові навички, здоров'я, спортивні ігри, рухливі ігри, моряк

Анотація

Заняття у воді є ефективним засобом підвищення рівня фізичної працездатності. Водне середовище і рухова
активність в ній сприяє активізації обмінних процесів, вдосконаленню систем терморегуляції, зміцненню опорно-рухового апарату, поліпшенню нервової і травної систем, що дуже важливо для фахівців в галузі торгового флоту. Мета: проаналізувати проблему організації і проведення спортивних і рухливих ігор на воді, розробити варіанти ігор з урахуванням навчально-тренувальної і трудової діяльності моряків. Матеріали і методи дослідження: в анкетуванні взяли участь 386 курсантів 1–2-го курсів Херсонської державної морської академії. Результати дослідження: встановлено, що спортивні і рухливі ігри на воді проводяться украй рідко, в основному, у відпускний час. Варіанти проведення спортивних і рухливих ігор розроблені недостатньо, в учбово-тренувальній і трудовій діяльності моряка практично не використовуються. Розробка варіантів проведення спортивних і рухливих ігор на воді, методичні і організаційні рекомендації, контроль над їх виконанням дозволять морякам в подальшій учбово-тренувальній і трудовій діяльності використати отримані навички, підвищити фізичну працездатність, зміцнити опорно-руховий апарат, нормалізувати роботу серцево-судинної системи і постійно загартовувати свій організм. В ході анкетування встановлено, що до вступу до академії 82,3 % опитаних займалися спортивними іграми, з них 32,1% займалися спортивними іграми регулярно (2–4 рази на тиждень). Спортивними і рухливими іграми на воді займалися лише 15,5 %, а багато опитувані курсанти відчувають нестачу в отриманні інформації з питань проведення спортивних і рухливих ігор на воді. Висновки: показана необхідність застосування спортивних і рухливих ігор на воді в учбово-тренувальній, а надалі, і в трудовій діяльності фахівців торгового флоту

Біографія автора

Віктор Гузар , Херсонська державна морська академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Alexander, B., & Vladislav, B. (2015). Structure and content of the educational technology of managing students' healthy lifestyle. Journal of Physical Education and Sport, 15(3), 362-364. DOI:10.7752/jpes.2015.03054.

Бакаев, В. В., & Болотин, А. Э. (2013). Показатели готовности студентов к здоровьесберегающему поведению. Ученые записки университета им. П.Ф.

Лесгафта, 12 (106), 36-39. doi: 10.5930/issn.1994-4683.2013.12.106.p36-39

Болотин, А. Э., & Бакаев, В. В. (2014). Педагогическая технология управления здоровым образом жизни студентов. Ученые записки университета имени ПФ Лесгафта,1 (107), 24-28. DOI: 10.5930/issn.1994-4683.2014.01.107.p24-28.

Болотин, А. Э., & Чистяков, В. А. (2014). Научно-теоретические подходы к совершенствованию процесса физического воспитания студентов в вузах. Вестник

спортивной науки, (1), 3-5.

Болотин, А. Э., Щеголев, В. А., & Бакаев, В. В. (2014). Педагогическая технология использования средств физической культуры для адаптации студентов к будущей профессиональной деятельности. Теория и практика физической культуры, (7), 16-19.

Буханов, А. В. (2013). Психолого-педагогические условия, необходимые для управления профессиональной подготовкой личного состава аварийно-спасательных формирований ракетных комплексов. Ученые записки университета им. П. Ф.Лесгафта, (10 (104)), 28-32.

Вавренюк, С. А. (2017). Виховні функції фізичної культури і спорту серед студентської молоді. (Автореф. дис. канд. наук з фіз. вих.). Львів, Україна.

Волков, А. В., Панченко, И. А., & Болотин, А. Э. (2014). Психолого-педагогические условия, необходимые для обеспечения физической готовности личного состава горноспасательных подразделений. Теория и практика физической культуры, (2), 35-37.

Гасюк, І. Л. (2013). Механізми державного управління фізичною культурою та спортом в Україні. (Автореф. дис. канд. наук з фіз. вих.). Хмельницький, Україна.

Годлевський, П. (2014). Керування психологічним станом студентками спортивного навчального відділення із самозахисту. Молодіжний науковий вісник

Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт. 14, 31-35.

Гузар, В. М. (2000). Керівництво фізичною культурою і спортом посадовими особами. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту,15, 3-8.

Гузар, В. М. (2001). Вимоги до автоматизованої інформаційної системи забезпечення фізичної культури і спорту. Концепція розвитку галузі фізичного виховання і спорту в Україні: Збірник наукових праць, Випуск 2, 23-30.

Гузар, В. М. (2001). Інформаційні потреби посадових осіб у галузі фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 9, 13-21.

Гузар, В. М. (2001). Процес управління фізичною культурою і спортом. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 17, С. 9-18.

Гузар, В. М., Круглик, М. І., & Свирида, В. С. (2013). Змагання з морського багатоборства.

Актуальні проблеми сучасної біології та здоров’я людини. Збірник наукових праць XIII Міжнародна науково-практична конференція. Миколаїв: МНУ. 29-31.

Гузар, В. М., Шалар, О. Г., & Шкуропат, Н. В. (2016). Вплив фізичної підготовленості юних плавців на впевненість в собі. Фізична реабілітація та рекреаційно-оздоровчі технології, 3, 62-66.

Гузар, В. М., Шалар, О. Г., & Шкуропат, Н. В. (2016). Психолого-педагогічні аспекти підготовки юних плавців. XVI Міжнародна науково-практична конференція. Медикобіологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Миколаїв: МНУ ім. В.О. Сухомлинського, 64-67.

Гузар, В. М., & Гаврильченко, Л. В. (2001). Вплив деяких факторів на розвиток фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 6, 3-8.

Ермаков, С. С., Иващенко, С. Н., & Гузов, В. В. (2012). Особенности мотивации студентов к применению индивидуальных программ физической самоподготовки. Физическое воспитание студентов, 4, 59-61.

Засека, М. & Помещикова, И. (2015a). Изучение взаимосвязи между состоянием физического развития и уровнем двигательной подготовленности учащихся профессиональнотехнического учебного заведения. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 20 травня 2015 р.). Харків : ХДАФК. 50-53. Режим доступу : http://hdafk.kharkov.ua/ua/materiali-internet-konferentsiji.

Засека, М. & Помещикова, И. (2015b). Анализ типа телосложения учащихся профессионально-технических учебных заведений сферы обслуживания. Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях. Сборник статей ХІ международной научной конференции, Белгород–Харьков. 51–55.

Засека, М. & Помещикова, И. (2016). Оценка энергетического потенциала организма учащихся профессионально-технического учебного заведения. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 20 травня 2016 р.). Харків : ХДАФК. 75–80.

Режим доступу : http://hdafk.kharkov.ua/ua/materiali-internet-konferentsiji.

Зюкин, А. В., Болотин, А. Э., & Напалков, Ю. А. (2014). Факторы, определяющие необходимость формирования готовности курсантов вузов ВВ МВД России к боевой деятельности, с использованием средств огневой и физической подготовки. Ученые записки университета им. ПФ Лесгафта, (7 (113)), 75-79.

Помещикова, І. П., & Кудімова, О. В. (2016). Аматорський баскетбол як один із видів рекреаційно-оздоровчої рухової активності. Фізична реабілітація та рекреаційнооздоровчі технології, 3,180-184.

Романчук, С., & Попович, О. (2010). Заняття фізичною підготовкою як засіб формування індивідуальних і групових психологічних характеристик курсантів. Молода спортивна наука України, Т.2, С. 201-204.

Сабадаш, В. І., Хоменко, В. В., & Шалар, О. Г. (2016). Вплив рухової активності на фізичне здоров’я підлітків. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 139 (2), 148-152.

Степанюк, С. І., Юськів, К. В., Юськів, С. М., & Свирида, В. С. (2017). Характеристика фізичної підготовленості спортсменок з урахуванням ігрового амплуа гравців. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 5, 102-106.

Сущенко, В. П., & Васильева, В. С. (2014). Психолого-педагогические условия, необходимые для улучшения процесса профессиональной подготовки специалистов по защите при чрезвычайных ситуациях, с использованием деятельности студентов в добровольных пожарных командах. Ученые записки университета им. ПФ Лесгафта, (2 (108)), 166-170.

Чурганов, О. А. и др. (2018). Современное развитие непрерывного образования в системе физической культуры и спорта. Ученые записки университета им. ПФ Лесгафта, 7 (161), 281-284.

Шалар, О. Г., Науменко, М. В., & Стрикаленко, Е. А. (2010). Формирование мотивационноценностного отношения студентов к собственному здоровью. Физическое воспитание студентов, Т. 5, 80-83.

Шлямар, І. Л. (2015). Удосконалення спеціальної фізичної підготовки військовослужбовців механізованих підрозділів сухопутних військ Збройних сил України. (Автореф. дис. канд. наук з фіз. вих.). Львів, Україна.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-23

Як цитувати

Гузар , В. (2024). Спортивні і рухливі ігри на воді. Спортивні ігри, (1(11), 4–15. https://doi.org/10.15391/zenodo.2543532

Номер

Розділ

Статті