Застосування рухливих ігор для розвитку фізичних якостей плавців 8 - 9 років
DOI:
https://doi.org/10.15391/zenodo.2543602Ключові слова:
плавці, фізичні якості, розвиток, засобиАнотація
Метою дослідження стало вивчення впливу застосування рухливих ігор на розвиток фізичних якостей плавців 8 – 9 років. Матеріал і методи: У дослідженні взяли участь 20 дітей 8–9 років, які регулярно відвідують тренувальні заняття з плавання. Випробовувані були поділені на дві групи: по 10 плавців з однаковим рівнем підготовленості
(експериментальна (ЕГ), контрольна (КГ)). Збір даних здійснювався в навчально - тренувальних групах басейну «Піонер» (КЗ МСДЮСШОР з водних видів спорту Яни Клочкової). Застосовані: аналіз літературних джерел; метод тестів (контрольні випробування); педагогічний експерімент; педагогічне спостереження; метод математичної обробки даних дослідження. Результати: дослідження виявило, що плавці ЕГ істотно поліпшили результати тестів завдяки застосуванню комплексу рухливих ігор під час навчально-тренувальних занять. У КГ також спостерігалося поліпшення показників, однак воно було не настільки відчутним в порівнянні з ЕГ. Висновки: було встановлено, що
рухові ігри є невід'ємною частиною підготовки плавців. Запропонована методика застосування рухливих ігор під час тренувальних занять з юними плавцями дозволила значною мірою підвищити рівень фізичних якостей спортсменів-плавців 8 – 9 років.
Посилання
Булгакова, Н. Ж. (2001). Плавание. М. : Физкультура и спортс.
Булгакова, Н. Ж. (2002). Познакомьтесь – плавание. М. : Астрель.
Булгакова, Н. Ж. (2011). Игры у воды, на воде. М. : Физкультура и спорт.
Васильев, В. С. (2010). Обучение детей плаванию. М. : Физкультура и спорт.
Ганчар, И. Л. (1998). Плавание. Теория и методика преподавания. Минск : Четыре четверти.
Еремеева, Л. Ф. (2005). Научите ребенка плавать. Программа обучения плаванию детейm дошкольного и младшего школьного возраста. М. : Детсво-Пресс.
Звізда, І. С. (2002). Ігри та вправи на воді для початкового навчання плавання. Чернівці : ЧНУ.
Иорданская, Ф. А. (2006). Мониторинг здоровья и функциональная подготовленность высококвалифицированных спортсменов в процессе учебно-тренировочной работы и соревновательной деятельности. М. : Советский спорт.
Макаренко, Л. П. (2009). Подготовка юных пловцов. М. : Физкультура и спорт.
Никитский, Б. Н. (2009). Плавание. М. : Просвещение.
Осокина, Т. И. (2011). Как научить детей плавать. М. : Просвещение.
Погребной, А. И. (1999). О некоторых принципах обучения плаванию. Теория и практика физической культуры и спорта, 3, 59-63.
Программа обучения плаванню. Retrieved from https:// zddou25.edumsko.ru.
Птушко, Н. (2005). Технология применения соревновательно-игрового метода на уроках физического воспитания для активизации двигательной деятельности учащихся.
Первое сентября, 11(9). Retrieved from http://spo.1september.ru/2005/11/9.htm.
Шейко, Л. В. (2016). Использование игрового метода для формирования волевой активности у младших школьников при обучении плаванию. Спортивные игры, 1, 75-79.
Шейко, Л. В. (2017). Применение подвижных игр для предупреждения возникновения чувства страха у детей младшего школьного возраста на этапе освоения с водой. Спортивные игры, 1, 84-88.
Шейко, Л. В. (2018). Эффективность применения подвижных игр в воде на этапах начального обучения плаванию детей младшего школьного возраста. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(64), 88-93. doi:10.15391/snsv.2018-2.017