Особливості підготовки тренерів з тенісу та підвищення їх кваліфікації
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2025-2.08Ключові слова:
освіта, тренери з тенісу, підвищення кваліфікації, програми навчанняАнотація
Насьогодні роль та необхідність освіти, а також безперервного підвищення кваліфікації фахівців у галузі фізичної культури і спорту є надзвичайно актуальним та своєчасним питанням, оскільки вимоги та умови життя постійно змінюються. Зростає потреба застосування сучасних технологій та підходів для процесу навчання та отримання своєчасної та якісної інформації. Все це повною мірою стосується й тенісу. Мета дослідження полягає у визначенні сучасного стану підготовки та підвищення кваліфікації тренерів з тенісу. Матеріал та методи: відповідно до мети та поставлених завдань програма досліджень включала аналіз науково-методичної літератури, інтернет-ресурсів та досвід участі у програмах навчання Федерації тенісу України та Міжнародної федерації тенісу. Результати: у статті представлено аналіз особливостей підготовки фахівців у галузі фізичної культури та спорту в Україні з акцентуванням уваги на проблемі підвищення кваліфікації тренерів з тенісу. Слід зазначити, що Федерація тенісу України демонструє неабиякий прогрес у даному напрямку протягом багатьох років, активно співпрацюючи з Міжнародною федерацією тенісу та Вищими навчальними закладами України. Було проведено багато курсів підвищення кваліфікації різного рівня та підготовки тренерів для роботи з гравцями-початківцями, спортсменами середнього рівня та вище. З розвитком сучасних технологій, які набули неабиякого розповсюдження за останні роки, поступово змінювалися і підходи до навчання та підвищення кваліфікації тренерів. Одним із наочних прикладів цієї тенденції є впровадження онлайн-платформи навчання Міжнародною федерацією тенісу, що є зручним та дієвим інструментом, за допомогою якого тренер має змогу отримувати доступ до сучасної літератури, вебінарів, конференцій, а також можливість слідкувати за оновленнями в науковому світі тенісу. Крім того, важливою є плідна співпраця Міжнародної федерації тенісу з Міжнародним олімпійським комітетом, результатом якої є впровадження різноманітних програм навчання. Однією з таких програм є WISH, яка спрямована на розвиток та підтримку тренерів-жінок у спорті вищих досягнень. Висновки. Освіта в галузі фізичної культури та спорту є необхідною та важливою для роботи з дітьми. Сучасні технології та підходи до навчання дають змогу тренерам підвищувати рівень кваліфікації та безперервно розвиватися як у професійній сфері, так і в особистісній.
Посилання
Поліхун, Н. І., Сліпухіна, І. А., & Чернецький, І. С. (2018). Наукова освіта як інновація в системі освіти України. Наукові записки [Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія: Педагогічні науки, (168), 186-189.
Ancalmo, C., Zuluaga, F., Miranda, M., Castro, P., & Kahn, D. (2023). Gender equality strategies at national association level. Examples of best practices in Central and South America. ITF Coaching & Sport Science Review, 31(90), 37-40. https://doi.org/1052383/itfcoaching. v31i90.492.
Cahill, G. (2023). The tennis coach as a leader. ITF Coaching & Sport Science Review, 31(89), 57-61. https://doi.org/1052383/itfcoaching. v31i90.491.
Gowling, C. (2019). Understanding the pressures of coaching: insights of young UK coaches working with elite junior tennis players. ITF Coaching & Sport Science Review, 27(79), 27-30. DOI: https://doi.org/10.52383/itfcoaching.v27i79.81
Ibraimova M., Khaniukova O. (2024) Ukrainian experience in the WISH programme as a tool for the development and professional growth of female tennis coaches. Issue 93. 12-17. https://doi.org/1052383/itfcoaching. v32i93.591.
Schaerer, L. (2023). Management strategies of the Asociación Paraguaya de Tenis with the Olympic Solidarity Programmes . ITF Coaching & Sport Science Review, 31(90), 28–32.https://doi.org/1052383/itfcoaching. v31i90.491.
Thelwell, R., Weston, N. J., & Greenlees, I. (2010). Coping with stressors in elite sport: A coach perspective. European journal of sport science, 10(4), 243-253. http://dx.doi.org/10.1080/17461390903353390