The theoretical and practical types of tennis training: features and impact on game performance.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2024-2.01

Keywords:

game, psychological preparation, athletes, tactical training, theoretical preparation , tennis, tennis players, technical training, physical training, physical fitness

Abstract

The tennis is one of the most demanding sports, as it requires players to achieve a high level of physical fitness, technical and tactical skills and psychological stability. Therefore, studying the theoretical, physical, tactical and psychological aspects of tennis training is important for achieving high results in this sport. The purpose of the study: analysis of the theoretical, the physical, the tactical, the psychological training of the tennis players and study of their features and influence on the game performance. Research methods: theoretical analysis and generalisation of scientific and methodological literature. Results of the study. The article analyses theoretical, physical, tactical and psychological training of tennis players. The peculiarities and influence of these types of training on the effectiveness of tennis are revealed. Conclusions. In tennis, it is important to have comprehensive preparation, which includes theoretical, physical, technical, tactical, and psychological aspects. Theoretical preparation helps understand the rules of the game, strategies, and tactics on the court. Physical preparation is aimed at improving the level of physical fitness. Technical preparation helps refine the technique of strokes and movements on the court. Tactical preparation involves studying game strategies and the ability to adapt to different playing styles of opponents. Psychological preparation is focused on developing resilience, concentration, motivation, and emotional control to achieve success on the court. Theoretical, physical, technical, tactical, and psychological preparation are important components of successful tennis play. Understanding the specifics of each type of preparation and their impact on game performance helps coaches and athletes optimize the training process. Prospects for further research in this area: studying the impact of theoretical training on the awareness of players' tactical decisions during a match.

Author Biography

Oleksandra Bakanova, National Aerospace University «Kharkiv Aviation Institute»

Candidate of Sciences in Physical Education and Sports, Associate Professor, Head of the Department of Physical Education, Sports and Rehabilitation

References

Бабій, В., & Маліков, М. (2010). Зміна адаптивних можливостей організму дітей середнього шкільного віку під впливом систематичних занять великим тенісом. Спортивний вісник Придніпров'я, 1, 33–35. URL: http://surl.li/oiiad.

Бичук, І., & Грициєнко, Н. (2013). Характеристика фізичної підготовленості юних тенісистів. Молодіжний науковий вісник, 66–68. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/6675/1/15.pdf.

Білюк, С.П. (2013). Психологічні особливості тенісистів на ранньому етапі підготовки (молодша вікова категорія). Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка», 25, 16–18. URL: http://surl.li/oigai.

Борисова, О. (2013). Сучасні підходи до підготовки тенісистів високого класу. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 3, 3–8. URL: http://surl.li/oigar.

Борисова, О.В. (2013). Теоретико-методологічні засади розвитку професійного спорту (на матеріалі тенісу). Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, 8 (1), 129–138. URL: http://surl.li/oigbf.

Бурлака, І.В. (2015). Про теоретичну підготовку здобувач освіти тенісистів у внз неспортивного профілю. Актуальні проблеми гуманітарних та природничих наук : мат. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 28–29 жовтня 2016 року) : у 3-х ч. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 3, 65–67. URL: http://surl.li/oigbr.

Бурлака, І.В., & Лукачина, А.В. (2022). Фізичне виховання: теніс : навч. посіб. для здобувачів ступеня бакалавра. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/48820/1/FIN_Fizychne_vykhovannya_TENNIS_20220506-1030.pdf.

Височіна, Н.Л., & Макуц, Т.Б. (2015). Індивідуалізація психологічної підготовки та її значущість на різних етапах багаторічного вдосконалення в тенісі. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 19, 8, 17-23. DOI: https://doi.org/10.15561/18189172.2015.0803.

Гант, О.Є. (2016). Програма корекції самооцінки юних тенісистів у системі їх психологічної підготовки. Науковий вісник Херсонського державного університету, 5, 1, 49–55. URL: http://surl.li/oigcj.

Глазирін, І.Д. (2003). Основи диференційованого фізичного виховання : навч. посіб. Черкаси : «Відлуння-Плюс».

Глазирін, І.Д., Олексієнко, Я.І., & Петришин, Ю.В. (2014). Фізичне виховання. Теоретичний курс для здобувач освіти ВНЗ не профільних напрямів підготовки : навч. посіб. Черкаси : Видавець С. Г. Кандич.

Грибан, Г.П. (2009). Життєдіяльність та рухова активність здобувач освіти : монографія. Житомир : Рута. URL: http://surl.li/oiiay.

Жуков, С.М., & Лукачіна, А.В. (2014). Етапи технічної підготовки здобувач освіти у відділенні тенісу. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт : зб. наук. пр. Чернігів : ЧНПУ, 112 (4), 112–114. URL: http://surl.li/oigcx.

Євтифієва, І.І. (2020). Інтегральна підготовка тенісистів 10–12 років з використанням технологій візуалізації техніко-тактичних дій : дисертація. Харків : Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/b141ac37-b1de-4916-b0f2-009e965b501f/content.

Єрьоменко, В.М., Єварницький, І.А., Криворучко, С.М., & Самохін, О.О. (2022). Особливості спеціальної фізичної підготовки бігунів на короткі дистанції. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 12 (158) 22, 50–54. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.12(158).12.

Ібраімова, М.В. (2012). Теніс : навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл майстерності та навчальних закладів спортивного профілю / за ред. О. П. Моргушенко. Київ : Республіканський науково-методичний кабінет Державної служби молоді та спорту України. URL: https://mms.gov.ua/storage/app/sites/16/Sport/Programy_navchalni/2019/tenis.pdf.

Кіченок, Н.В. (2021). Методика фізичної підготовки тенісистів до змагань. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 6 (137), 71–75. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).16.

Козак, А., & Ібраімова, М. (2014). Обґрунтування доцільності діагностики координаційних здібностей тенісистів на початковому етапі підготовки. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 19–22. URL: http://surl.li/oigdj.

Крутих, О.В., & Петренко, Г.В. (2021). Удосконалення спеціальної швидкісно-силової підготовки висококваліфікованих тенісистів. Спорт та сучасне суспільство : мат. ХІV Міжнар. студ. наук. конф. Київ : Національний університет фізичного виховання і спорту України, 39–43.

Круцевич, Т.Ю. (Ed) (2012). Теорія і методика фізичного виховання: загальні основи теорії і методики фізичного виховання : підруч. : у 2-х т. Київ : НУФВСУ «Олімпійська література». Т. 1. URL: http://library.megu.edu.ua:8180/jspui/handle/123456789/2984.

Лазарчук, О. (2008). Визначення рівня спеціальних фізичних здібностей майбутніх тенісистів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 3, 248–251. URL: http://surl.li/oigdu.

Лазарчук, О. (2010). Методика побудови тренувального процесу тенісистів першого року навчання в умовах клубної системи. Спортивний вісник Придніпров'я, 2, 225–228. URL: http://surl.li/oiicj.

Лапковський, Е., Яців, Я., & Сарабай, В. (2013). Сучасні вимоги до фізичної підготовки тенісистів. Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура, 18, 245–251. URL: http://surl.li/oigej.

Масляк, І.П., & Мамешина, М.А. (2018). Теорія та методика фізичного виховання : навч. посіб. перероб. Харків : ХДАФК.

Мулик, В., & Лобода, В. (2012). Визначення взаємозв’язку морфологічних показників, окремих рухових якостей і виконання елементів техніки юних тенісистів 6–8 років. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 3 (19), 354–357. URL: http://surl.li/oigew.

Мулик, В.В., & Мулик, К.В. (2015). Засвоєння елементів техніки у поєднанні з розвитком рухових якостей юними спортсменами. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. Чернігів : Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 129, 131–135. URL: https://elib.grsu.by/katalog/515973pdf.pdf?d=true.

Решко, С.М., Яценко, О.В., & Гриньов, І.М. (2019). Розвиток фізичних якостей : метод. розробка для проведення практичних занять із дисципліни «Спеціальна фізична підготовка» з курсантами Національної академії внутрішніх справ. Київ : Національна академія внутрішніх справ.

Супруненко, М.В., & Коломейцева, О.М. (2019). Особливості початкового навчання з тенісу здобувач освітиської молоді в університеті неспортивного профілю. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. пр. / за ред. О. В. Тимошенка. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 6 (114) 19, 93–96. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/26633/23.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Ханюкова, О.В. (2015). Аналіз впливу методики планування навчально-тренувального процесу на рівень фізичної підготовленості тенісистів першого року навчання. Фізична культура, спорт та здоров’я : XV Міжнар. наук.-практ. конф. Харків : ХДАФК, 106–108. URL: https://journals.uran.ua/ksapc_conference/article/view/57698.

Шевченко, О.О. (2014). Зміни показників спеціальної фізичної підготовленості юних тенісисток на етапі початкової підготовки. Слобожанський науково-спортивний вісник, 6 (44), 126–128. DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2014-6.024.

Шевченко, О.О., Мерзлікін, М. В., & Чуча, Н. І. (2020). Порівняльний аналіз показників моторної функціональної асиметрії у здобувач освіти спортивної спеціалізації бадмінтон, теніс. Спортивні ігри, 3 (17), 115–124. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/327226743.pdf.

Шиян, Б.М. (2009). Теорія і методика фізичного виховання школярів : підруч. : у 2-х ч. Тернопіль : Навчальна книга-Богдан. Ч. 1.

Published

2024-02-10

How to Cite

Bakanova, O. (2024). The theoretical and practical types of tennis training: features and impact on game performance. Sports Games, (2(32), 4–22. https://doi.org/10.15391/si.2024-2.01