Increasing Physical Activity in Older Preschool Children through Games with Elements of Sports
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2024-2.09Keywords:
physical activity, enhancement, older preschoolers, games with elements of sportsAbstract
The research on the issue of increasing physical activity in older preschool children has been analyzed. It is noted that the physical activity of older preschoolers is an extremely important aspect of their development and overall well-being. It contributes to the proper physiological development of children, the formation and strengthening of muscles, the development of coordination, and the maintenance of normal musculoskeletal function. It is established that a crucial factor influencing the health and performance of the child’s body is physical activity, a natural need for movement, the satisfaction of which is an essential condition for comprehensive child development. Emphasizing that an effective means of promoting physical activity in older preschool children is through games with elements of sports, which are advisable to systematically conduct in preschool educational institutions. The aim of the study is to justify the influence of games with elements of sports on increasing the physical activity of older preschool children. It is determined that the game form of organizing children’s physical activity acts as a stimulus for emotional enrichment, forms motivation for active participation, and ensures the quality and active performance of motor actions. It is also important to note that playing games with elements of sports outdoors has a double or even triple health-promoting effect on the child’s body. All this emphasizes the importance and expediency of using games with elements of sports in the process of physical education for older preschool children, particularly in increasing physical activity. It is substantiated that the use of games with elements of sports significantly expands the possibilities of physical development of the child's body. Through sports games, children learn the technique of performing movements, tactical combinations that require interaction among participants, as well as develop spatial and temporal orientation. Introducing elements of sports games in preschool age lays the foundation for systematic engagement in one of the sports in the subsequent years in school and in life. Examples of active games with elements of sports to increase the physical activity of preschoolers are proposed.
References
Артемова, Л.В. (2001). Розвиток теорії та практики дитячої гри. Сторінки історії. Дошкільне виховання, 7, 18–19.
Бабачук, Ю.М. (2014). Педагогічні умови використання спортивних ігор як практичного засобу фізичного виховання в умовах дошкільного навчального закладу. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : зб. наук. праць. Випуск 42. Ч. 1. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 73–76.
Богініч, О.Л. (2007). Фізичне виховання дошкільників засобами гри : навч.-метод. посіб. Київ : Шк. світ.
Богініч, О. Л., & Бабачук, Ю. М. (2014) Рухливі ігри та ігрові вправи з елементами спортивних ігор для дітей старшого дошкільного віку: методичний посібник. Тернопіль: Мандрівець.
Вільчковський, Е. С. & Денисенко, Н. Ф. (2008). Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчальних закладах : навчально-методичний посібник. Тернопіль : Мандрівець, 156.
Вільчковський, Е. С. & Курок, О. І. (2019). Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку : підручник. Суми: ПФ «Видавництво «Університетська книга».
Денисенко, Н.Ф. & Аксьонова, О.П. (2006). Через рух – до здоров’я дітей : навчально-методичний посібник. Запоріжжя : Диво.
Дмитренко, Т.І. (1979). Теорія та методика фізичного виховання дітей раннього і дошкільного віку. 2-ге вид., перероб. та доп. Київ : Вища школа.
Дубогай, О. (2006). Фізкультура як складова здоров’я та успішного навчання дитини. Київ : Вид. дім «Шкільний світ» : Вид. Л. Галіцина.
Єфименко, М. (2014). Рух – це життя. Дошкільне виховання, 7, 26–30.
Загородня, Л.П., Тітаренко, С.А. & Барсуковська, Г.П. (2023). Фізичне виховання дітей дошкільного віку : навчальний посібник; за заг. ред. Л.П. Загородньої. Суми : Університетська книга.
Кононко, О.Л. (2001). Психологічні основи особистісного становлення дошкільника : дис. доктора психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г. Костюка АПН України. Київ.
Конох, О.Є. (2014). Комплекс невикористання засобів спортивних ігор у підвищенні фізичного стану дітей 5–6 років : дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02.
Курок, О.І. (2010). Система навчання старших дошкільників спортивних вправ з м’ячем та ігор з елементами футболу : колективна монографія. Оптимізація фізичного виховання дитини у вітчизняній системі освіти. Запоріжжя : ЗОІППО, 103–124.
Курок, О.І., Васін, Ю.Г. & Синіговець, В.І. (2006). Психолого-педагогічні аспекти навчання складним руховим діям : навчальний посібник. Глухів : РВВ ГДПУ.
Курок, О.І., Хлус, Н.О., & Тітаренко, С.А. (2023). Рухливі та спортивні ігри для дітей дошкільного віку (курс лекцій): навчальний посібник. Вінниця : ТОВ «Твори».
Левінець, Н. (2021). Спортивні ігри в дошкіллі: важливі... й можливі! : освітній напрям «Особистість дитини. Спортивні ігри». Дошкільне виховання, 9, 7-9.
Піроженко, Т.О. (Ed.). (2021). Базовий компонент дошкільної освіти (державний стандарт дошкільної освіти). URL: https://mon.gov.ua›app›media›rizne›2021.pdf.
Поліщук, О. (2008). Педагогічні технології супроводження процесу фізичного виховання дітей дошкільного віку. Умань : СПД Жовтий.
Про дошкільну освіту (2021) : Закон України від 11 лип. 2001 р. № 2628-III : [ред. від 16.07.2019]. Законодавство України. Верхов. Рада України. Київ, URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14 (Дата звернення: 07.01.24).
Про Національну доктрину розвитку освіти: указ президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text (Дата звернення: 11.01.2023)
Про освіту Закон України, 1991 р., № 1060-ХІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 (Дата звернення: 29.10.2023).
Поспєлова, І. (2012). Спортивні ігри і вправи – ефективний засіб фізичного виховання дошкільників. Вихователь-методист дошкільного закладу, 6, 49-55.
Сухомлинський, В.О. (1977). Роки дитинства : Твори : у 6 т. Київ, Т. 3.
Тітаренко, С.А. & Бабачук, Ю.М. (2021). Вікові особливості та функціональна готовність дітей дошкільного віку до формування рухових навичок. Acta Paedagogica Volynienses, Волинський національний університет імені Лесі Українки : Видавничий дім «Гельветика», 5, 54-61.
Тітаренко, С. А. & Бабачук, Ю.М. (2022). Розвиток влучності у старших дошкільників у процесі проведення спортивних та рухливих ігор. Спортивні ігри, 2(24), 51-63. http://www.sportsscience.org/index.php/game/index
Тітаренко, С.А. (2023). Оптимізація рухової активності дітей старшого дошкільного віку в природних умовах засобами спортивних ігор. Спортивні ігри, 4(30), 58-68. https://journals.uran.ua/sports_games/article/view/290049
Цвек, С.Ф. (1990). Спортивні ігри та розваги дошкільнят : Альбом для дошкільних працівників. Київ : Рад. шк.
Шалімова, Л.Л. (2017). Фізичне виховання дошкільників. Старший вік : навч.-метод. посіб. Харків : Ранок.