Theoretical and methodological aspects of the organization of physical education classes in modern higher education
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2020-2.01Keywords:
aerobic classes, organization of classes, physical qualities, physical fitness, modern higher educationAbstract
This article presents the
results of a study of the analysis of theoretical and methodological aspects of the organization of
physical education classes for students of higher educational institutions of Ukraine of III-IV levels
of accreditation. The following methods were used to process the collected information: theoretical
analysis and generalization - used to study the state of the problem under study; substantiation of
the relevance of the issues studied; discussion of empirical data; pedagogical observation – to
clarify the content and methods of conducting classes on physical education, as well as determining
the activity and interest of students in the classroom; pedagogical testing was used to determine the
state of physical fitness; biomedical methods – to determine the level of physical development and
physical performance; methods of mathematical statistics used to interpret the results. According to
the study, the following results were established: forms of training and education record a variety
of modifications of the internal structures of classes, a certain relationship between content and
form; conservative forms of organization of classes, especially those that are mandatory, impede
the educational and educational nature of these classes, which do not meet new requirements, new
external factors; the introduction of aerobic classes will positively affect the quality of the
educational and educational process. Based on this, further research is planned to be conducted in
order to increase the level of development of students' physical qualities. Improvement and
introduction of aerobic exercises (cross training and basic aerobics) for groups with sports
orientation (sectional classes) table tennis in the educational process of higher education
institutions.
References
Арзютов, Г. М., & Гуска, М. Б. (2008). Фізичні засоби відновлення в оптимізації тренувального процесу студентів-спортсменів. Вісник Кам’янець-Подільського
національного університету. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 6, 8-10.
Бальсевич, В. К., & Лубышева, Л. И. (2003). Спортивно ориентированное физическое воспитание: образовательный и социальный аспекты. Теория и практика физической культуры, 5, 19-22.
Бикмухаметов, Р. К. (2003). Содержание процесса физического воспитания в системе педагогического образования. Теория и практика физической культуры, 3, 45-50.
Верблюдов, І. Б. (2007). Оптимізація індивідуальної тренувально-оздоровчої програми для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Харків, Україна.
Вржесневський, І. І. (2011). Оцінка фізичних можливостей студентів у системі медикопедагогічного контролю у процесі фізичного виховання спеціального відділення ВУЗу. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Київ, Україна.
Гринько, В. М. (2015). Ставлення студентів до фізичного виховання і здорового способу життя та їх самооцінка рівня фізичної підготовленості. Слобожанський науковоспортивний вісник, 1(45), 55-59.
Гусєв, Т. П., Дяченко, А. П., & Малинський, І. Й. (2007). Можливості використання засобів самоконтролю та самоорганізації в процесі фізичного виховання студентів-медиків. Український медичний альманах, 10 (3), 214-216.
Домашенко, А. В. (2003). Організаційно-педагогічні засади системи фізичного виховання студентської молоді України. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Львів, Украина.
Захаріна, Є. А. (2008). Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Київ, Україна.
Зубалій, М. Д., Ведмеденко, Б. Ф., Мудрік, В. І., Леонов, О. З. , Мудрік, І. В., Остапенко, О. І., & Савченко, А. І. (2006). Концепції розвитку фізичного виховання у сфері освіти в Україні на 2006-2010 роки. Основи здоров’я та фізична культура, 10, 2-3.
Деминской, Л. О. (Ed.) (2010). Спорт, духовность и гуманізм в современном мире: материалы VII международной науч.-практ. Конференции. (г. Донецк, 14 октября 2010 г.) Донецк : ГДИФВиС.
Драчук, А. І. (2001). Оптимізація фізичного виховання студентів вищих закладів освіти гуманітарного профілю. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Львів, Україна.
Защук, С. Г., & Ивчатова, Т. В. (2010). Баскетбол в физическом воспитании студентов нефизкультурных вузов. Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта, (5), 69-72.
Канішевський, С., Човнюк, Ю., & Іванова, Є., (2005). Порівняльний змістово-структурний аналіз систем фізичного вихвовання освітніх закладів: вітчизняний та зарубіжний досвід. In Вацеба, О. М., Петришин, Ю. В. (Eds.) Актуальні проблеми теорії і методики фізичного виховання. Львів: Редакційно-видавничий центр ЛДІФК; НВФ «Українські технології», 78-74.
Котов, Є. О. (2003). Підготовка студентів вищих закладів освіти до самостійних занять фізичними вправами. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Харків, Україна.
Круцевич, Т. Ю. (2008). Теорія і методика фізичного виховання. К. : Олімпійська література.
Купрієнко, М. Л., & Кривець, І. Г. (2014). Пріоритетність аеробного напрямку занять з фізичного виховання студентів спеціальних медичних груп ДонДУУ. Актуальні питання освіти, спорту та здоров'я у вищих навчальних закладах: матеріали I Всеукраїнської. наук.-практ. конф., 4 березня 2014 р., Донецьк: ДонДУУ, 210-219.
Лубышева, Л. И. (1992). Концепция формирования физической культуры человека. М. :ГЦОЛИФК.
Матукова, Г. І. (2005). Формування фізичної культури студентів вищих навчальних закладів у позааудиторний час. (дис. канд. пед. наук). Кіровоград, Україна.
Мудрік, В. І., Леонов, О. З., Мудрік, І. В., Ільченко А. І., & Козак, Є. П. (2010).
Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. К. : Педагогічна думка.
Мудрік, І. В. (2006). Ставлення до фізичного виховання у вітчизняних та деяких зарубіжних університетах. Теорія і практика фізичного виховання, 1-2, Спеціальний випуск за темою: Здоров’я і освіта: проблеми та перспективи, 46-51.
Мурза, В. П. (1991). Фізичні вправи і здоров’я. К.: Здоров’я.
Платонов, В. Н. (1984). Теория и методика спортивной тренировки. К. : Вища школа.
Пономаревой, В. В. (Ed.) (2001). Физическая культура и здоровье. М.: ГОУ ВУНМЦ.
Попов, М. Д., Сорокіна, Т. Р. (2005). Навчально-методичний посібник із організації самостійних занять оздоровчого спрямування (на прикладі аеробіки). К.: ІЗИН.
Савчук, С. А. (2002). Корекція фізичного стану студентів технічних спеціальностей в процесі фізичного виховання (дис. канд. пед. наук). Рівне, Україна.
Салук, І. А. (2010). Індивідуалізація фізичного виховання студентів з різним рівнем здоров'я. Київ, Україна.
Серорез, Т. Б. (2007). Можливості вдосконалення аеробної та анаеробної продуктивності організму студентів засобами фізичного виховання (на прикладі тренувань з бігу).
Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту,3, 124-129.
Сичов, С. О. (2002). Формування потреби фізичного вдосконалення у студентів вищих навчальних технічних закладів: (дис. канд. пед. наук). Київ, Україна.
Турчина, С. Ю. (2009). Педагогічні особливості моделей фізичного виховання студентів вузів на різних курсах навчання: (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Київ, Україна.
Чабан, І. П. (2002). Комплексний підхід в розробці нових технологій програмування занять фізичного виховання із студентами спеціального медичного відділення. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Зб. наук. пр.-Харків: ХДАДМ (ХХПІ), (16), 3-10.
Щербина, В. А., & Операйло, С. І. (1995). Фізична культура і біогуманітарна підготовка студентів вузів. К. : Здоров'я.
Grinko, V. M, Kudelko, V. E, & Hlotov, Y. O. (2017). Training of students special endurance in ping-pong sport circles. Physical education of students, 2, 52-60.
doi:10.15561/20755279.2017.0201.
Grinko, V. M., Kudelko, V. E, & Hlotov, Y. O. (2018a). Prediction and increasing of general level of students endurance by the exercises of aerobic direction. Physical educat
Grinko, V. M. (2019). Attitudes of students to physical culture and a healthy life. Motivation. International Journal of Physiology, Health and Physical Education, 1, 24-26.
Grinko, V. M, Kudelko, V. E., & Hlotov, Y. O. (2018b). The Effect of Aerobic Engagement On Coordination. Its Dynamics and Prognosis. The Journal of Physical Education and Sport (JPES), 2350-2357. doi: 10.7752/jpes.2018.04354.