Теоретико-методичні аспекти організації занять з фізичного виховання у сучасній вищій освіті
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2020-2.01Ключові слова:
аеробні заняття, організація занять, фізичні якості, фізична підготовленість, сучасна вища освітаАнотація
В даній статті наведено результати дослідження аналізу теоретичних та методичних аспектів організації занять з фізичного виховання студентів закладів вищої освіти України III-IV рівнів акредитації. Для обробки зібраної інформації використовувались наступні методи: теоретичний аналіз та узагальнення – використано для вивчення стану досліджуваної проблеми; обґрунтування актуальності вивчених питань; обговорення емпіричних даних; педагогічне спостереження – для уточнення змісту та методики проведення занять з фізичного виховання, а також визначення активності та зацікавленості студентів на заняттях; педагогічне тестування використовувалось для
визначення стану фізичної підготовленості; медико-біологічні методи – для визначення рівня фізичного розвитку та фізичної працездатності; методи математичної статистики використано для інтерпретації результатів. За даними дослідження встановлено наступні результати: форми навчання і виховання фіксують різноманітність модифікацій
внутрішніх структур занять, певний взаємозв’язок між змістом і формою; консервативні форми організації занять, особливо ті, які мають примусовий характер, гальмують навчальний і виховний зміст тих занять, що не відповідають новим потребам, новим зовнішнім чинникам; впровадження занять аеробного характеру – позитивно позначиться на якості навчального й виховного процесу.
Посилання
Арзютов, Г. М., & Гуска, М. Б. (2008). Фізичні засоби відновлення в оптимізації тренувального процесу студентів-спортсменів. Вісник Кам’янець-Подільського
національного університету. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 6, 8-10.
Бальсевич, В. К., & Лубышева, Л. И. (2003). Спортивно ориентированное физическое воспитание: образовательный и социальный аспекты. Теория и практика физической культуры, 5, 19-22.
Бикмухаметов, Р. К. (2003). Содержание процесса физического воспитания в системе педагогического образования. Теория и практика физической культуры, 3, 45-50.
Верблюдов, І. Б. (2007). Оптимізація індивідуальної тренувально-оздоровчої програми для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Харків, Україна.
Вржесневський, І. І. (2011). Оцінка фізичних можливостей студентів у системі медикопедагогічного контролю у процесі фізичного виховання спеціального відділення ВУЗу. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Київ, Україна.
Гринько, В. М. (2015). Ставлення студентів до фізичного виховання і здорового способу життя та їх самооцінка рівня фізичної підготовленості. Слобожанський науковоспортивний вісник, 1(45), 55-59.
Гусєв, Т. П., Дяченко, А. П., & Малинський, І. Й. (2007). Можливості використання засобів самоконтролю та самоорганізації в процесі фізичного виховання студентів-медиків. Український медичний альманах, 10 (3), 214-216.
Домашенко, А. В. (2003). Організаційно-педагогічні засади системи фізичного виховання студентської молоді України. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Львів, Украина.
Захаріна, Є. А. (2008). Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Київ, Україна.
Зубалій, М. Д., Ведмеденко, Б. Ф., Мудрік, В. І., Леонов, О. З. , Мудрік, І. В., Остапенко, О. І., & Савченко, А. І. (2006). Концепції розвитку фізичного виховання у сфері освіти в Україні на 2006-2010 роки. Основи здоров’я та фізична культура, 10, 2-3.
Деминской, Л. О. (Ed.) (2010). Спорт, духовность и гуманізм в современном мире: материалы VII международной науч.-практ. Конференции. (г. Донецк, 14 октября 2010 г.) Донецк : ГДИФВиС.
Драчук, А. І. (2001). Оптимізація фізичного виховання студентів вищих закладів освіти гуманітарного профілю. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Львів, Україна.
Защук, С. Г., & Ивчатова, Т. В. (2010). Баскетбол в физическом воспитании студентов нефизкультурных вузов. Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта, (5), 69-72.
Канішевський, С., Човнюк, Ю., & Іванова, Є., (2005). Порівняльний змістово-структурний аналіз систем фізичного вихвовання освітніх закладів: вітчизняний та зарубіжний досвід. In Вацеба, О. М., Петришин, Ю. В. (Eds.) Актуальні проблеми теорії і методики фізичного виховання. Львів: Редакційно-видавничий центр ЛДІФК; НВФ «Українські технології», 78-74.
Котов, Є. О. (2003). Підготовка студентів вищих закладів освіти до самостійних занять фізичними вправами. (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Харків, Україна.
Круцевич, Т. Ю. (2008). Теорія і методика фізичного виховання. К. : Олімпійська література.
Купрієнко, М. Л., & Кривець, І. Г. (2014). Пріоритетність аеробного напрямку занять з фізичного виховання студентів спеціальних медичних груп ДонДУУ. Актуальні питання освіти, спорту та здоров'я у вищих навчальних закладах: матеріали I Всеукраїнської. наук.-практ. конф., 4 березня 2014 р., Донецьк: ДонДУУ, 210-219.
Лубышева, Л. И. (1992). Концепция формирования физической культуры человека. М. :ГЦОЛИФК.
Матукова, Г. І. (2005). Формування фізичної культури студентів вищих навчальних закладів у позааудиторний час. (дис. канд. пед. наук). Кіровоград, Україна.
Мудрік, В. І., Леонов, О. З., Мудрік, І. В., Ільченко А. І., & Козак, Є. П. (2010).
Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. К. : Педагогічна думка.
Мудрік, І. В. (2006). Ставлення до фізичного виховання у вітчизняних та деяких зарубіжних університетах. Теорія і практика фізичного виховання, 1-2, Спеціальний випуск за темою: Здоров’я і освіта: проблеми та перспективи, 46-51.
Мурза, В. П. (1991). Фізичні вправи і здоров’я. К.: Здоров’я.
Платонов, В. Н. (1984). Теория и методика спортивной тренировки. К. : Вища школа.
Пономаревой, В. В. (Ed.) (2001). Физическая культура и здоровье. М.: ГОУ ВУНМЦ.
Попов, М. Д., Сорокіна, Т. Р. (2005). Навчально-методичний посібник із організації самостійних занять оздоровчого спрямування (на прикладі аеробіки). К.: ІЗИН.
Савчук, С. А. (2002). Корекція фізичного стану студентів технічних спеціальностей в процесі фізичного виховання (дис. канд. пед. наук). Рівне, Україна.
Салук, І. А. (2010). Індивідуалізація фізичного виховання студентів з різним рівнем здоров'я. Київ, Україна.
Серорез, Т. Б. (2007). Можливості вдосконалення аеробної та анаеробної продуктивності організму студентів засобами фізичного виховання (на прикладі тренувань з бігу).
Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту,3, 124-129.
Сичов, С. О. (2002). Формування потреби фізичного вдосконалення у студентів вищих навчальних технічних закладів: (дис. канд. пед. наук). Київ, Україна.
Турчина, С. Ю. (2009). Педагогічні особливості моделей фізичного виховання студентів вузів на різних курсах навчання: (дис. канд. наук. з фіз. вих. та спорту). Київ, Україна.
Чабан, І. П. (2002). Комплексний підхід в розробці нових технологій програмування занять фізичного виховання із студентами спеціального медичного відділення. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Зб. наук. пр.-Харків: ХДАДМ (ХХПІ), (16), 3-10.
Щербина, В. А., & Операйло, С. І. (1995). Фізична культура і біогуманітарна підготовка студентів вузів. К. : Здоров'я.
Grinko, V. M, Kudelko, V. E, & Hlotov, Y. O. (2017). Training of students special endurance in ping-pong sport circles. Physical education of students, 2, 52-60.
doi:10.15561/20755279.2017.0201.
Grinko, V. M., Kudelko, V. E, & Hlotov, Y. O. (2018a). Prediction and increasing of general level of students endurance by the exercises of aerobic direction. Physical educat
Grinko, V. M. (2019). Attitudes of students to physical culture and a healthy life. Motivation. International Journal of Physiology, Health and Physical Education, 1, 24-26.
Grinko, V. M, Kudelko, V. E., & Hlotov, Y. O. (2018b). The Effect of Aerobic Engagement On Coordination. Its Dynamics and Prognosis. The Journal of Physical Education and Sport (JPES), 2350-2357. doi: 10.7752/jpes.2018.04354.