Professional and applied physical training of students by means of specialized outdoor games
DOI:
https://doi.org/10.15391/zenodo.2544950Keywords:
outdoor games, wrestling, single combat, rival, wrestlersAbstract
Use of games allows developing all
motor qualities, it is essential to improve sensory-motor reactions, to provide improvement of
coordination activity. At the same time various and multi-directional motor activity of students
during the game is followed by manifestations of positive emotions and increases interest in
physical exercises. Questions of using sports and outdoor games in physical education of students
were raised by many authors. Purpose of the research: to find out the possibility of inclusion of
outdoor games in educational and training process of students of martial arts sections with the
purpose of improvement of professional and applied physical education. Material and methods of
the research. The questioning with male students, in which 87 students who are engaged in sections
of different types of martial arts took part, was carried out during 2017-2018 in Kherson state
maritime academy. Research methods: theoretical analysis of references, questioning, pedagogical
observations. Results of the research. As a result of the questioning of students of Kherson state
maritime academy it is established that only 18.2% of students in their training activity constantly
use specialized outdoor games in technical and tactical preparation, 12.1% of students represent
the full volume of activities for this question, but possess insufficient information of technique use of
outdoor games. Conclusions. It is established that sports and outdoor games are interesting to
students and can act as one of the fixed means of professional and applied physical education. The
essential reserve for inclusion of specialized outdoor games in section without prejudice to the
general development of program material is in training programs on physical education of higher
education institutions. Introduction of the gaming method positively affects emotional mood of
students, in turn promotes stabilization of the contingent and efficiency of development of training
programs. Use of the specialized outdoor games, close on structure to actions in single combats, in
sections of wrestling, affects their physical fitness of students and effectiveness of technical and
tactical actions of wrestlers in competitions.
References
Бакаев, В. В., & Болотин, А. Э. (2013). Показатели готовности студентов к здоровьесберегающему поведению. Ученые записки университета им.
П. Ф. Лесгафта, 12 (106), 36-39. doi: 10.5930/issn.1994-4683.2013.12.106.p36-39
Болотин, А. Э., & Бакаев, В. В. (2014). Педагогическая технология управления здоровым образом жизни студентов. Ученые записки университета имени ПФ Лесгафта,1 (107), 24-28. doi: 10.5930/issn.1994-4683.2014.01.107.p24-28.
Бриль, М. С., & Филин, В. П. (1982). Перспективи вдосконалення системи відбору юних спортсменів. Теорія і практика фізичної культури, 8, 30-32.
Геллер, О. М. (1976). До теоретичного обґрунтування застосування рухливих ігор у підготовці юних спортсменів. Матеріали Респ. науч.-метод. конф. з проблем юнацького спорту высш. спорт. мастерства. Кишинів, 90-91.
Годлевський, П. М. (2007). Психофізіологічні особливості студенток, які займаються в групах самозахисту. Молодіжний науковий вісник : Фізичне виховання і спорт : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-т імені Лесі Українки. Луцьк, 71-74.
Годлевський, П. (2014). Керування психологічним станом студентками спортивного навчального відділення із самозахисту. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт, 14, 31-35.
Гузар, В. М. (2000a). Керівництво фізичною культурою і спортом посадовими особами. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 15, 3-8.
Гузар, В. М. (2000b). Інформація та інформаційне забезпечення фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 16, 3-7.
Гузар, В. М. (2001). Процес управління фізичною культурою і спортом. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 17, 9-18.
Гузар, В. М., & Гаврильченко, Л. В. (2001). Вплив деяких факторів на розвиток фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 6, 3-8.
Гузар, В. М., Савченко-Марущак, М. С., & Шалар, О. Г. (2016) Вплив фізичної підготовленості на властивості особистості юних каратистів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, Вип. 139, Т. I, 45-48.
Ермаков, С. С., Иващенко, С. Н., & Гузов, В. В. (2012). Особенности мотивации студентов к применению индивидуальных программ физической самоподготовки. Физическое воспитание студентов, 4, 59-61.
Калмиков, С. В., to distinguish from & Калмиков, Св. В. (1989). Спортивна боротьба для юнаків. Улан-Уде. : Пробурюють.
Москаленко, Н., & Сичова, Т. (2010). Мотиваційні пріоритети студентів до занять фізичною ультурою і спортом. Спортивний вісник Придніпров'я, (2), 10-13.
Наумчук, В. І. (2000). Професійна підготовка студентів факультету фізичного виховання в процесі самостійної роботи зі спортивних ігор. Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету, Серія: Педагогіка, 5, 105-112.
Наумчук, В. І. (2001). Самостійна робота зі спортивних ігор як засіб формування основ професійної майстерності майбутнього вчителя фізичної культури. Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету, Серія: Педагогіка, 2, 118-123.
Пилипей, Л. П., & Шаповал, М. С. (2010). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів засобами хокею на траві. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 1, 100-104.
Pomeshchikova, I., Iermakov, S., Bartik, O., Shevchenko, O., Nosko, M., Yermakova, T., & Nosko, Y. (2016). Influence of exercises and games with ball on vestibular stability of students with muscular-skeletal apparatus disorders. Sport Science, 9(1), 75-83.
Сорокіна, А. І. (1982). Дидактичні гри акторів-професіоналів у дитсадку: Старші групи. М. : Просвітництво.
Стрікаленко, Є. А., Гузар, В. М., & Шалар, О. Г. (2016). Проблема травматизму в кіокушин карате. Здоровье, спорт, реабилитация, 4, 73-77.
Темченко, В. А., Ковтун, Е. В., & Мальцева, Т. Н. (2016). Применение игровых видов спорта в спортивно-ориентированном физическом воспитании студентов. Спортивные игры, 2(5), 54-57.
Хоменко, В. В. Шалар, О. Г., & Дніщенко, М. В. (2017). Психологічний відбір у карате. XVII Всеукраїнська науково-практична конференція. Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Вип 17. Миколаїв: МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 43-46.
Хомич, В. (2008). Професійно-прикладна фізична підготовка техніків-механіків. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, (2), 267-271.
Чурганов, О. А. (2018). Современное развитие непрерывного образования в системе физической культуры и спорта. Ученые записки университета им. ПФ Лесгафта, 7 (161), 281-284.
Шалар, О. Г., Романюк, О., & Гузар, В. М. (2017). Фізична підготовка юних борців з таеквондо. XVII Всеукраїнська науково-практична конференція : Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Миколаїв: МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 100-104.
Юрчишин, Ю. В. (2012). Технологія залучення студентів до рухової активності оздоровчої спрямованості під час фізичного виховання. Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура, (16), 30-35.
Юськів, С. М., to distinguish from & Юськів К. В. (2017). Вплив фізичного виховання на психоемоційний стан студентів. V регіональна науково-практична конференція з міжнародною участю: Стратегічне управління розвитком фізичної культури і спорту. Харків: ХДАФК, 293-297.
Юськів, С. М., Степанюк, С. І., to distinguish from Юськів, К. В., & Свирида, В. С. (2018). Закономірності розвитку дитячо-юнацького спорту. XIII Всеукраїнська наукова конференція: Актуальні проблеми юнацького спорту. Херсон : ХДУ, 144-149.