Професійно-прикладна фізична підготовка студентів засобами спеціалізованих рухливих ігор
DOI:
https://doi.org/10.15391/zenodo.2544950Ключові слова:
професійно-прикладна фізична підготовка, рухливі ігри, фізичне виховання, студенти, боротьба, борціАнотація
Використання ігор дозволяє розвивати всі рухові якості, істотно вдосконалювати сенсомоторні реакції, забезпечувати покращення координаційної діяльності. Разом з тим різноманітна й різноспрямована рухова діяльність студентів під час гри супроводжується проявами позитивних емоцій та підвищує зацікавленість до
занять фізичними вправами. Питання використання спортивних і рухливих ігор у фізичному вихованні студентів піднімали багато авторів. Мета дослідження: з’ясувати можливість включення рухливих ігор в навчально-тренувальний процес студентів секцій боротьби з метою удосконалення професійно-прикладної фізичної підготовки. Матеріал та методи дослідження. Протягом 2017-2018 р.р. в Херсонській державній морській академії було проведено анкетування 87 студентів юнаків, які займаються в різних секціях одноборств. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, анкетування, педагогічні спостереження. Результати дослідження. В результаті анкетування студентів Херсонської державної морської академії встановлено, що тільки 18,2 % студентів у своїй тренувальній діяльності постійно використовують спеціалізовані рухливі ігри в техніко-тактичній підготовці, 12,1 % студентів представляють повний обсяг діяльності з цього питань, але володіють недостатньою інформацією методики використання рухливих ігор. Висновки. Встановлено, що спортивні і рухливі ігри є цікавими для студентів і можуть виступати одним з основних засобів професійно-прикладної фізичної підготовки. У навчальних програмах з фізичного виховання вузів є істотний резерв для включення спеціалізованих рухливих ігор до секційних занять без шкоди для загального освоєння програмного матеріалу. Введення ігрового методу позитивно позначається на емоційний настрій студентів, що в свою чергу сприяє стабілізації контингенту і ефективності освоєння навчальних програм. Використання у секціях боротьби спеціалізованих рухливих ігор, близьких по структурі до дій в поєдинках, впливає на їх фізичну підготовленість студентів і результативність техніко-тактичних дій борців у змаганнях.
Посилання
Бакаев, В. В., & Болотин, А. Э. (2013). Показатели готовности студентов к здоровьесберегающему поведению. Ученые записки университета им.
П. Ф. Лесгафта, 12 (106), 36-39. doi: 10.5930/issn.1994-4683.2013.12.106.p36-39
Болотин, А. Э., & Бакаев, В. В. (2014). Педагогическая технология управления здоровым образом жизни студентов. Ученые записки университета имени ПФ Лесгафта,1 (107), 24-28. doi: 10.5930/issn.1994-4683.2014.01.107.p24-28.
Бриль, М. С., & Филин, В. П. (1982). Перспективи вдосконалення системи відбору юних спортсменів. Теорія і практика фізичної культури, 8, 30-32.
Геллер, О. М. (1976). До теоретичного обґрунтування застосування рухливих ігор у підготовці юних спортсменів. Матеріали Респ. науч.-метод. конф. з проблем юнацького спорту высш. спорт. мастерства. Кишинів, 90-91.
Годлевський, П. М. (2007). Психофізіологічні особливості студенток, які займаються в групах самозахисту. Молодіжний науковий вісник : Фізичне виховання і спорт : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-т імені Лесі Українки. Луцьк, 71-74.
Годлевський, П. (2014). Керування психологічним станом студентками спортивного навчального відділення із самозахисту. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт, 14, 31-35.
Гузар, В. М. (2000a). Керівництво фізичною культурою і спортом посадовими особами. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 15, 3-8.
Гузар, В. М. (2000b). Інформація та інформаційне забезпечення фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 16, 3-7.
Гузар, В. М. (2001). Процес управління фізичною культурою і спортом. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 17, 9-18.
Гузар, В. М., & Гаврильченко, Л. В. (2001). Вплив деяких факторів на розвиток фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 6, 3-8.
Гузар, В. М., Савченко-Марущак, М. С., & Шалар, О. Г. (2016) Вплив фізичної підготовленості на властивості особистості юних каратистів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, Вип. 139, Т. I, 45-48.
Ермаков, С. С., Иващенко, С. Н., & Гузов, В. В. (2012). Особенности мотивации студентов к применению индивидуальных программ физической самоподготовки. Физическое воспитание студентов, 4, 59-61.
Калмиков, С. В., to distinguish from & Калмиков, Св. В. (1989). Спортивна боротьба для юнаків. Улан-Уде. : Пробурюють.
Москаленко, Н., & Сичова, Т. (2010). Мотиваційні пріоритети студентів до занять фізичною ультурою і спортом. Спортивний вісник Придніпров'я, (2), 10-13.
Наумчук, В. І. (2000). Професійна підготовка студентів факультету фізичного виховання в процесі самостійної роботи зі спортивних ігор. Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету, Серія: Педагогіка, 5, 105-112.
Наумчук, В. І. (2001). Самостійна робота зі спортивних ігор як засіб формування основ професійної майстерності майбутнього вчителя фізичної культури. Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету, Серія: Педагогіка, 2, 118-123.
Пилипей, Л. П., & Шаповал, М. С. (2010). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів засобами хокею на траві. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 1, 100-104.
Pomeshchikova, I., Iermakov, S., Bartik, O., Shevchenko, O., Nosko, M., Yermakova, T., & Nosko, Y. (2016). Influence of exercises and games with ball on vestibular stability of students with muscular-skeletal apparatus disorders. Sport Science, 9(1), 75-83.
Сорокіна, А. І. (1982). Дидактичні гри акторів-професіоналів у дитсадку: Старші групи. М. : Просвітництво.
Стрікаленко, Є. А., Гузар, В. М., & Шалар, О. Г. (2016). Проблема травматизму в кіокушин карате. Здоровье, спорт, реабилитация, 4, 73-77.
Темченко, В. А., Ковтун, Е. В., & Мальцева, Т. Н. (2016). Применение игровых видов спорта в спортивно-ориентированном физическом воспитании студентов. Спортивные игры, 2(5), 54-57.
Хоменко, В. В. Шалар, О. Г., & Дніщенко, М. В. (2017). Психологічний відбір у карате. XVII Всеукраїнська науково-практична конференція. Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Вип 17. Миколаїв: МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 43-46.
Хомич, В. (2008). Професійно-прикладна фізична підготовка техніків-механіків. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, (2), 267-271.
Чурганов, О. А. (2018). Современное развитие непрерывного образования в системе физической культуры и спорта. Ученые записки университета им. ПФ Лесгафта, 7 (161), 281-284.
Шалар, О. Г., Романюк, О., & Гузар, В. М. (2017). Фізична підготовка юних борців з таеквондо. XVII Всеукраїнська науково-практична конференція : Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини. Миколаїв: МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 100-104.
Юрчишин, Ю. В. (2012). Технологія залучення студентів до рухової активності оздоровчої спрямованості під час фізичного виховання. Вісник Прикарпатського університету. Фізична культура, (16), 30-35.
Юськів, С. М., to distinguish from & Юськів К. В. (2017). Вплив фізичного виховання на психоемоційний стан студентів. V регіональна науково-практична конференція з міжнародною участю: Стратегічне управління розвитком фізичної культури і спорту. Харків: ХДАФК, 293-297.
Юськів, С. М., Степанюк, С. І., to distinguish from Юськів, К. В., & Свирида, В. С. (2018). Закономірності розвитку дитячо-юнацького спорту. XIII Всеукраїнська наукова конференція: Актуальні проблеми юнацького спорту. Херсон : ХДУ, 144-149.