Вплив занять загальної фізичної підготовки на рухову підготовленість юних тенісисток

Автор(и)

  • Людмила Шестерова Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council, Україна
  • Сергій Синиця Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна
  • Тетяна Синиця Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-4.06

Ключові слова:

юні тенісистки, рухові якості, фізична підготовленість

Анотація

Сучасний великий теніс пред’являє високі вимоги до фізичної
підготовленості гравців. Співвідношення об’єму фізичної і технічної підготовки з ростом
спортивної майстерності не залишається постійним, а зростає у відсотковому відношенні.
Враховуючи значущість фізичної підготовки для становлення техніки рухів, вважаємо
за необхідне прослідкувати зміни в розвитку рухових якостей у юних тенісисток під впливом
ЗФП. Метою роботи є виявити вплив занять ЗФП на фізичну підготовленість юних
тенісисток 10 років. Матеріал і методи дослідження. Дослідження проводилося на базі
спортивного клубу «Спорт & Корт» м. Харкова. В ньому взяли участь 8 спортсменок
10 років, які були розподілені на експериментальну та контрольну групи. Методи: аналіз
та узагальнення літературних джерел, педагогічний експеримент, тестування, методи
математичної статистики. Результати дослідження. Порівняння результатів юних
тенісисток експериментальної та контрольної груп на початку дослідження свідчить,
що достовірності розбіжностей між ними не існує (p≥0,05). За абсолютними величинами
у спортсменок контрольної групи спостерігалися кращі показники швидкості та
спритності. Аналіз результатів, отриманих у повторному тестуванні, свідчить, що у
тенісисток експериментальної групи вони значно вищі, ніж у юних спортсменок
контрольної групи. Достовірності відмінностей спостерігаються лише в показниках
витривалості (p≤0,01). Висновки. Заняття ЗФП позитивно вплинули на рівень розвитку
рухових здібностей юних тенісисток, тому можна рекомендувати їх до застосування в
тренувальному процесі. За допомогою вправ, що запропоновані стимулюється розвиток
швидкісних, швидкісно-силових, координаційних та силових здібностей, гнучкості і,
особливо, витривалості у дівчат-тенісисток.

Біографії авторів

Людмила Шестерова, Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council

кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
професор, завідувач кафедри теорії та методики фізичного виховання

Сергій Синиця, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент,
доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної
культури

Тетяна Синиця , Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
доцент, завідувач кафедри фізичного виховання

Посилання

Крилов, Д. С. & Шестерова, Л. Є. (2018). Дослідження особливостей виконання удару справа

з відскоку десятирічними тенісистами в високому ігровому темпі. Науковий часопис

національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. «Науковопедагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт», 1(95)18, 80-83.

Платонов, В. Н. (2004) Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая

теория и её практические приложения: ученик. К. : Олимпийская литература.

Шевченко, О. (2022) Застосування комплексів спеціально підібраних вправ у підготовці

тенісистів 6-7 років. Спортивні ігри, 3(25), 164-173. doi: 10.15391/si.2022-3.15

Шестерова, Л. Е., Пятницкая, Д. В. & Грищенко, Л. К. (2021) Состояние физической

подготовленности десятилетних теннисистов. Спортивні ігри, 1(19), 95-100. doi:

15391/si.2021-1.10

Шестерова, Л., & Ту, Яньхао (2022) Зміна рівня фізичної підготовленості десятирічних

тенісистів під впливом занять із загальної фізичної підготовки. Спортивні ігри, 1(23),

-83. doi: 10.15391/si.2022-1.08

Dutil, C. (2017) Influence of the relative age effect on children’s scores obtained from the canadian

assessment of physical literacy. Ottawa : University of Ottawa

Galé-Ansodi, C., Castellano, J. & Usabiaga, O. (2017). More acceleration and less speed to assess

physical demands in female young tennis players. International Journal of Performance

Analysis in Sport, 17, 872-884. DOI: 10.1080/24748668.2017.1406780

Yefremenko, A, Pyatisotskaya, S, Pavlenko, V, Shutieieva, T, Kraynik, Y, & Nasonkina, Ye.

(2021). Effectiveness of physical training of tennis players for competitions using elements

of athletics. Slobozhanskyi herald of science and sport, 9(4), 5-17

Krylov, D. & Shesterova, L. (2017). Application of the "Play and Stay" program in the training

of tennis players up to 10 years. Slobozhanskyi herald of science and sport, 6(62), 48-50.

Martínez-Gallego, R., Jones, T. (2022). Impact of the ITF Tennis Play and Stay campaign on 10-

and-under tennis: The views of top National Federation experts. ITF Coaching & Sport,

itfcoachingreview.com

Olcucu, B., & Vatansever, S. (2015). Some physical fitness parameter test results among 7-8 years

old tennis players. International Journal of Academic Research, 7, 196-201.

Reid, M., Whiteside, D. & Elliott, B. (2010) Effect of skill decomposition on racket and ball

kinematics of the elite junior tennis serve. Sports Biomechanics. Vol. 9(4), 296–303

Winnick, J. & Porretta, D. (2016). Adapted Physical Education and Sport, 6E, Human Kinetics.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-27

Як цитувати

Шестерова, . Л., Синиця, . С., & Синиця , Т. (2023). Вплив занять загальної фізичної підготовки на рухову підготовленість юних тенісисток. Спортивні ігри, (4 (26), 64–71. https://doi.org/10.15391/si.2022-4.06

Номер

Розділ

Статті