Диференційована фізична підготовка футболісток на загальнопідготовчому етапі підготовчого періоду

Автор(и)

  • Дмитро Цись Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0002-1137-7060
  • Наталія Хлус Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0001-9860-1047
  • Наталія Цись Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна https://orcid.org/0000-0001-5069-3659

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-2.08

Ключові слова:

футболістки, диференціація, фізична підготовка, витривалість, швидкість, спритність

Анотація

Мета дослідження – розробити програму диференційованої фізичної підготовки футболісток на загальнопідготовчому етапі підготовчого періоду й експериментально обґрунтувати її ефективність. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 17 футболісток жіночої збірної команди Глухівського національного педагогічного
університету імені Олександра Довженка віком 18-22 роки, з кваліфікацією І-ІІ розряду.
Методи дослідження: аналіз даних літературних та Інтернет джерел з проблеми
дослідження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної
статистики. Результати. За результатами початкового педагогічного тестування було
виявлено високі показники коефіцієнту варіації (понад 7-8 %) у досліджуваних тестах з
фізичної підготовленості, що свідчить про суттєву різницю в рівні розвитку фізичних
якостей спортсменок однієї команди і необхідність застосування диференційованого
підходу до фізичної підготовки футболісток. Було сформовано три групи спортсменок, для яких були розроблені та впродовж загальнопідготовчого етапу впроваджувалися відповідні програми розвитку швидкісних якостей і спритності, швидкісно-силових здібностей і різних проявів витривалості. Висновки. Упродовж педагогічного експерименту статистично достовірно покращилися показники загальної та швидкісної витривалості, спеціальної швидкості у взаємозв’язку зі спритністю, спеціальних швидкісно-силових здібностей футболісток у межах від 4,1 до 4,9 % (р<0,05). Зменшення коефіцієнту варіації у проведених тестах з фізичної підготовленості футболісток до 4,0-5,9 % підтверджує доцільність застосування диференційованого підходу до фізичної підготовки спортсменок упродовж загальнопідготовчого етапу підготовчого періоду.

Біографії авторів

Дмитро Цись , Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Наталія Хлус , Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший
викладач

Наталія Цись, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

асистент

Посилання

Бернацкая, В.В., & Касмалиева, А.С. (2016). Физическая подготовка юных футболисток 9-10 лет. Вестник физической культуры и спорта, (1), 15-25.

Бріскін, Ю.А., & Пітин, М.П. (2011). Проблема диференціації техніко-тактичної підготовки спортсменів в ігрових командних видах спорту. Вісник Запорізького національного університету, 1 (5), 143 – 151.

Будзин, В., Пелехатий, Р., & Рябуха, О. (2012). До питань підходів тренувального процесу футболісток з урахуванням функціональних можливостей жіночого організму в різні фази оваріально-менструального циклу. Фізична активність, здоров'я і спорт, 2 (8), 33-42.

Василюк, В., & Ярмощук, О. (2020). Диференційований підхід у фізичній підготовці футболістів на етапі початкової спеціалізації. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини, 18, 11-16. DOI: 10.32626/2309-8082.2020-18.11-16

Донець, І.О. (2012). Моніторинг фізичної підготовленості футболісток дитячо-юнацької спортивної школи у навчально-тренувальному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук. Чернігів.

Линець, М., & Кропивницький, О. (2005). Диференціація фізичної підготовки юних футболісток груп початкової підготовки ДЮСШ. Молода спортивна наука України, 9(1), 29-34.

Лисенко, Л. Л., & Рехтета, А. В. (2006). Моделювання технічної підготовленості в жіночому футболі. [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу:

http://erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/2217/1/%D0%9B%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_10.pdf

Максименко, И.Г. (2018). Оптимизация построения микроциклов в подготовке юных футболисток. Cовершенствование системы физического воспитания, спортивной тренировки, туризма и оздоровления различных категорий населения, 245-249.

Платонов, В.Н. (2013). Периодизация спортивной тренировки. Общая теория и её практическое применение. Киев: Олимпийская литература, 624.

Супрунович, В. (2012). Вплив показників тактичного мислення на ефективність ігрової діяльності футболісток із різним рівнем нейродинамічних функцій. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, 2 (18), 321-324.

Хлус, Н.О., Цись, Д.І., & Цись, Н.О. (2021-a). Використання сучасних фітнес-технологій у процесі фізичної підготовки футболісток студентських команд на загальнопідготовчому етапі підготовчого періоду. Спортивні ігри, 1 (19), 65-74. DOI: 10.15391/si.2021-1.7

Хлус, Н. О., Цись, Д. І., & Цись, Н. О. (2021-b). Морфо-функціональні показники та рівень фізичної підготовленості кваліфікованих футболісток. Спортивні ігри, 3 (21), 71-79. DOI: 10.15391/si.2021-3.8

Цись, Д.І., Хлус, Н.О., & Цись, Н.О. (2020). Диференційований підхід до фізичної підготовки футболісток студентських команд на спеціально-підготовчому етапі підготовчого періоду. Спортивні ігри, 4 (18), 106-115. DOI: 10.15391/si.2020-4.10

Щепотіна, Н. (2017). Обґрунтування ефективності впровадження модельних тренувальних завдань для фізичної підготовки кваліфікованих волейболісток. Актуальні проблеми фізичного виховання та методики спортивного тренування, 1, 89-92.

Щепотіна, Н. Ю. (2016). Побудова мікроциклів підготовки кваліфікованих волейболісток на основі модельних тренувальних завдань. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. «Науковопедагогічні проблеми фізичної культури». К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 3К 1 (70) 16, 239-243.

Dillern, T., Ingebrigsten, J., & Shalfawi, S. (2012). Aerobic capacity and anthropometric characteristics of elite-recruit female soccer players. Serbian Journal of Sports Sciences, 6 (2), 43-49.

Kostiukevych, V., Shchepotina, N., & Vozniuk, T. (2020). Monitoring and Analyzing of the Attacks of the Football Team. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 20(2), 68-76. DOI: 10.17309/tmfv.2020.2.02

Lockie, R. G., Moreno, M. R., Lazar, A., Orjalo, A. J., Giuliano, D. V., Risso, F. G., Davis, DeShaun L.; Crelling, J. B., Lockwood, J. R., & Jalilvand, F. (2018). The physical and athletic performance characteristics of Division I collegiate female soccer players by position. The Journal of Strength & Conditioning Research, 32(2), 334-343. DOI: 10.1519/JSC.0000000000001561

Sharma, R. (2015). Assessment of motor fitness, physical fitness and body composition of women football players at different levels of their participation. American Journal of Sports Science and Medicine, 3(2), 47-54.

Shchepotina, N., Kostiukevych, V., Asauliuk, I., Stasiuk, V., Vozniuk, T., Dmytrenko, S., & Adamchuk, V. (2021). Management of Training Process of Team Sports Athletes During the Competition Period on the Basis of Programming (Football-Based). Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 21(2), 142-151. DOI: 10.17309/tmfv.2021.2.07

Vira, B., Matviyas, O., Khorkavyy, B., Karpa, I., & Zharska, N. (2019). Some approaches to the training process of footballers considering functional capacity of the female body in differentomc phases. Journal of Physical Education and Sport, 19(2), 1133-1138. DOI:10.7752/jpes.2019.02164

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-20

Як цитувати

Цись , Д., Хлус , Н., & Цись, . Н. (2023). Диференційована фізична підготовка футболісток на загальнопідготовчому етапі підготовчого періоду. Спортивні ігри, (2(24), 72–81. https://doi.org/10.15391/si.2022-2.08

Номер

Розділ

Статті