Методика навчання й удосконалення технічних прийомів гри в футбол у студентів у процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Олена Лежньова Вінницький національний медичний університет імені М.І. Пирогова, Україна https://orcid.org/0000-0002-1393-3163
  • Василь Качан Вінницький національний медичний університет імені М.І. Пирогова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-2.03

Ключові слова:

навчаючі програми, алгоритм, техніка, футбол, ведення м’яча, удари по м’ячу, жонглювання, фізичне виховання, студенти-юнаки

Анотація

Мета роботи – розробити й експериментально обґрунтувати ефективність методики навчання й удосконалення технічних прийомів гри в футбол у студентів у процесі фізичного виховання. Матеріал і методи. В експерименті взяли участь 33 студенти-юнаки 2 курсу Вінницького національного медичного університету імені
М.І. Пирогова, які були розподілені на контрольну (n=16) і експериментальну (n=17) групи. Педагогічний експеримент проводився з вересня по грудень 2019 р. впродовж
факультативних занять з фізичного виховання за розділом «Футбол». Методи дослідження: аналіз наукової літератури, педагогічні методи дослідження (спостереження, тестування, експеримент), методи математичної статистики. Результати. Розроблена методика навчання й удосконалення технічних прийомів гри в футбол студентів містила три складові. Основним засобом навчання й удосконалення технічних прийомів гри в футбол виступали алгоритмізовані навчаючі програми. В основі навчаючих програм був покладений покроковий алгоритм, відповідно до чотирьох етапів навчання (ознайомлення з технічним прийомом, вивчення в спрощених умовах, вивчення в ускладнених умовах, закріплення й удосконалення в ігрових умовах), зміст дій викладача та студентів, рівень виконання. Додатковим засобом виступали підвідні до футболу рухливі ігри. Індивідуальний рейтинг технічної підготовленості з футболу виступав засобом мотивації до самостійних додаткових занять у позанавчальний час. Висновки. Ефективність розробленої методики навчання й удосконалення технічних прийомів гри в футбол експериментально підтверджена статистично достовірним покращенням більшості результатів контрольних вправ з технічної підготовленості юнаків експериментальної групи в межах 2,1-18,2 % (р<0,05).

Біографії авторів

Олена Лежньова , Вінницький національний медичний університет імені М.І. Пирогова

кандидат медичних наук, доцент, доцент кафедри
фізичного виховання та ЛФК

Василь Качан , Вінницький національний медичний університет імені М.І. Пирогова

кандидат медичних наук, доцент, доцент кафедри
фізичного виховання та ЛФК

Посилання

Головач, А.А. (2016). Вплив занять з футболу на формування особистості студентів вищих навчальних закладів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 139 (2), 31-34.

Гринь, А.Р. (2016). Вплив занять міні-футболом на фізичний стан студенток. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15:Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 02 (69) 16,27-30.

Качан, В.В. & Лежньова, О.В. (2019). Формування рухових умінь і навичок з баскетболу в студентів у процесі фізичного виховання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 3 (111), 69-73.

Костюкевич, В.М. (2016). Управление тренировочным процессом футболистов в годичном икле подготовки: монография. 2-е изд. Киев: КНТ, 683.

Костюкевич, В.М., Врублевський, Є.П., & Вознюк, Т.В. (2017). Теоретико-методичні основи контролю у фізичному вихованні та спорті: монографія; Вінниця: ТОВ «Планер», 218.

Кушнірюк, С.Г. (2013). Основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : підручник. Бердянськ : Видавець Ткачук О.В.

Лежньова, О.В., & Качан. В.В. (2020). Педагогічна технологія формування рухових умінь і навичок з футболу в студенток у процесі фізичного виховання в ЗВО. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, 28(9), 42-46.

Луценко, Р. (2017). Міні-футбол як ефективний засіб підвищення рухової активності майбутніх учителів технологій та інженерів-викладачів у вишах. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, 4, 190-194.

Сороколіт, Н., & Зорик, М.Я. (2018). Аналіз стану здоров'я студентської молоді України.Молода спортивна наука України, 2, 38-39.

Футорний, С., & Рудницький, О. (2013). Характеристика стану здоров’я студентів вищих навчальних закладів. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 99-105.

Цись, Д. (2015). Формування рухових умінь і навичок з волейболу у студенток вищих навчальних закладів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури». Фізична культура і спорт, 6 (62) 15, 77-80.

Чернявська, Л.І., Криницька, І., & Мялюк, О.П. (2017). Стан здоров’я студентів, проблеми та шляхи їх вирішення. Медсестринство, 1, 24-27.

Daskalovski, B., Naumovski, M., Misovski, A., & Aceski, A. (2017). Tendencies of motor skills development in students-basketball players from the sports academy in Skopje. Research in Physical Education, Sport & Health, 6(1), 75-83.

Hotenceva, E.V., & Shpichka, T.A. (2013). The motivation for playing football among students. Physical education of students, 17(3), 80-83.

Kostiukevych, V., Lazarenko, N., Shchepotina, N., Poseletska, K., Stasiuk, V., Shynkaruk, O., Borysova, O., Denysova, L., Potop, V., Vozniuk, T., Dmytrenko, S., Kulchytska, I., Konnova, M., & Iakovenko, O. (2019). Programming of the training process of qualified football players in the competitive period of the macrocycle. Journal of Physical Education and Sport, 19 (SI6), 2192–2199. https://doi.org/10.7752/jpes.2019.s6329

Lipošek, S., Planinšec, J., Leskošek, B., & Pajtler, A. (2018). Physical activity of university students and its relation to physical fitness and academic success. Annales Kinesiologiae, 9(2), 89-104. doi.org/10.35469/ak.2018.171

Polevoy, G.G. (2017). Training of motor rhythm in students, practicing football. Physical Education of Students, 21(4), 189-192. doi.org/10.15561/20755279.2017.0407

Zelenin, L.A., Kudryashov, E.V., Opletin, A.A., Panachev, V.D., Korepanova, Y.A., & Fazleev, M.T. (2016). Football as a part of the process of development of competence of personal growth in students by means of physical education. Indian Journal of Science and Technology, 9(22), 95565-95565.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Як цитувати

Лежньова , О., & Качан , В. (2023). Методика навчання й удосконалення технічних прийомів гри в футбол у студентів у процесі фізичного виховання. Спортивні ігри, (2(20), 34–42. https://doi.org/10.15391/si.2021-2.03

Номер

Розділ

Статті