Застосування самооцінювання та взаємооцінювання при теоретичній та технічній підготовці учнів 5 класів під час вивчення модулю «Волейбол»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-2.04

Ключові слова:

оцінювання, критерії, техніка, елементи

Анотація

Мета: експериментально перевірити ефективність впливу критеріального
самооцінювання та взаємооцінювання на теоретичну та технічну підготовленість учнів 5 класів на уроках волейболу (1 рік вивчення модулю). Учасники: учні 5 класів Улянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скадовської районної ради Херсонської області (n=16) та Великолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Великолепетиської селищної ради Великолепетиського району Херсонської області (n=19). Вік учнів – 10-11 років. Педагогічний експеримент відбувався у 2018/2019 навчальному році під час вивчення учнями модулю «Волейбол» (протягом 17 та 18 уроків відповідно) . Вхідне та вихідне тестування теоретичної та технічної
підготовленості школярів було організовано протягом вивчення навчального модулю
«Волейбол». Методи: теоретичний аналіз наукових джерел, методи математичної
статистики, педагогічний експеримент, тестування технічної (передача м’яча над собою
двома руками зверху та прийом м’яча знизу над собою) та теоретичної (обізнаність учнів у етапах та послідовності виконання технічних елементів що вивчаються, а також
характерних помилках) підготовленості. Результати: розроблена та апробована
авторська методика критеріального само- та взаємооцінювання навчальних досягнень учнів 5 класів на уроках волейболу. Сутність авторської методики полягає у спільному з учнями визначенні основних етапів технічних елементів, що вивчаються. Системному активному та інтерактивному оцінюванні учнями своїх навчальних досягнень у технічних елементах, що вивчаються. Виявлено, що достовірно покращилися показники контрольних вправ «передача м’яча над собою двома руками зверху» (р<0,01), «прийом м’яча знизу над собою» (р<0,01) та тестових завдань (р<0,01) з теоретичної підготовленості учнів. Висновки: встановлено, що системне використання на уроках волейболу елементів само- та взаємооцінювання навчальних досягнень учнів 5 класів достовірно покращує їх рівень теоретичної та технічної підготовленості

Біографії авторів

Сергій Моїсеєв, Херсонська академія неперервної освіти

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач
кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Віктор Гузар, Херсонська державна морська академія

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри безпеки
життєдіяльності та професійно-прикладної фізичної підготовки

Валерій Свирида , Херсонська державна морська академія

старший викладач кафедри безпеки життєдіяльності
та професійно-прикладної фізичної підготовки

Посилання

Артеменко, Б.О. (2014). Значення тактичної підготовки волейболістів різного рівня майстерності в ігровій діяльності. Педагогіка, психологія, медико-біологічні проблеми фізичної культури та спорту, (1), 9-12. doi: 10.6084 / m9.figshare.894384

Ганчева, В. І., & Моїсеєв, С.О. (2016). Василь Мороз – переможець Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» 2015 року. Фізичне виховання в рідній школі : науковометодичний журнал, (2 (103)), 25-28.

Гузар, В.М., Сапронова, Ю., & Шалар, О.Г. (2014). Вплив вольових якостей на фізичну підготовленість юних гандболісток. XI Всеукраїнська науково-практична

конференція «Актуальні проблеми юнацького спорту», 185-189.

Гузар, В.М., Шалар О.Г., & Стрикаленко, Є.А. (2020). Особливості індивідуального підходу на уроках волейболу з учнями 7-х класів. Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку», (66), 204-208.

Гузарь, В.Н. (2019). Спортивные и подвижные игры на воде. Спортивні ігри, (1 (11)), 4-15. http://doi.org/10.5281/zenodo.2543532

Моїсеєв, С.О., Гузар, В.М., & Шалар, О.Г. (2019). Концептуальні засади розвитку предметних компетентностей учнів 1-4 класів на уроках фізичної культури в Новій українській школі. Педагогічний альманах: зб.наук.пр., (43), 45-56.

Моїсеєв, С.О., Гузар, В.М., & Юськів, С.М. (2020). Вплив формувального оцінювання на теоретичну та технічну підготовленість учнів 6-х класів під час вивчення модулю «Волейбол». Спортивні ігри, (2 (16)), 28-39. doi: 10.15391/si.2020-2.03

Моїсеєв, С.О., & Гузар, В.М. (2020). Організація фізичного самовиховання учнів закладів загальної середньої освіти в умовах загальнонаціонального карантину. Матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації», (57), 362-364.

Моїсеєв, С.О., & Гузар, В.М. (2020). Постановка smart-завдань на уроці фізичної культури у Новій українській школі. Матеріали Міжнародної науково-практичної інтернетконференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації», (56), 342-344.

Моїсеєв, С.О., & Гузар, В.М. (2020). Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках волейболу. ХV наукова конференція «Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор та одноборств у закладах вищої освіти», 67-72.

Моїсеєв, С.О. (2020). Компетентнісний підхід до навчання учнів 5-9 класів на уроках фізичної культури у Новій українській школі. Теоретико-методологічні основи модернізації навчання: компетентнісний підхід: колективна монографія. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 288-317.

Моїсеєв, С.О. (2020). Оптимізація фізичного виховання учнів в умовах загальнонаціонального карантину. Сучасні підходи та перспективи професійного

розвитку фахівців соціономічних професій. Науковий вісник КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», (2 (28)), 334-339.

Моїсеєв, С.О. (2019). Педагогічна майстерність учителя фізичної культури у вимірі технік формувального оцінювання. Четверті всеукраїнські педагогічні читання присвячені 80-річчю з дня народження Лідії Кондрашової «Професійна успішність педагогічного працівника як основа менеджменту якості освітнього процесу», 226-232.

Моїсеєв, С. О. (2013). Порівняльна характеристика робочого, відкритого та конкурсного уроків фізичної культури. Нова педагогічна думка : науково-методичний журнал, (4), 154-158.

Моїсеєв, С.О. (2018). Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури у вимірах фахових конкурсів. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Моїсеєв, С.О. (2017). Сучасні підходи до проведення уроків фізичної культури у загальноосвітній школі. Педагогічний альманах : збірник наукових праць, (34), 296-303.

Моїсеєв, С.О. (2019). Формувальне оцінювання учнів на уроках фізичної культури. V Всеукраїнська науково-практична конференція “Теоретико-методологічні основи розвитку освіти та управлінської діяльності”, (Ч. ІІ.), 135-142.

Моїсеєв, С.О. (2019). Як не загубити учнів на уроці фізичної культури у Новій українській школі? ХVІІІ міжнародна науково-практична конференція “Технології професійного розвитку педагога: спадщина А. С. Макаренка і пріоритети української освіти”, 106-107.

Силка, М.К., & Паєвський, В.В. (2017). Ефективність техніко-тактичних дій кваліфікованих волейболістів у змаганнях. Спортивні ігри, (3), 58-60.

Хоменко, В.В., Юськів, С.М., Гузар, В.М., & Свирида В.С. (2020). Показники фізичної і технічної підготовленості футболістів різного амплуа студентської команди з футболу. Спортивні ігри, (2 (16)), 95-105. http://doi.org/10.15391/si.2020-1.10.

Шалар, О.Г., Стрикаленко, Є.А., & Гузар, В.М. (2019). Властивості особистості юних гандболісток та їх вплив на ефективність змагальної діяльності. Педагогічні науки, (3 (159)), 146-152.

Шалар, О.Г., Гузар, В.М., & Решотка, Н.О. (2019). Спортивна підготовка учнів ліцею на заняттях з волейболу. Спортивні ігри, (1 (11)), 58-66.

http://doi.org/10.5281/zenodo.2543592

Шалар, О.Г., Стрикаленко, Є.А., & Гузар В.М. (2019). Особливості формування командної згуртованості юних спортсменок в ігрових видах спорту. Спортивні ігри, (3 (13)), 64-73. Doi: 10.15391/si.2019-3.08

Юськів, С.М., Степанюк, С.І., Юськів, К.В., & Свирида, В.С. (2018) Закономірності розвитку дитячо-юнацького спорту. XIII Всеукраїнська наукова конференція “Актуальні проблеми юнацького спорту”, 144-149.

Shalar, O., Huzar, V., Strikalenko,Y., Yuskiv, S., Homenko, V., & Novokshanova, A. (2019). Psycho-pedagogical aspects of interaction between personality traits and physical qualities of the young gymnasts of the variety and circus studio. Journal of Physical Education and Sport (JPES), (19 (Supplement issue 6)), 344, 2283-2288. DOI:10.7752/jpes.2019.s6344

Strelnikova, E. Y., Kozina, Z. L., Sobko, I. M., Nuzhna, A., Polishchuk, S. B., Ryepko, O. O., & Kozin, S. V. (2018). Preparation of young volleyball players at the stage of sports improvement on the basis of development of psychophysiological functions. Health, sport, rehabilitation, (4(2)), 124-133. doi:http://dx.doi.org/10.34142/HSR.2018.04.02.12

Strikalenko,Y., Shalar, O., Huzar, V., Voloshіnov, S., Yuskiv, S., Silvestrova, H., & Holenko, N. (2020). The correlation between intelligence and competitive activities of elite female handball players. Journal of Physical Education and Sport, 20 (1), 63-70. http://dx.doi.org/10.7752/jpes.2020.01008

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Як цитувати

Моїсеєв, . С., Гузар, . В., & Свирида , В. (2023). Застосування самооцінювання та взаємооцінювання при теоретичній та технічній підготовці учнів 5 класів під час вивчення модулю «Волейбол». Спортивні ігри, (2(20), 43–55. https://doi.org/10.15391/si.2021-2.04

Номер

Розділ

Статті