Вплив занять бадмінтоном в процесі фізичного виховання на фізичний розвиток і функціональний стан студенток
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2021-2.05Ключові слова:
Фізичний розвиток, фізична підготовленість, функціональні проби, проба Штанге, проба Генче, студенти, бадмінтонАнотація
Мета дослідження: визначити зміни фізичного розвитку та функціонального стану студенток другого курсу Національного фармацевтичного університету, під впливом занять бадмінтоном в процесі фізчного виховання. Матеріали і методи дослідження. Було обстежено 12 студенток другого курсу Національного фармацевтичного університету (НФаУ), які на заняттях з фізичного виховання займалися бадмінтоном протягом 3 місяців. В ході обстеження визначалися антропометричні показники (маса тіла, зріст стоячи, сила м’язів кисті), фізіологічні показники (життєваємність легень (ЖЄЛ), частота серцевих скорочень (ЧСС), була проведена методика оцінки фізичної працездатності з використанням проби Руф’є та проведено функціональні проби на затримку дихання (проби Штанге та Генче). Результати дослідження: Проведені нами дослідження підтвердили інформацію вчених, теоретиків і практиків вищої школи про незадовільний стан функціональної підготовленості студентів університетів України. Представлені матеріали дозволили констатувати позитивний вплив занять з бадмінтону на показники функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем, рівню фізичної працездатності студенток. Проведене дослідження підтвердило результати авторів (Imas, Dutchak, Andrieieva, Kashuba, Kensytska, & Sadovskyi, 2018) про необхідність вивчення змін показників фізичного розвитку і функціонального стану студентів під впливом різних видів спорту. Висновки: Результати досліджень свідчать про те, що показники маси, довжини тіла, сили кисті, життєвої ємності легень та частоти серцевих скорочень (ЧСС) покращились протягом навчання з модулю «Бадмінтон», але не суттєво. Результати проведеного дослідження свідчить про те що, зміни функціонального стану студенток ІІ курсу носили достовірні зміни (р<0,05). Проведене дослідження підтвердило доцільність використання під час занять з фізичного виховання зі студентками модулю «Бадмінтон».
Посилання
Бойко, Ю. (2017). Обґрунтування моделі формування аксіологічних установок до здорового способу життя у студентів вищих навчальних закладів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 2(1), 74-83. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2017_2%281%29__11
Дутчак, М.В. (2015). Парадигма оздоровчої рухової активності: теоретичне обґрунтування і практичне застосування. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 44-52. Про затвердження Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року: Закон України від 4 листопада 2020 р. № 1089.
URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text
Маєвський, М.І. (2016). Ціннісні орієнтації у сфері фізичної культури і спорту студентів педагогічних спеціальностей: дисертація кандидата наук з фізичного виховання та спорту, Уманський державний педагогічний університет, Умань.
Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація». Закон України від 09.02.2016. № 42/2016. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/42/2016#Text
Сутула, В.О., Луценко, Л.С., Булгаков, О.І., Дейнеко, А.Х., & Сутула, А.В. (2016). Щодо сучасних організаційних інновацій у системі фізичного виховання студентської молоді. Слобожанський науково-спортивний вісник, 1, 99-106. doi:10.7752/jpes.2020.05369
Сухенко, І. (2019). Зміни показників фізичного стану студентів під впливом занять у спортивних секціях. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(70), 91-96. doi:10.15391/snsv.2019-2.016
Таможанська, Г.В. (2019). Методичні основи кількісної оцінки рівня здоров’я, фізичного стану та ризику виникнення захворювань студентів 1-2 років навчання: метод. рек. для викладачів фізичного виховання. Х. : НФаУ.
Таможанська, Г.В., Мятига, О.М., & Гончарук, Н.В. (2018). Показники функціонального стану систем організму студенток університету. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, (6), 231-238.
Таможанська, Г., Невелика, А., Зелененко, Н., & Кобзар, С. (2018). Порівняльний аналіз показників фізичного розвитку та рівня здоров’я студенток i та її курсу. Вісник Прикарпатського університету: серія: Фізична культура, 30, 100-106.
Чередниченко, И., Соколова, О., & Маликов, Н. (2016). Изменение показателей физической подготовленности юношей 18-19 лет в процессе секционных занятий с комплексным использованием средств спортивных игр. Спортивний вісник Придніпров'я, 3, 239-243. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2016_3_49
Imas, Y., Dutchak, M.V., Andrieieva, O.V., Kashuba, V.O., Kensytska, I.L. & Sadovskyi, O.O. (2018). Modern approaches to the problem of values’ formation of students’ healthy lifestyle in the course of physical training. Physical Education of Students, 22(4), 182-189, doi: 10.15561/20755279.2018.0403
Kashuba, V., Kolos, M., Rudnytskyi, O., Yaremenko, V., Shandrygos, V., Dudko, M. Andrieieva,O. (2017). Modern approaches to improving body constitution of female students within education classes. Journal of Physical Education and Sport, 17(4), 2472-2476, doi:10.7752/jpes.2017.04277.