Диференціювання спеціальної плавальної підготовки ватерполістів 12-14 років з урахуванням ігрового амплуа

Автор(и)

  • Ольга Пилипко Харківська державна академія фізичної культури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-2.07

Ключові слова:

ватерполісти, 12-14 років, спеціальна плавальна підготовленість, показники, диференціювання; завдання

Анотація

Мета: визначити ефективність диференціювання спеціальної плавальної
підготовки у ватерполістів 12-14 років з урахуванням ігрового амплуа. Матеріал та
методи: теоретичний аналіз і узагальнення літературних даних, педагогічне
спостереження, опитування, оцінка спеціальної плавальної підготовленості за допомогою тестових процедур, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Контингент обстежуваних склали спортсмени 12-14 років, які займаються водним поло. Результати: підтверджено, що рівень плавальної підготовленості спортсменів у водному поло багато в чому обумовлює результативність їхніх дій під час змагальних ігор; визначено, що спеціальна плавальна підготовленість спортсменів-ватерполістів у віковому діапазоні 12-14 років має певні характерні особливості, найбільш схожий її рівень має місце у юних ватерполістів в 12 та 13 років; з'ясовано, що основний акцент при плануванні тренувального навантаження протягом річного циклу у ватерполістів 12-14 років припадає на фізичну та плавальну підготовку; доведено, що найбільший приріст показників спеціальної плавальної підготовленості при застосуванні вправ швидкісної спрямованості у спортсменів, які виконують функції рухомого нападника, відмічається в 13 років; з'ясовано, що використання вправ, спрямованих на розвиток швидкісних можливостей, приводить до суттєвого покращення результатів в тестах, що визначають рівень спуртових можливостей, швидкісної витривалості та маневреності спортсменів. Висновки: в тренувальних заняттях на воді у ватерполістів 12-14 років, які мають амплуа рухомого нападника, необхідно збільшувати обсяг вправ, спрямованих на розвиток швидкісних  можливостей; диференціювання плавальних тренувальних завдань в залежності від ігрового амплуа ватерполістів у віковому діапазоні 12-14 років вірогідно покращує рівень їх спеціальної підготовленості, що робить рухові дії спортсменів під час гри більш
ефективними.

Біографія автора

Ольга Пилипко, Харківська державна академія фізичної культури

к. пед. н., доцент

Посилання

Абдукадырова, Ж.Р. (2004). Общая и специальная работоспособность ватерполистов различного игрового амплуа. Современный олимпийский спорт и спорт для всех : материалы VIII междунар. научн. конгр. Алматы, 5-6.

Волков, Л. В. (2002). Теория и методика детского и юношеского спорта. К.: Олимпийская литература.

Дзюба, О.Г. (2004). Расчёт модельных показателей выполнения технико-тактических действий ватерполистов. Научное обоснование физического воспитания, спортивной тренировки и подготовки кадров по физической культуре и спорту. Минск : б/и.

Дорошенко, Э.Ю. (2013). Управление технико-тактической деятельностью в командных спортивных играх : монография. Запорожье : ЛИПС.

Евпак, Н. (2016). Управление соревновательной деятельностью команды в водном поло. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 61-65.

Земцов, Й.Ф. (2003). Быстрота и рациональность применяемых решений как критерий подготовленности ватерполисток. Современный олимпийский спорт и спорт для всех :материалы VII междунар. научн. конгр. Москва, 169-170.

Ковель, С.Г. (2006). Взаимосвязь показателей целевой точности бросков по воротам у ватерполистов 11-16 лет. Спортивная наука на рубеже столетий: междунар. сб. научн. трудов. Минск, Вып. 1, 176-181.

Пилипко, О.А., & Попрошаев, А.В. (2001). Особенности структуры специальной подготовленности ватерполистов 14-15 лет в зависимости от игрового амплуа.Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту,7, 36-40.

Пилипко, О.А., & Попрошаев, А.В. (2007). Совершенствование системы управления тренировочным процессом юных ватерполистов на основе анализа структуры специальной подготовленности: метод. реком. для студ., слушателей ФПК ин-тов физ. культуры, тренеров ДЮСШ по водному поло. Харьков : ХДАФК.

Ребицька, Н. (2002). Прогнозування спортивного результату ватерполісток на основі комплексної оцінки їх підготовленості. Молода спортивна наука України, 6, Т. 2, 206-208.

Тактак Хени Бен Садок. (2000). Возрастные этапные модельные характеристики юных ватерполистов 12-16 лет (автореф. дис. канд. пед. наук). Москва.

Чернов, В.М. (2006). Науково-методичне забезпечення підготовки збірної команди України з водного поло. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 12, 150-152.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Як цитувати

Пилипко, . О. (2023). Диференціювання спеціальної плавальної підготовки ватерполістів 12-14 років з урахуванням ігрового амплуа. Спортивні ігри, (2(20), 72–82. https://doi.org/10.15391/si.2021-2.07

Номер

Розділ

Статті