Вплив фізкультурно-оздоровчих занять з елементами корфболу на фізичну підготовленість дітей старшого дошкільного віку

Автор(и)

  • Вікторія Пасічник Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського, Україна https://orcid.org/0000-0002-6381-1471
  • Іван Талапа Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2020-4.06

Ключові слова:

фізична підготовленість, корфбол, старший дошкільний вік

Анотація

Мета дослідження – визначити вплив фізкультурно-оздоровчих занять з елементами корфболу на показники фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку. Дослідження проводилося у ЗДО №51 м. Львова. У експерименті взяли участь 60 дітей (25 дівчаток та 35 хлопчиків). До експериментальної групи (ЕГ) увійшли 12 дівчаток і 18 хлопчиків, до контрольної (КГ) – 13 дівчаток і 17 хлопчиків. У КГ процес фізичного виховання був побудований на основі загальноприйнятих методичних рекомендацій та змісту програми «Я у світі» із використанням елементів спортивних ігор. В ЕГ зміст процесу фізичного виховання був доповнений розробленим програмним матеріалом із використанням засобів корфболу. Методи дослідження: аналіз, узагальнення та систематизація даних науково-методичної літератури; педагогічний формувальний експеримент, спостереження, тестування, методи математичної статистики. Рівень прояву основних рухових якостей ми визначали за батареєю тестів: сили (динамометрія рук «Силач»), вибухова сила (дальність кидка набивного м’яча «Здоров’ячок», висота стрибка вгору з місця «Білка і горішок»), швидкісно-силових (присідання за 10 с «Іван-покиван»), гнучкості (нахил тулуба вперед із положення сидячи «Кошенятко»), спритності (кидок тенісного м’яча в горизонтальну ціль «Мисливець», утримання рівноваги стоячи на пальцях ніг «Папуга», координація рухів – плескання в долоні над головою та під ногою «Піймай комарика», здатність до оцінки просторово-часових параметрів руху – підкидання і ловіння м’яча «Гаряча картопелька», відбивання м’яча від підлоги «Забий цвяшок»), швидкості (частота рухів у бігу на місті за 10 с «Сороконіжка», часова рухова реакція в ловінні лінійки «Злови рибку», швидкість локального руху в метанні пластмасового тенісного м’яча «Швидка рука»), силова витривалість (утримання піднятих ніг в положенні лежачи на спині «Місток»), дрібна моторика (складання ґудзиків у коробку за 10 с «Кравець»). Результати педагогічного експерименту свідчать про достовірне зростання (р<0,01) результатів фізичної підготовленості дітей експериментальної та контрольної групи. Проте у дітей ЕГ приріст аналізованих показників мав більш виражену тенденцію до зростання, з шістнадцяти показників за одинадцятьма діти досягнули достовірно вищих результатів (р<0,05) порівняно з дітьми з КГ, зокрема у розвитку сили, спритності, вибухової сили, дрібної моторики та швидкості.

Біографії авторів

Вікторія Пасічник, Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського

кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
доцент, доцент кафедри спортивних та рекреаційних ігор

Іван Талапа, Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського

магістрант другого року навчання кафедри спортивних та
рекреаційних ігор

Посилання

Бальсевич, В.К. (2000). Онтокинезиология человека. М.: Академия.

Богініч, О.Л. & Бабачук, Ю.М. (2014). Рухливі ігри та ігрові вправи з елементами спортивних ігор для дітей старшого дошкільного віку. Тернопіль : Мандрівець.

Пангелова, Н.Є. (2013). Формування гармонійно розвиненої особистості дітей дошкільного віку в процесі фізичного виховання : монографія. Переяслав-Хмельницький : ФОП Лукашевич.

Пасічник, В. (2020). Сутність ігрової діяльності у формуванні особистості дітей дошкільного віку. Спортивні ігри, 3(17) , 43-57. doi: 10.15391/si.2020-3.05

Пасічник, В.М. & Пасічник В.Р. (2016). Можливості використання елементів спортивних ігор з м'ячем для розвитку фізичних якостей дітей старшого дошкільного віку. Теоретико-методичні засади спортивних та рекреаційних ігор : зб. наук. ст. Львів,101-105.

Пасічник, В.М., Романчук, І.В. & Згоба, В.Л. (2020). Результати оцінки психофізичного стану дітей дошкільного віку. Український журнал медицини, біології та спорту. Том 5, 2 (24), 243-250. doi: 10.26693/jmbs05.02.243

Пасічник, В.М., Пітин, М.П. & Згоба, В.Л. (2016). Сучасні ігрові технології з елементами видів спорту у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15 Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Вип. 10, (80) 16, 88-93.

Приступа, Є.Н., Петришин, Ю.В., Виноградський, Б.А., Петрина, Р.Л. & Пасічник, В.М.(2014). Дидактичні ігри з м’ячами. Львів: ЛДУФК. ISBN 978-966-2328-61-5.

Piech, K. & Mularczyk (1997). Korfball. Warszawa.

Engle, P.L., Black, M.M. & Behrman, J.R. (2007). Strategies to avoid the loss of developmental potential in more than 200 million children in the developing world. Lancet, 369, 229-242.

Wilczkowski, E. (2012). Wychowanie firyczne dzieci w wieku przedszkolnym. Piotrkow Trybunalski.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-11

Як цитувати

Пасічник, . В., & Талапа, . І. (2020). Вплив фізкультурно-оздоровчих занять з елементами корфболу на фізичну підготовленість дітей старшого дошкільного віку. Спортивні ігри, (4(18), 60–71. https://doi.org/10.15391/si.2020-4.06

Номер

Розділ

Статті