Теоретична підготовка як засіб підвищення мотивації до занять волейболом у здобувачів закладів фізичної культури і спорту

Автор(и)

  • Катерина Волощук Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Україна https://orcid.org/0009-0003-2306-5464
  • Олена Мітова Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Україна https://orcid.org/0009-0003-2306-5464
  • Ірина Раковська Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-0734-1698

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2024-1.01

Ключові слова:

волейбол, теоретична підготовка, заклади вищої освіти фізичної культури і спорту, мотивація

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблем теоретичної підготовки  у волейболі в умовах офлайн і онлайн форм проведення навчально-тренувального процесу як засобу підвищення мотивації студентів закладів фізичної культури і спорту до опанування майбутньою професією. Мета дослідження – проаналізувати сучасний стан та підходи щодо забезпечення теоретичної підготовки у волейболі, як засобу підвищення мотивації студентів закладів фізичної культури та спорту до опанування майбутньою професією, на основі науково-методичної літератури. Методи: аналіз і узагальнення спеціальної літератури, документальних матеріалів, інформації, розміщеної в мережі Інтернет.  Результати. Аналіз науково-методичної літератури свідчить що зміст навчального матеріалу теоретичної підготовки з волейболу потребує  побудови  відповідно до сучасних тенденцій волейболу, використання інформаційних комп’ютерних технологій, що створить  максимально сприятливі умови для розкриття пізнавальних здібностей; формування мотивації до занять спортом з урахуванням інтересів самої особистості щодо самовираження та розкриття свого потенціалу в командній діяльності. У нормативних документах та методичних рекомендаціях для тренерів недостатньо розкрито використання інтегрованого підходу щодо опанування теоретичними  знаннями спортсменами або студентами ЗВО фізичної культури і спорту у поєднанні з руховою діяльністю в навчально-тренувальному процесі з волейболу, з використанням зошитів або щоденників для виконання самостійних завдань при онлайн та офлайн режимах навчально-тренувального процесу. Висновки. На основі аналізу науково-методичної літератури виявлено низку проблемних питань щодо забезпечення та реалізації теоретичної  підготовки у волейболі при офлайн та онлайн режимах навчально-тренувального процесу. Окреслено перспективи наукового обґрунтування структури та змісту теоретичної підготовки з волейболу для майбутніх тренерів та викладачів у ЗВО фізичної культури і спорту.

Біографії авторів

Катерина Волощук, Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

аспірантка кафедри спортивних ігор

Олена Мітова , Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

д.фіз.вих, доцент, завідувач кафедри спортивних ігор

Ірина Раковська , Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту

старший викладач кафедри спортивних ігор

Посилання

Афанасьєв, С., Майкова, Т., Коваленко, Н., Афанасьєва, О. & Борисов, Є. (2022). Дистанційна освіта в підготовці фахівців галузі фізичної культури і спорту Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 4-10. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-1-096

Богуславська, В. (2020) Теоретична підготовка спортсменів у системі багаторічного вдосконалення в циклічних видах спорту. (Дисертація доктора наук з фіз.вих і спорту). Львів: Львів. держ. ун-т фіз. культури., Україна.

Булатова, Мария, Кучерявый, Александр & Ярмолюк, Елена. (2020). Технологии дистанционного обучения в системе олимпийского образования. Наука в олимпийском спорте, 1, 4–21.

Вербіцький, Сергій & Пітин, Мар’ян. (2022). Фізична та технічна підготовленість волейболістів на етапі початкової підготовки. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 123-129. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-123

Вербіцький, С., Пітин, М. & Каратник, І. (2022). Перспективи удосконалення технічної підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки за допомогою застосування інтерактивних методів навчання. Спортивні ігри, 3(25), 4-16. doi: 10.15391/si.2022-3.01.

Демідова, Оксана, Степанова, Ірина, Ковтун, Алла & Чекмарьова, Наталія (2023). Фізична активність дітей середнього і старшого шкільного віку в умовах дистанційного навчання. Спортивний вісник Придніпров’я, 2, 20-32. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-2-020

Козіна, Ж.Л. (2010). Спортивні ігри: навчальний посібник для студентів факультетів фізичної культури педагогічних вищих навчальних закладів. у 2 томах. Том 1: Загальні основи теорії і методики спортивних ігор. Додаток: мультимедійні посібники «Баскетбол», «Волейбол». Харків: «Точка».

Круцевич, Тетяна, Марченко, Оксана & Москаленко, Олександр (2023). Здоровий спосіб життя в ієрархії мотиваційних пріоритетів юнаків і дівчат, які займаються спортом. Спортивний вісник Придніпров’я, 1, 58-66. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-1-058

Лежньова, О., Качан, В. & Якушева, Ю. (2022). Педагогічна технологія спеціальної фізичної підготовки волейболістів студентських команд. Спортивні ігри, 3(25), 67–74. doi: 10.15391/si.2022-3.06

Малойван, Я., Раковська, І. & Мицак, А. (2023). Волейбол: історія розвитку, правила гри, методика навчання. Навчальний посібник. Дніпро.: Вид. «Інновація».

Марченко, О. & Москаленко, О. (2023). Мотиваційні пріоритети до занять спортом студентів коледжів різного професійного спрямування. Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 25-32. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-3-025

Мацухова, Єлизавета & Микитчик, Ольга. (2023). Вплив дистанційної форми навчання на якість освітнього процесу з фізичного виховання у закладі вищої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 96-101. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-1-096

Мітова, О.О. & Онищенко, В.М (2019). Теоретичний практикум з міні-баскетболу для дітей першого року навчання. Дніпро.

Мітова, Олена & Онищенко, Віола. (2019). Зміст та засоби контролю теоретичної підготовленості баскетболістів на етапі початкової підготовки. Спортивний вісник Придніпров’я. 4, 74-84. DOI: 10.32540/2071-1476-2019-4-074

Мітова, О.О. & Раковська, І.А. (2012) Волейбол в системе общеобразовательных учебных заведений. Спортивний вісник Придніпров’я, 1, 84-88.

Мітова, О.О. & Скрипець, Д. (2023) Проблеми технічної підготовки у хокеї з шайбою на етапі початкової підготовки в умовах дистанційного навчально-тренувального процесу. Спортивні ігри. 1 (27), 15-26. doi:10.15391/si.2023-1.03

Міщук, Д.М., Сироватко, З.В., Абрамов, С.А., Томашевський, Д.В. & Довгопол Е.П. (2021). Фізичне виховання. Волейбол: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Москаленко, Н. & Кожедуб, Т. (2015). Ефективність інноваційної технології теоретичної підготовки у фізичному вихованні учнів середньої школи. Спортивний вісник Придніпров'я, 1, 32–37.

Носко, М.О., Архипов, О.А. & Жула, В.П. (2015). Волейбол у фізичному вихованні студентів. К. : «МП Леся».

Онищенко, В. М. (2017). Структура та зміст навчально-тренувального процесу дітей 6-7 років на першому році занять міні-баскетболом. (Дисертація кандидата наук з фіз.вих і спорту). Дніпро: ПДАФКС.

Пітин, М. (2013). Теоретична підготовка в системі багаторічного тренування спортсменів-волейболістів. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, 17, 184-190.

Пітин, М. П. (2015). Організаційно-методологічні основи теоретичної підготовки у спорті (автореферат дисертація доктора наук з фіз.вих і спорту). Львів: держ. ун-т фіз. культури., Україна

Пітин, М.П. & Скрипченко, І.Т. (2018). Структура та зміст теоретичної підготовки на різних етапах багаторічної підготовки спортсменів у вітрильному спорті. Спортивний вісник Придніпров'я, 3, 99-104.

Радченко, О.В., Радченко, С.В., Дмитрук, В.С., & Ковальчук, В.Я. (2021). Дослідження фізичної підготовленості волейболістів студентських команд різних ігрових амплуа. Спортивні ігр,. 3(21), 50-59. doi: 10.15391/si.2021-3.06

Туровський, В.В., Носко, М.О., Єрмаков, С.С., Осадчий, О.В., Гаркуша, С.В., & Христенко Г.О. (2009). Волейбол: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. К.: ФВУ.

Циганок, В.І. (2022). Спортивні ігри: Теорія-методика-практика: Навчальний посібник. Запоріжжя, «Диво».

Цись, Д.І. & Цись, Н.О. (2023). Управління фізичною підготовкою волейболістів в умовах закладів вищої освіти. Спортивні ігри, 2 (28), 121-130. doi: 10.15391/si.2023-2.11

Як дистанційне навчання впливає на успішність здобувачів освіти: результати дослідження. [Електроний ресурс]. https://drogmedia. net.ua/2022/09/14/iak-dystantsijne-navchanniavplyvaie-na-uspishnist-zdobuvachiv-osvityrezultaty-doslidzhennia/

Briskin, Yuriy, Pityn, Maryan, & Zadorozhna, Olha. (2013). Significance of the components of fencers’ academic education at the stage of prior basic training. Physical Activity Health and Sport, 4(14), 41-49.

Mitova, O., Griban, G., Oleniev, D., Yakovenko, A., Onyshchenko, V., Mozolev, O., Semeniv, B., Lytvynenko, A., Khurtenko, O., Zamrozevuch-Shadrina, S., Kozibroda, L. &

Hres M. (2022). The impact of mini-basketball training sessions on the 6-7-year-old boys’ physical fitness and physical development. International Journal of Human Movement and Sports Sciences, 10 (4), 754-767. doi: 10.13189/saj.2022.100416.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-09

Як цитувати

Волощук, . К. ., Мітова , О. ., & Раковська , І. (2024). Теоретична підготовка як засіб підвищення мотивації до занять волейболом у здобувачів закладів фізичної культури і спорту . Спортивні ігри, (1(31), 4–15. https://doi.org/10.15391/si.2024-1.01

Номер

Розділ

Статті