Вплив формувального оцінювання на теоретичну та технічну підготовленість учнів 6-х класів під час вивчення модулю «Волейбол»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2020-2.03

Ключові слова:

критерії, самооцінювання, взаємооцінювання, рефлексія, зворотній зв'язок, теоретична підготовка, технічна підготовка, спортивні ігри

Анотація

Мета: експериментально перевірити ефективність впливу технік формувального оцінювання на теоретичну та технічну підготовленість учнів 6-х класів (2 рік вивчення модулю) на уроках волейболу. Учасники: учні 6-х класів Улянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Скадовської районної ради Херсонської області (n=16) та Великолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Великолепетиської селищної ради Великолепетиського району Херсонської області (n=20). Вік учнів - 11-12 років. Експеримент відбувався у 2018/2019 навчальному році під час вивчення учнями модулю «Волейбол» (протягом 18 уроків). Контрольне тестування теоретичної та технічної
підготовленості учнів було організовано на початку та наприкінці вивчення навчального модулю «Волейбол». Методи: теоретичний аналіз наукових джерел, методи математичної статистики, тестування технічної (передача м’яча в стіну двома руками зверху; прийом м’яча знизу від стіни) та теоретичної (тестові завдання були спрямовані на виявлення обізнаності учнів з історією розвитку українського волейболу, правилами гри у малюкбол, характерними технічними помилками) підготовленості. Результати: розроблена та апробована авторська методика використання технік формувального оцінювання навчальних досягнень учнів 6-х класів на уроках волейболу. Сутність авторської методики полягала в системному, критеріальному, активному та інтерактивному оцінюванні,
рефлексії та коригуванні індивідуального прогресу учнів у теоретичній, фізичній, технічній та тактичній підготовленості до гри у волейбол. Виявлено, що достовірно покращилися показники контрольних вправ «передача м’яча в стіну двома руками зверху» (р<0,05), «прийом м’яча знизу від стіни» (р<0,05) та тестових завдань (р<0,05) з тактичної та теоретичної підготовленості учнів. Висновки: встановлено, що використання технік формувального оцінювання навчальних досягнень учнів 6-х класів на уроках волейболу достовірно покращує їх рівень теоретичної та технічної підготовленості.

Біографії авторів

Сергій Моїсеєв, Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти»

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач
кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Віктор Гузар , Херсонська державна морська академія

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного
виховання

Сергій Юськів, Херсонська державна морська академія

виконуючий обов’язки завідувача кафедри фізичного
виховання, майстер спорту України з вільної боротьби

Посилання

Артеменко, Б. О. (2014). Значення тактичної підготовки волейболістів різного рівня майстерності в ігровій діяльності. Педагогіка, психологія, медико-біологічні проблеми фізичної культури та спорту, 1, 9-12. doi: 10.6084 / m9.figshare.894384

Ганчева, В. І., Моїсеєв, С.О. Василь Мороз – переможець Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» 2015 року. Фізичне виховання в рідній школі : науково-методичний журнал. 2016. № 2 (103). С. 25–28.

Гузар, В.М., Сапронова, Ю., Шалар, О.Г. Вплив вольових якостей на фізичну підготовленість юних гандболісток. Актуальні проблеми юнацького спорту: матеріали XI Всеукр. наук.-практ. конф., Херсон: ХДУ, 2014, 185-189.

Гузар, В.М., Шалар, О.Г., Унгурян, А.А., Бережков, І.Т. Виховання дисциплінованості підлітків на уроках фізичної культури. Актуальні проблеми сучасної біології та здоров’я людини: матеріали XIV Міжнар. наук.-практ. конф. Миколаїв: МНУ, 2014, 23-26.

Гузарь, В.Н. Спортивные и подвижные игры на воде. Спортивні ігри. Харків: ХДАФК, 2019, 1 (11), 4-15. http://doi.org/10.5281/zenodo.2543532

Моїсеєв, С. О. Сучасні підходи до проведення уроків фізичної культури у загальноосвітній школі. Педагогічний альманах : збірник наукових праць. 2017. Випуск 34. С. 296-303.

Моїсеєв, С.О. Педагогічна майстерність учителя фізичної культури у вимірі технік формувального оцінювання. Професійна успішність педагогічного працівника як основа менеджменту якості освітнього процесу: Збірник матеріалів четвертих всеукраїнських педагогічних читань присвячених 80-річчю з дня народження Лідії Кондрашової. Черкаси: ФОП Гордієнко Є.І., 2019. С. 226-232.

Моїсеєв, С.О. Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури у вимірах фахових конкурсів : навчально-методичний посібник. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2018. 222 с.

Моїсеєв, С.О. Формувальне оцінювання учнів на уроках фізичної культури. Теоретикометодологічні основи розвитку освіти та управлінської діяльності: матеріали V

Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Херсон, 12-13 вересня) / за ред.

Кузьменка В.В., Слюсаренко Н.В.: у ІІ ч. Ч. ІІ. Херсон : КВНЗ “Херсонська академія неперервної освіти”, 2019. С. 135-142.

Моїсеєв, С.О. Як не загубити учнів на уроці фізичної культури у Новій українській школі? Технології професійного розвитку педагога: спадщина А. С. Макаренка і пріоритети української освіти: матеріали ХVІІІ міжнародної наук.-практ. конф. (м. Полтава, 13–14 березня 2019 р.). Полтава, 2019. С. 106-107.

Моїсеєв, С.О., Гузар, В.М., Шалар, О.Г. Концептуальні засади розвитку предметних компетентностей учнів 1-4 класів на уроках фізичної культури в Новій українській школі. Педагогічний альманах: зб.наук.пр. / ред. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2019, Вип.43, С. 45-56.

Моїсеєв, С. О. Порівняльна характеристика робочого, відкритого та конкурсного уроків фізичної культури. Нова педагогічна думка : науково-методичний журнал. 2013. № 4. С. 154-158.

Силка, М. К., & Паєвський, В. В. (2017). Ефективність техніко-тактичних дій кваліфікованих волейболістів у змаганнях. Спортивні ігри, 3, 58-60.

Шалар, О.Г., Гузар, В.М., Решотка, Н.О. Спортивна підготовка учнів ліцею на заняттях з волейболу. Спортивні ігри. Харків: ХДАФК, 2019, 1 (11), 58-66.

http://doi.org/10.5281/zenodo.2543592

Шалар, О.Г., Стрикаленко, Є.А., Гузар, В.М. Особливості формування командної згуртованості юних спортсменок в ігрових видах спорту. Спортивні ігри. Харків:

ХДАФК, 2019, №3 (13), 64-73. Doi: 10.15391/si.2019-3.08

Шалар, О. Г. & Могилевський, О. О. (2010). Серія уроків волейболу освітньо-рефлекторної спрямованості. 7 клас (завершення). Фізичне виховання в школах України, 3(15), 5-16.

Шалар, О. Г. Стрикаленко, В. Н. Гузар. Властивості особистості юних гандболісток та їх вплив на ефективність змагальної діяльності. Вісник Нац. Ун-ту «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. Сер. : Педагогічні науки, Чернігів : НУЧК, 2019, Вип. 3 (159), С. 146-152.

Шалар, О. Г., & Мартиненко, Є. Є. (2011). Організація освітньо-рефлекторної діяльності учнів на уроках волейболу. Теорія та методика фізичного виховання, 3, 19-23.

Юськів, С.М. Особливості формування інтересу та мотивації до занять з фізичного виховання. Філософські обрії сьогодення: матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф., Херсон, ХДАУ, 2018, 136-141.

Юськів, С.М. Степанюк, С.І., Юськів, К.В., Свирида, В.С. Закономірності розвитку дитячоюнацького спорту. Актуальні проблеми юнацького спорту: зб. статей XIII Всеукр. наук. конф. (27 вересня 2018 р.) – Херсон: ХДУ, 2018. – С.144-149.

Юськів, С.М., Юськів, К.В Філософські аспекти розвитку гармонійної особистості в сучасній освіті. Sophia Prima: діалог вічного повернення. Міжнародний гуманітарний журнал –К.: Вид-во ВІР УАН, 2018. - №1 (1). – С. 99-104.

Shalar, O., Huzar, V., Strikalenko,Y., Yuskiv, S., Homenko, V., & Novokshanova, A. (2019). Psycho-pedagogical aspects of interaction between personality traits and physical qualities of the young gymnasts of the variety and circus studio. Journal of Physical Education and Sport (JPES), Vol.19 (Supplement issue 6), Art 344, 2283-2288. DOI:10.7752/jpes.2019.s6344

Strelnikova, E. Y., Kozina, Z. L., Sobko, I. M., Nuzhna, A., Polishchuk, S. B., Ryepko, O. O., & Kozin, S. V. (2018). Preparation of young volleyball players at the stage of sports improvement on the basis of development of psychophysiological functions. Health, sport, rehabilitation, 4(2), 124-133. doi:http://dx.doi.org/10.34142/HSR.2018.04.02.12

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-21

Як цитувати

Моїсеєв, . С., Гузар , В. ., & Юськів, . С. (2024). Вплив формувального оцінювання на теоретичну та технічну підготовленість учнів 6-х класів під час вивчення модулю «Волейбол». Спортивні ігри, (2(16), 28–39. https://doi.org/10.15391/si.2020-2.03

Номер

Розділ

Статті