Аналіз травматизму у студентів в процесі занять спортивними іграми
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2020-1.01Ключові слова:
травматизм, студент, причина, футбол, баскетбол, волейбол, гандболАнотація
Мета: аналіз травм у студентської молоді в процесі занять спортивними іграми. Матеріали та методи дослідження: для розв’язання поставлених завдань використовувались такі методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, анкетування; методи математичної статистики. Учасниками дослідження є 182 студента, серед них 95 хлопців та 87 дівчат. Це студенти Технологічного факультету Луцького національного технічного університету (106 осіб) та математичного факультету Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (76 осіб). Організація дослідження. Анкетування проводилося у 2018-2019
навчальному році, серед студентів з метою вивчення та аналізу причин виникнення травм під час занять спортивними іграми (футболом, баскетболом, волейболом та гандболом). Результати: під час занять спортивними іграми, в ході навчальних, тренувальних процесів та під час змагань через легкодумство, неуважність і, навіть, незважаючи на найретельніші запобіжні заходи є можливість отримання травми. Статистика показує, що переважна більшість ушкоджень виникає через організаційні і методичні помилки в навчально-тренувальному процесі та змагальній діяльності, а також залежить від рівня фізичної, техніко-тактичної підготовленості і стану здоров'я студентів, які грають у спортивні ігри. Висновки: травматизм у процесі спортивної гри – досить поширене явище.
74,8 % студентської молоді отримували травми на заняттях зі спортивних ігор. За кількістю випадків травм переважають юнаки. Основними причинами травм у процесі рухової активності, на думку студентів, слід вважати недоліки організаційного та методичного характеру. За результатами анкетування, можна стверджувати, що всі
тренери-викладачі, без винятку, володіють знаннями та навиками першої медичної (долікарської) допомоги. Були також намічені педагогічні умови, які має створити тренер-викладач, щоб навчально-тренувальний процес зі спортивних ігор був нетравматичним, зокрема: правильна організація та методика занять; забезпечення хорошого стану місць для занять, інвентаря, одягу, взуття; застосування захисних засобів; регулярний лікарський контроль; виконання гігієнічних вимог; щоденна виховна робота.
Посилання
Вакарчук, I. О. (2008). Стан, проблеми, перспективи розвитку фізичного виховання i спорту у вузах України (концепція Міністерство освіти i науки України). Матеріали міжнародного наукового симпозіуму: Фізичне виховання i спортивне вдосконалення студентів: сучасні iновацiйнi технології., 23-25 вересня, м. Одеса, 21-23.
Войнаровский, А. (2012). Исторический анализ развития студенческого спорта в высших учебных заведениях Украины.. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві., 2, 7-10.
Войнаровський, А. & Войнаровська, Н. (2012). Аналіз виступів українських спортсменів на студентських Універсіадах 1993–2011 рр. [Аналіз виступів українських спортсменів на студентських Універсіадах 1993–2011 рр.] Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, 1 (17), 3-10.
Закон України «Про фізичну культуру і спорт». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12
Латенко, С. Б. & Копочинська, Ю. В. (2015). Студентський спорт як засіб формування життєвих цінностей молоді і розвитку здорової особистості. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 129 (3), 195-198.
Мельник, М. Г. (2016). Становлення та розвиток студентського спорту України в ХХІ столітті. [Становлення та розвиток студентського спорту України в ХХІ
столітті.] (Doctoral dissertation). Львів, Україна. Retrieved from: http://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/5332/1/Melnyk%20M.%20H.pdf
Мельник, М. Г. & Пітин, М. П. (2015а). Проблеми розвитку студентського спорту України у ХХІ столітті. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 129 (1), 169-172.
Мельник, М. Г. & Пітин, М. П. (2015b). Кадрове забезпечення студентського спорту України впродовж 2000-2014 років. Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 11, 108-111.
Мельник, М. Г. & Пітин, М. П. (2015c). Студентський спорт: перспективи наукових досліджень. Спортивний вісник Придніпров'я. 3, 73-76.
Мельник, М. Г. & Пітин, М. П. (2015d). Нормативно-правове регулювання студентського спорту України.. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт. 10 (65)15, 105-108.
Павленко, О. (2017). Клубна форма організації занять у розвитку студентського спорту. Слобожанський науково-спортивний вісник. 4 (60), 78-85. doi:10.15391/snsv.2017-4.014
Положення про центр студентського спорту закладу вищої освіти (проект) Retrieved from: http://sportmon.org/wp-content/uploads/2018/10/Proekt-polozhennya-proTSentrstudentskogo-sportu-ZVO.doc
Степанюк, С. І. (2003). Історико-соціальні аспекти розвитку студентського спортивного руху в Україні. (Doctoral dissertation). Львів, Україна. 20.
Степанюк, С. І. (2006). Студентський спортивний рух: історія, сьогодення та майбутнє..Херсон: Видавництво ХДУ.
Стратегія розвитку фізичного виховання та спорту серед студентської молоді до 2025 року (проект). [Стратегія розвитку фізичного виховання та спорту серед
студентської молоді до 2025 року (проект)] Retrieved from: http://studsport.com.ua/normatyvno-pravova-baza/
Bell (2003). Daniel Encyclopedia of International Games. McFarland and Company, Inc. Publishers, Jefferson, North Carolina. 590 р. Fisu History. Retrieved from : https://www.fisu.net/about-fisu/fisu_history
Roberts, S., Reeves, M., & Ryrie, A. (2015). The influence of physical activity, sport and exercise motives among UK-based university students. Journal of Further and Higher Education.39(4), 59-607.
St Quinton, T., & Brunton, J. A. (2018). The Identification of Salient Beliefs Concerning University Students’ Decisions to Participate in Sport. Recreational Sports Journal. 20(XX), 1-16. https://doi.org/10.1123/rsj.2016-0037