Вплив авторської програми навчально-тренувального збору з фізичної підготовки на фізичну і функціональну підготовленість кваліфікованих волейболістів
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-4.02Ключові слова:
волейбол, програма, підготовка, навчально-тренувальний збір, фізична підготовленість, функціональні можливостіАнотація
Мета: експериментально перевірити ефективність застосування авторської програми навчально-тренувальних зборів з фізичної підготовки для кваліфікованих волейболістів. Учасники: чоловіча команда з волейболу «Юракадемія» м. Харків (n=20). Вік спортсменів 20-23 роки. Навчально-тренувальний збір підготовчого
періоду проходив у два етапи: м. Харків (21 день) та м. Генічеськ (21 день). Методи: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; методи математичної статистики; тестування фізичної підготовленості (човниковий біг 4x9 м, згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с, нахил тулуба вперед з положення стоячи на гімнастичній лаві, стрибки зі скакалкою за 1 хв., біг 60 м, біг 100 м, крос 3000 м, піднімання тулуба в сід, підтягування на перекладині) та тестування функціональних можливостей (проба Руф’є, проба Гєнча). Результати: розроблена та впроваджена авторська програма навчально-тренувального збору, в якій показано співвідношення навантажень фізичної підготовки спортсменів у мікроциклах, наведено перелік засобів та методів для удосконалення фізичних якостей волейболістів. Виявлено, що на першому етапі достовірно підвищились показники тестування «стрибки зі скакалкою за 1 хв», та «проба Гєнча» (р<0,05), на другому етапі – «човниковий біг 4x9 м», «стрибки зі скакалкою за 1 хв», «крос 3000 м», «піднімання тулуба в сід», «підтягування на перекладині», «проба Руф’є», «проба Гєнча» (р<0,05). Висновки: встановлено, що циклове планування тренувальних занять по днях дозволяє виконувати велику тренувальну роботу за рахунок доцільного чергування фізичного навантаження та відпочинку.
Посилання
Артеменко, Б.О. (2014). Значення тактичної підготовки волейболістів різного рівня майстерності в ігровій діяльності. Педагогіка, психологія, медико-біологічні проблеми фізичної культури та спорту, 1, 9-12. doi: 10.6084 / m9.figshare.894384
Гамалій, В. В., & Шльонська, О. Л. (2014). Моделювання нападаючих дій волейболістів високої кваліфікації. Слобожанський науково-спортивний вiсник, 6(44). 24-29. dx.doi.org/10.15391/snsv.2014-6.005
Гнатчук, Я. (2007). Аналіз ефективності різних методичних підходів до змісту фізичної підготовки кваліфікованих волейболістів. Молода спортивна наука України, 11, 3, 97- 103.
Горчанюк, Ю. А., Шевченко, О. О., & Кривець Ю. І. (2015). Значення швидкісно-силових здібностей у підготовці волейболістів. Спортивні ігри, 11, 21-24.
Куделко, В.Є., Улаєва, Л.О., & Шевченко, О.О. (2011). Позитивний вплив вправ для розвитку координації у студентів, які займаються фізичним вихованням у групі ЛФК. Педагогіка, психологія, медико-біологічні проблеми фізичної культури та спорту, 7, 49-53.
Мезенцева, Н. В., & Ситников, А. Я. (2013). Развитие внимания у волейболистов в процессе
учебно-тренировочных сборов. Вестник Красноярского государственного
педагогического университета им. В.П. Астафьев, 121-125.
Мельников, И.В. (2017). Предложения по организации спортивных сборов для
волейбольных команд. Наука, фітнес, рекреація. Материалы Всероссийской
конференции с международным участием, 115-120.
Платонов, В. Н. (2013). Періодизація спортивного тренування. Загальна теорія і її
практичне застосування. Київ, Олімпійська література, 624.
Силка М. К., & Паєвський В. В. (2017). Ефективність техніко-тактичних дій кваліфікованих
волейболістів у змаганнях. Спортивні ігри, 3, 58-60.
Собко, И. Н., Улаева, Л. А., Козина, Ж. Л., Гринченко, И. Б., & Глушко, К. (2018).
Восстановление физической работоспособности юных волейболистов на этапе специализированной базовой подготовки с помощью применения средств фитнеса аэробной направленности. Здоровье, спорт, реабилитация, 4(3), 120-134. doi:http://dx.doi.org/10.34142/zenodo.1468290
Швай, О., Гнітецький, Л., & Поляковський, В. (2016). Ефективність фізичної підготовки кваліфікованих волейболістів різних ігрових амплуа. Фізичне виховання, спорт та оздоровча культура в сучасному суспільстві, 2(18), 332-335.