Порівняльний аналіз функціонального стану студентів волейболістів І-ІІ курсів Національного фармацевтичного університету
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-4.07Ключові слова:
Фізичний розвиток, фізична підготовленість, функціональні проби, проба Штанге, проба Генче, студенти, волейболАнотація
Мета: У статті представлені результати тестування фізичних показників та функціонального стану студентів першого та другого курсу Національного фармацевтичного університету під впливом занять у спортивній секції з волейболу
протягом одного навчального року. Матеріали і методи: Було обстежено 20 студентів Національного фармацевтичного університету (НФаУ), перший курс (8 хлопців) та другий курс (12 хлопців), які займаються волейболом. В ході обстеження визначалися: маса тіла, зріст стоячи, сила м’язів кисті, життєва ємність легень (ЖЄЛ), частота серцевих скорочень (ЧСС), була проведена методика оцінки фізичної працездатності з використанням проби Руф’є та проведено функціональні проби на затримку дихання (проби Штанге та Генче). Результати: Проведені нами дослідження підтвердили інформацію вчених, теоретиків і практиків вищої школи про незадовільний стан фізичної підготовленості та здоров’я студентів університетів України. Представлені матеріали
дозволили констатувати позитивний вплив секційних занять з волейболу на показники функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем, рівень фізичної працездатності і фізичного здоров’я юнаків. Проведене дослідження підтвердило результати авторів (Imas, Dutchak, Andrieieva, Kashuba, Kensytska, & Sadovskyi, 2018;
Rovniy, Pasko, Dzhym, & Yefremenko, 2017) про необхідність вивчення змін показників фізичного стану студентів під впливом різних видів спорту. Висновки: Результати досліджень свідчать про те, що показники маси тіла, зріст стоячи, сила кисті, життєва ємкість легень та частота серцевих скорочень (ЧСС) покращились протягом одного
навчального року, але не суттєво (р>0,5). Результати проведеного дослідження свідчить про те що, функціональний стан студентів-волейболістів І та ІІ курсів достовірно покращився протягом одного навчального року (р<0,05). Проведене дослідження підтвердило доцільність використання секційних занять з волейболу зі студентами.
Посилання
Бойко, Ю. С. (2015). Формування аксіологічних установок до здорового способу життя у студентів вищих навчальних закладів. (Unpublished Doctoral dissertation). Умань, Россия.
Дутчак, М. В. (2015). Парадигма оздоровчої рухової активності: теоретичне обґрунтування і практичне застосування. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, 2, 44-52.
Зелененко, Н. О., Невелика, А. В. (2018). Адаптивне фізичне виховання студентів.
Інноваційні підходи до формування професійних компетентностей фахівців з фізичної культури, спорту і фізичної терапії і ерготерапії: мат. Всеукр. наук.-практ. інтернетконференції (Чернівці, 6 листопада 2018 року). 169-171.
Комітет з фізичного виховання та спорту (2018), Проект стратегії розвитку фізичного виховання та спорту серед студентської молоді до 2025 року. URL: https://mon.gov.ua/ua/
Круцевич, Т. Ю., & Безверхня, Г.В. (2010). Рекреація у фізичній культурі різних груп населення. К.: Олімп. л-ра.
Маєвський, М. І. (2016). Ціннісні орієнтації у сфері фізичної культури і спорту студентів педагогічних спеціальностей. (Unpublished Doctoral dissertation). Умань, Россия.
Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період 2020 року: Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 р. № 115. URL: https://zakon.rada.gov.ua
Про національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація»: Указ від 9 лютого 2016 року № 42/2016. URL: https://zakon.rada.gov.ua/
Сутула, В. О., Луценко, Л. С., & Булгаков, О. І. (2016). Щодо сучасних інновацій в системі фізичного виховання студентської молоді. Слобожанський науково-спортивний вісник, 1(51), 99-106. doi:10.15391/snsv/2015-1.017
Сухенко, І. (2019). Зміни показників фізичного стану студентів під впливом занять у спортивних секціях. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(70), 91-96.oi:10.15391/snsv.2019-2.016
Таможанська, Г. В. (2019). Методичні основи кількісної оцінки рівня здоров’я, фізичного стану та ризику виникнення захворювань студентів 1-2 років навчання. Х. : НФаУ.
Таможанська, Г. В., Мятига, Е. Н., & Гончарук, Н. В. (2018). Показники функціонального стану систем організму студенток університету. Фізична культура, спорт та здоров’я нації, Вип.6 (25), 31-238.
Цись, Д. І. (2013). Спортивна спрямованість занять з фізичного виховання – один із чинників підвищення фізичної підготовленості студентської молоді. Слобожанський науковоспортивний вісник, 3, 5-7.
Чередниченко, И., Соколова, О., & Маликов, Н. (2016). Изменение показателей физической подготовленности юношей 18–19 лет в процессе секционных занятий с комплексным использованием средств спортивных игр. Спортивний вісник Придніпров’я, 3, 239-243.
Imas, Y., Dutchak, M. V., Andrieieva, O. V., Kashuba, V. O., Kensytska, I. L. & Sadovskyi, O. O. (2018). Modern approaches to the problem of values’ formation of students’ healthy lifestyle in the course of physical training. Physical Education of Students, 22(4), 182-189. doi: 10.15561/20755279.2018.0403
Kashuba, V., Kolos, M., Rudnytskyi, O., Yaremenko, V., Shandrygos, V., Dudko, M. &Andrieieva, O. (2017). Modern approaches to improving body constitution of female students within physical education classes. Journal of Physical Education and Sport, 17(4),2472-2476. doi:10.7752/jpes.2017.04277
Rovniy, A., Pasko, V., Dzhym, V., & Yefremenko, A. (2017). Dynamics of special physical preparedness of 16-18-year-old rugby players under hypoxic influence. Journal of Physical Education and Sport (JPES), 17(4), 2399-2404