Інформаційно-комунікаційні технології вивчення елементів баскетболу у процесі фізичнго виховання студентів
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-4.11Ключові слова:
баскетбол, студент, техніка, тактика, інформаційні технології, комп’ютері програми.Анотація
У статті розглядаються алгоритми застосування інформаційно-комунікаційних систем на заняттях з баскетболу. Мета: виявити рівень впливу інформаційно-комунікаційних технологій на зацікавленість студентів до вивчення елементів баскетболу в процесі фізичної підготовки. Методи: аналіз та узагальнення літературних
джерел, методи інформаційного моделювання навчально-тренувального процесу з баскетболу, анкетування, методи математичної статистики. Результати: у дослідженні приймали участь студенти Харківського національного університету радіоелектроніки 18- 20 років, були використані комп’ютерні навчальні програми з баскетболу, гандболу, біомеханічного моделювання рухів людини; анкетування встановило, що найменший рівень
балів набрало питання щодо використання комп’ютерних програм біомеханічного моделювання рухів, найбільш високий показник набрало питання щодо визначення рівня зацікавленості студентів до занять з баскетболу. Регресійне моделювання дозволило виявити рівень впливу інформаційно-комунікаційних технологій, зацікавленості студентів до вивчення елементів баскетболу в процесі фізичної підготовки. Експериментальна
частина полягала у тому, що протягом 15 навчально-тренувальних занять студентам надавалися у якості додаткових засобів навчання інформаційно-комунікаційні технологій. Система побудови навчально-тренувальних занять суттєво не була змінена. Після закінчення заняття досліджуваним надавалися електронні ресурси комп’ютерних програм для самостійного опанування. Висновки: в результаті впровадження у навчально-тренувальний процес майбутніх фахівців технічного профілю інформаційних технологій вивчення елементів баскетболу було встановлено достовірний приріст у показниках відвідуваності занять та якості навчання. Рівень зацікавленості до занять з баскетболу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій навчання у досліджуваних дещо підвищився, але не мав достовірної різниці у прирості показника.
Посилання
Ашанін, В. С., Філенко, Л. В., Філенко, І. Ю., & Полторацька Г. С. (2017). Оптимізація засобів фізичного виховання при підготовці учнів та студентів 15-17 років з використанням інформаційних технологій. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, 146, 3-7.
Барыбина, Л. Н., & Церковная, Е. В. (2008). Интересы и мотивы студентов как основа построения учебного процесса по физическому воспитанию в вузах. Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта, 10, 135-139.
Гузар, В. М., & Юськів, С. М. (2019). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів засобами спеціалізованих рухливих ігор. Спортивні ігри, (2 (12)), 13-22.
Гузар, В. М. (2000). Інформація та інформаційне забезпечення фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 16, 3-7.
Гузарь, В. Н. (2015). Содержание педагогической технологии управления здоровым образом жизни студентов. Физическая культура и спорт в современном мире: социальная роль и пропаганда здорового образа жизни , 65-68.
Коробейніков, Г. В., Россоха, Г. В., Коняєва, Л. Д., Медвидчук, К. В., Вернидуб, К. А., Добровольський, А. І., Купченко, О. М., & Дрюков С. В. (2004). Діагностика психофізіологічного стану спортсменів високої кваліфікації. Актуальні проблеми фізичної культури і спорту, 4, 35-41.
Пасько, В. В. (2008). Применение компьютерных технологий в процессе развития тактического мышления у юных спортсменов в игровых видах спорта. Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях: б. статей IV международной научной конференции, Харьков-Белгород-Красноярск, 150-152.
Подригало, Л. В., Ровная, О. В., Сокол, К. М., Подаваленко, А. В., & Толстоплет, Е. В. (2017).
Использование информационных технологий в мониторинге здоровья. Науковометодичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту, 1, 89-91.
Помещикова І. П., & Філенко, Л.В. (2019). Вдосконалення тактичної підготовки юних баскетболістів 14-16 років засобами інформаційних технологій. Спортивні ігри, 3(13), 41-48. doi: 10.15391/si.2019-3.05
Філенко, Л. В., & Несен, О. О. (2018). Інформатизація підготовки студентів-гандболістів засобами мультимедійної комп’ютерної програми «Гандбол». Спортивні ігри, 1(7), 54-61.
Філенко, Л. В. (2017). Алгоритмічні основи побудови навчально-тренувального процесу студентів-спортсменів із використанням інформаційних технологій. Вісник прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, 27(28), 318-323.
Церковная, Е., Осипов, В., Филенко, Л., & Пасько, В. (2017). Динамика изменений структуры и уровня заболеваемости студентов технического вуза. Слобожанський науковоспортивний вісник, 2(58), 102-106. doi:10.15391/snsv.2017-2.018
Шалар, О. Г., Гузар, В. М., & Решотка, Н. О. (2019). Спортивна підготовка учнів ліцею на заняттях з волейболу. Спортивні ігри, (1), 58-66.
Pomeshchikova, I., Iermakov, S., Bartik, P., Shevchenko, O., Nosko, M., Yermakova, T., & Nosko, Y. (2016). Influence of exercises and games with ball on vestibular stability of students with muscular-skeletal apparatus disorders. Sport Science, 1(9), 75-83.
Prusik Krzysztof, Prusik Katarzyna, Iermakov, S., & Kozina, Z. (2010). Indexes of physical development, physical preparedness and functional state of polish students. Pedagogy, Psychology and medical and biological problems of physical education and sport, 12(1),113-122.
Kozina, Z., Ol'khovyj, O., & Temchenko, V. (2016). Influence of information technologies on technical fitness of students in sport-oriented physical education. Physical education of students, 20(1), 21-28. doi:10.15561/20755279.2015.0603
Iermakov, S., Kozina, Z., Ceslitska, M., Mushketa, R., Krzheminski, M., & Stankevich, B. (2016). Razrabotka kompyuternyih programm dlya opredeleniya psihofiziologicheskih vozmozhnostey i svoystv nervnoy sistemyi lyudey s raznyim urovnem fizicheskoy aktivnosti. Zdorov’â, sport, reabìlìtacìâ, 1, 14-19.