Аналіз результатів анкетування тренерів щодо удосконалення техніко-тактичної підготовленості на етапі попередньої базової підготовки в тенісі настільному
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-3.01Ключові слова:
тенісист, техніко-тактична підготовка, психофізіологічні здібності, теніс настільнийАнотація
Мета: виявити думку тренерів щодо шляхів формування стилю гри в техніко-тактичній підготовці спортсменів на етапі попередньої базової підготовки в тенісі настільному. Матеріал та методи: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, анкетування, методи математичної статистики. В дослідженні взяли участь 31 тренер України з тенісу настільного (другої, першої та вищої категорії). Результати: Результати проведеного анкетування з тренерами, які працюють з тенісистами дозволили визначити думку тренерів, що для формування стилю гри в тенісі настільному на етапі попередньої базової підготовки. Встановлено необхідність враховувати індивідуальні показники фізичного розвитку, рівня техніко-тактичної та фізичної підготовленості та психофізіологічних здібностей. Висновки: Правильне врахування індивідуальних особливостей юних спортсменів дозволить скоротити період навчання та підвищити ефективність змагальної діяльності тенісистів на етапі
попередньої базової підготовки в тенісі настільному.
Посилання
Алєксєєв, О. О., & Прозар, М. В. (2018). Аналіз атакуючих технічних дій у настільному тенісі гравців. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 11, 17-25.
Арзютов, Г., Гуска, М., & Зюзь, В. (2009). Вдосконалення змісту етапу спеціалізованої базової підготовки (10-14р.) у настільному тенісі. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. (1), 4-9.
Арзютов, Г. Н., & Зюзь, В. М. (2007). Стратегия отбора игроков в настольном теннисе. Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического
воспитания и спорта. (9), 6-12.
Асєєва, Я. Ф. & Шевченко, О. О. (2018). Аналіз участі студентів ХДАФК у обласних спортивних змаганнях «Спорт протягом життя» з настільного тенісу у 2015-2017 роках. Спортивні ігри. (2), 79-83.
Гришко, Л. Г., Гришко, Ю. Ю., & Ібраїмова, М. В. (2013). Настільний теніс: Навчальна програма для ДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ, Київ.
Запорожанова, Г. О. (2007). Фактори, що обумовлюють формування індивідуального ігрового стилю тенісистів. Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. (2), 21-25.
Зюзь, В. М. (2007). Оптимізація техніко-тактичної підготовки юних тенісистів на етапі спеціалізованої базової підготовки (10-14 років). Педагогіка, психологія та медикобіологічні проблеми фізичного виховання і спорту. (10), 47–50.
Зюзь, В. М. (2007). Цільова точність, швидкість польоту м’яча та час рухової реакції юних тенісистів на етапі попередньої базової (6-10 років) багаторічної підготовки в настільному тенісі. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 15, (3), 28–34.
Кудряшов, Е. В. (2015). Характеристика модели технической подготовленности спортсменок высокой квалификации в настольном теннисе. Теория и практика физической культуры. (8), 78-82.
Ландик, В. И., Похоленчук, Ю. Т., & Арзютов, Г. Н. (2005). Методология спортивной подготовки: настольный теннис. Донецк: Норд-Пресс.
Лейфа, А. В., Юречко, О. В., & Войтус, Л. В. (2016). Особенности двигательного и психоэмоционального состояния теннисисток в зависимости от уровня их спортивной подготовленности. Бюллетень физиологии и патологии дыхания. (62), 85-88. doi:10.12737/23258.
Окопний, А. (2016). Аналіз змагальної діяльності гравців високої кваліфікації у настільному тенісі в Україні та закордоном. Теоретико-методичні засади спортивних та рекреаційних ігор. 89-92.
Панкова, В. (2007). Личностные качества игроков в настольном теннисе. Научнотеоретический журнал «Ученые записки». 8(30), 70-72.
Полякова, А. В. (2007). Відбір перспективних спортсменів 11-13 років в настільному тенісі.
Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. (4), 77-79.
Серова, Л. К., & Воронов, А. А. (2013). Зависимость индивидуального стиля деятельности в настольном теннисе от типологических свойств личности спортсменов. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 11 (95), 140-143.
Соловей, О., & Набибко, О. (2015). Формування техніки гри на етапі початкового навчання в настільному тенісі школярів 8-9 років. Спортивний вісник Придніпров'я. (3), 137.
Улізько, В., & Коробейніков, Г. (2008). Зміни серцево-судинної системи під час навантажень кваліфікованих спортсменок з настільного тенісу у передзмагальному періоді. Молода спортивна наука України. 3(12), 235-239.
Улізько, В. (2009). Психоемоційна складова функціонального стану спортсменок з настільного тенісу високої кваліфікації. Молода спортивна наука України. 1(13), 288-292.
Шалар, О. Г., Стрикаленко, Е. А., & Иващенко, А. Н. (2013). Индивидуальные свойства личности как критерий выбора стиля игры теннисисток Херсонский государственный университет. Физическое воспитание студентов. (02), 69-73. doi: 10.6084/m9.figshare.156384.
Шевченко, О. О., & Асеєва, Я. Ф. (2018). Контроль рівня спеціальної фізичної підготовленості спортсменів в групі базової підготовки тенісу настільного. Спортивні ігри. (4), 60-66.
Щирба, Г. (2001). Особливості оптимізації методики розвитку швидкісно-силових якостей у гравців з настільного тенісу. Молода спортивна наука України. 1(5), 412-414.