Неспецифічні засоби розвитку координаційних здібностей гандболістів на етапі базової підготовки
DOI:
https://doi.org/10.15391/zenodo.2544961Ключові слова:
гандболісти, специфічні, неспецифічні, навантаження, показники, засоби, тренуванняАнотація
Мета дослідження – підвищити показники координаційних здібностей юних гандболістів за допомогою неспецифічних засобів спортивного тренування (вправи на ковзанах). Матеріал та методи дослідження: аналіз літературних джерел проводився з метою встановлення особливостей застосування неспецифічних засобів спортивного тренування у процесі підготовки гандболістів; для визначення рівня координаційної підготовленості використовувались наступні тести: 1) виконання максимальної кількості обертів на гімнастичній лаві. 2) ходьба по лінії із зав'язаними очима спиною вперед, приставляючи п'яту однієї ноги до носка іншої. 3) проба Ромберга (с). 4) Біг 30 м в коридорі шириною 4 м з виконанням п'яти обертів на 360˚. Для встановлення впливу спеціально підібраних бігових вправ на ковзанах на зміни показників координаційних здібностей гандболістів був організований педагогічний експеримент за участю 2 груп: контрольна – 14 спортсменів та експериментальна – 12 спортсменів. У навчально-тренувальний процес експериментальної групи були додатково введені заняття з бігу на ковзанах – 1 раз на тиждень тривалістю 45 хвилин. Педагогічний експеримент тривав 10 тижнів, після чого були встановлені зміни у показниках координаційних здібностей гандболістів обох груп. Отримані данні були проаналізовані за допомогою статистичних методів, достовірність у відмінностях встановлювалась методом t-критерію Ст’юдента. Результати дослідження. Встановлено достовірні зміни у результатах трьох тестових вправ з чотирьох гандболістів експериментальної групи після педагогічного експерименту. Висновки. Доповнення
тренувального процесу гандболістів 14-15 років фізичними завданнями, що виконуються на ковзанах має позитивний вплив на розвиток координаційних здібностей, особливо що стосується динамічної та статичної рівноваги.
Посилання
Bykova, O. O. (2016). Akrobatychni vpravy ta vpravy is zastosuvannyam shvidkisnoi (koordinaciynoi) drabyny yak zasib pokrashchenya koordinaciynoi pidgotovlenosti
gandbolistiv. Visnyk Chernigivskogo nacionalnogo pedagogicheskogo universitetu. Vyp.139, Том 1, 25-29.
Briskin, Yu. Pityn, М., & Bilyk, О. (2016). Perspektyvy vdoskonalennya vykonannya tehnichnyh dii kvalifikovanymy gandbolistamy. Sportivniy visnyk Prydniprovya, 2, 18-22.
Bykova, Е. А. (2005). Rol’ akrobaticheskih uprazhnenii v profilaktike travmatizma vo vremya sorevnovaniy gandbolistov razlichnoy kvalifikatsi. Fizicheskoe vospitanie i sport v vysshih uchebnyh zavedeniyah: integratsiya v evropeyskoe obrazovatelnoe prostranstvo. Materialyi mezhdunarodnoy elektronnoy nauchnoy konferentsii. 26 aprelya. Kharkov. 36–38.
Bykova, Ye. А. (2006). Rol’ akrobaticheskoy podgotovki v uchebno-trenirovochnom protsesse gandbolistok. Slobozhanskiy herald of science and sport, 9, 89-92.
Martynenko, A. N., Konovalov, V. N., & Zlobin, M. N. (2014). Problema spetsializirovannosti sredstv samostrahovki, ispolzuemyih v obuchenii hokkeistov. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya. 5. URL: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=14999
Nesen, О. О., & Chervona, S. P. (2018). Gandbol. Teoriya ta metodyka. KharkivKhDAFK. (in Ukr.)
Romanenko, V. A. (2005). Diagnostika dvigatelnyh sposobnostey. Donetsk, DonNU. (in Russ.)
Serdyuk, D. G., & Chernenko, A. Ye. (2009). Osoblyvosti vykorystannya dodatkovyh zasobiv u pidgotovci gandbolistiv. Visnyk zaporiz’kogo natsional’nogo universitetu: fizichne vyhovannya ta sport, 2, 135-139.
Strelnikov, G. L., & Strelnikova, Ye. Ya. (2016). Vplyv akrobatichnih vprav na vykonanya povorotiv pri plavanni «krolem». Osnovy pobudovy trenuval’nogo protsesu v tsiklichnyh vidah sportu, 52-55.
Strelnikov, G. L., Strelnikova, Ye. Ya., & Nikolaeva, O. Ye. (2015). Vikoristannya okremih styliv plavannya yak zasobu pidgotovki napadayuchih u voleyboli na zagalno-pidgotovchomu etai richnogo tsyklu. Problemy i perspektivy razvitiya sportivnyh igr i edinoborstv v vysshih uchebnyh zavedeniyah // sbornik statey X mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii, 6 fevralya 2015 goda. Belgorod – Harkov – Krasnoyarsk, 162-164.
Troyanovska, M. M. (2012). Teoretychniy analiz rozvitku koordinatsiynih zdibnostey u fizychnomu vyhovanni ta sportu. Visnyk zaporiz’kogo natsional’nogo universitetu: fizichne vyhovannya ta sport, 1 (7), 112-119.
Horkaviy, B., Ogerchuk, O., & Koloboch, O. (2017). Osoblivosti rozvitku fizichnyh yakostey u yunyh futbolistiv za dopomogoyu ne spetsifichnyh ta spetsifichnyh zasobiv. Sportyvna nauka Ukrainy, 2(78), 35-46.
Shuteeva, T. M., & Strelnikova, Ye. Ya. (2015). Vykorystannya sportyvnyh igor, yak zasobu pidgotovki stribuniv v visotu na zagal’no-pidgotovchomu etapi richnogo tsiklu trenuvannya. I Vseukrayins’ka naukovo-praktichna konferentsiya. KhDAFK, 92-94.
Kushnir, Yana. (2014). Teoretichniy analiz koordinatsiynyh zdibnostey u sistemi fizichnogo vyhovannya. Fizichna kultura, sport ta zdorov’ya natsiyi, Vyp.18, tom.1, 153-157.