Сучасні тактичні побудови гри провідних європейських футбольних клубів у 2018 році
DOI:
https://doi.org/10.15391/zenodo.2544963Ключові слова:
тактика, стилі гри, тактичні побудови, футболАнотація
Мета дослідження полягає в аналізі тактики найкращих футбольних команд високого класу. Матеріал: на протязі 2018 року. було проаналізовано тактичну побудову гри футбольних команд англійської та іспанської прем’єр ліг, німецької бундесліги, італійської серії А та французької першої ліги, як в захисті, так і в нападі. Методи
дослідження: аналіз і узагальнення літературних джерел, аналіз відеозаписів ігор за участю провідних команд, методи дослідження тактичної побудови гри футболістів, методи математичної статистики. Результати: Проаналізовано найкращі існуючі тактичні стилі ведення гри у футбол в 5 чемпіонатах Європи, гравцями яких є найкращі футболісти світу. Визначені пріоритетні напрямки тактичної побудови гри (тактичні схеми) в різних клубах
та викреслені фактори, що впливають на вибір тактики на кожну окрему гру. Тактичні дій команд високого класу суттєво відрізняються в залежності від тактичної побудови гри команди суперника. При виборі ефективної тактики на гру необхідно враховувати низку факторів. Сучасна тактика та система розташування гравців на футбольному полі є основним змістом діяльності футболістів під час гри і найважливішим чинником, який при приблизно рівних показниках фізичної, технічної та психологічної підготовленості двох команд забезпечує перемогу однієї з них. Висновки: Тактичні дій команд високого класу суттєво відрізняються в залежності від тактичної побудови гри команди суперника. При виборі ефективної тактики на гру необхідно враховувати низку факторів, головними серед
яких є – можливості власної команди (антропометричні показники гравців, збалансованість команди, універсалізація гравців, рівень фізичної та технічної підготовленості, тощо), можливості команди суперника (особливості антропометрії суперників, стиль гри який проповідує команда суперник, рівень технічної та фізичної підготовленості, тощо) та від того де відбувається матч (на своєму або на чужому полі).
Посилання
Гузар, В. М. (2000a). Керівництво фізичною культурою і спортом посадовими особами.
Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту,15, 3-8.
Гузар, В. М. (2000b). Інформація та інформаційне забезпечення фізичної культури і спорту.
Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 16, 3-7.
Гузар, В. М., & Гаврильченко, Л. В. (2001). Вплив деяких факторів на розвиток фізичної культури і спорту. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 6, 3-8.
Гузарь, В. (2001). Інформаційні потреби посадових осіб у галузі фізичної культури і спорту.
Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 9, 13-21.
Гузар, В. М., Шалар, О. Г., & Норик, А. О. (2014). Деякі фактори, що впливають на психологічний клімат жіночої футбольної команди. X Международная научная конференция. Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях, Харьков – Белгород: ХГАФК, Т 2, 28-31.
Жосан, І. А., Хоменко, В. В., & Шалар, О. Г. (2014). Порівняння техніко-тактичних дій крайніх захисників на чемпіонаті світу з футболу. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 3 (72), 60-63.
Сабадаш, В. І., Хоменко, В. В., Шалар, О. Г. (2016). Вплив рухової активності на фізичне здоров’я підлітків. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 139 (2), 148-152.
Степанюк, С. І, Юськів, К. В., Юськів С. М., & Свирида В. С. (2017). Характеристика фізичної підготовленості спортсменок з урахуванням ігрового амплуа гравців. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 5 (87), 102-105.
Хоменко, В. В., Шалар, О. Г., & Авдєєв, Д. (2018). Фізична підготовленість футболістів ФК «ОЛЕКСАНДРІЯ» U-21. XIII Всеукраїнська наукова конференція: Актуальні проблеми юнацького спорту. Херсон: ХДУ. 153-158.
Шалар, О. Г., Науменко, М. В., Стрикаленко, Е. А. (2010). Формирование мотивационноценностного отношения студентов к собственному здоров’ю. Физическое воспитание студентов, 2010, Т. 5, 80-83.
Huzar, V. M. (2009). Process of physical culture and sports management. Pedagogics, psychology, medical and biological issues of physical education and sports, 17, 9-18.
Huzar, V. N., Shalar, O. G., Norik, A. O. (2014). Relationship as an aspect of psychological climate of women's soccer team. Physical education of students, Т. 18, 2, 8-12.