Реалізація завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних вузів засобами гри в рінго

Автор(и)

  • Галина Лаврін Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна
  • Ірина Середа Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/zenodo.2543540

Ключові слова:

фізичне виховання, студенти, професійно-прикладна фізична підготовка, рінго, засоби гри в рінго

Анотація

Актуальність статті зумовлюється, з одного боку цінністю рінго, як засобу фізичного виховання, а з іншого - необхідністю обґрунтування можливості засобів рінго у формуванні професійно важливих якостей студентів – майбутніх вчителів. Мета дослідження - визначити засоби гри рінго, які можуть бути використані для розвитку
професійно важливих якостей майбутніх вчителів. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних та Інтернет джерел; узагальнення досвіду використання засобів рінго у загальноосвітніх навчальних закладах та вищих навчальних закладах; опитування учасників гри в рінго; спостереження за учасниками гри рінго.
Результати. Виявлено, що засоби рінго сприяють гармонійному розвитку студентів, комплексно і різнобічно впливають на організм; покращують здоров’я; розвивають фізичні якості та інтелектуальні здібностей, сприяють засвоєнню життєво важливих рухових умінь і навичок; вихованню моральних та вольових якостей, почуття дружби, колективізму, дисциплінованості, витримки та самовладання; вихованню навичок культури поведінки; розвитку уваги, мислення і пам’яті. У статті на основі професіографічного аналізу і аналіз спортивно-педагогічної літератури визначено засоби гри в рінго, які є доцільними для розвитку професійно важливих якостей студентів педагогічних вузів. Висновки: проаналізувавши діяльність вчителя і можливості засобів рінго, виявили, що вирішувати
більшість завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів (майбутніх педагогів) можна за допомогою засобів рінго.

Біографії авторів

Галина Лаврін , Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент

Ірина Середа, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук

Посилання

Волков, В. Л. (2004). Основи професійно-прикладної підготовки студентської молоді. К.: Знання України.

Ильинич, В. И. (1978). ППФП студентов вузов. Научно-методические и организационные основы. М.: Высшая школа.

Коломійцева, О. Е. (2006). Оптимізація професійно-прикладної фізичної підготовки студентів гуманітарних навчальних закладів. (Автореф. дис. канд. наук з фіз. вих.). Харіків, Україна.

Лаврін, Г. З., & Кучер, Т. В. (2009). Рінго – ефективний засіб фізичного виховання студентської молоді. Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту студентської молоді. Матеріали регіонального науково-практичного семінару. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 92-94.

Лаврін, Г.З., Середа, І. О., Волошин, Н., & Возьна, М. (2017). Професійно-прикладна фізичної підготовки студентів педагогічних ВНЗ засобами баскетболу. Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств: Збірник тез доповідей XI міжн. Інтернет наук.-метод. конф. Х.: Національна академія Національної гвардії України, Вип.11,41-44.

Маляр, Е. (2006). Реалізація завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів економічних спеціальностей засобами футболу. Молода спортивна наука України: Зб. наук. пр. з галузі фіз. культури та спорту, Вип. 10, Т. 1, 330-334.

Огнистий, А. В., Кривокульський, О. І., & Огниста, К. М. (2005). Основи професійноприкладної фізичної підготовки студентів гуманітарного профілю. Методичні рекомендації. Тернопіль: ТНПУ.

Пилипей, Л. Н. (Ed.). (2009). Професійно-прикладна фізична підготовка студентів. Суми : ДВНЗ " УАБС НБУ".

Раевский, Р. Т. (1984). Организационно-методические основы профисионально-прикладной физической подготовки студентов технических вузов. Тез. респ. науч. конф. „Научные проблемы физического развития студентов и повышение их работоспособности.” Донецк. 21-22.

Стефанов, Виталий. Ринго в «Русской гимназии». Вестник Ринго. Retrieved from http://ringo.org.pl/irf/images/referat/ringo_w_rosji.pdf

Anioł-Strzyżewska, K. (2010). Ringo – jeszcze jedna pasja sportowo-organizacyjna prof. W. Starosty. [W:] Kariera naukowa czy pasja życia? W. Starosta., Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. Instytut Sportu w Warszawie. Wyższa Szkoła Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku. Warszawa.

Anioł-Strzyżewska, K., Obmiński, Z., & Stasch, A. (2016). Badania empiryczne optymalnej formy aktywności fizycznej mężczyzn w wieku średnim. Medyczne zeszyty naukowe Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie, №1, 5-20

Sereda, I. O, Lavrin, G. Z, & Kucher, T. V. (2017). Influence of Yoga means on students’ biological age indicators. Physical education of students, 21(3), 140–145. doi:10.15561/20755279.2017.0307

Starosta, W. (2006). Poziom koordynacji ruchowej i skoczności uprawiających ringo. Globalna i lokalna koordynacja ruchowa w wychowaniu fizycznym i sporcie. Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej, Vol. 19. Zamiejscowy Wydział Kultury Fizycznej poznańskiej AWF w Gorzowie. Warszawa. 326-333.

Starosta, W., & Strzyżewski, W. (2010). Ringo – polska gra sportowa dla każdego. Results, rules. Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej, Vol. 10, 1-152.

Starosta, W., & Wangryn, M. (2012). ABC polskiej gry w ringo (Metodyka nauczania techniki i taktyki). Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. Polskie Towarzystwo Ringo. Warszawa, Vol. 36, 146.

Starosta, Włodzimierz, & Wangryn, Mariusz. (1995). Ringo – Polish Sports Game for Everybody. – Retrieved from: http://irf.ringo.org.pl/index.php/game-rules/ringo-polish-sports-game-for-everybody Starosta, W., & Pionk, A. (1998). Level of selected co-ordination abilities In ringo players.

Movement coordination in team sport games and martial arts. Academy of Pysical Education in Warsaw – Intitute of Sport and Pysical Education in Biała Podlaska, 224-232.

Strybel, Robert. (2009). Polish-Originated Sport For Fun, Fitness. Sat, Nov 21. Retrieved from: http://ampoleagle.com/polishoriginated-sport-for-fun-fitness-p1809-179.htm

Strzyżewski, W. (1972). Dlaczego właśnie ringo? Wychowanie Fizyczne i Higiena Szkolna, 1, 2-7.

Strzyżewski,W. (1979). Popularization of Ringo as a Method of Movement-, Health- and Recreation Education. Sporterziechung und Evaluation. Schriftenreihe des Bundesinstitut fur Sportwissenschaft, Verlag Karl Hofmann, Schorndorf, Band. №6. 132-136.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-23

Як цитувати

Лаврін , Г., & Середа, . І. (2024). Реалізація завдань професійно-прикладної фізичної підготовки студентів педагогічних вузів засобами гри в рінго. Спортивні ігри, (1(11), 16–23. https://doi.org/10.15391/zenodo.2543540

Номер

Розділ

Статті