Аналіз поняттєво-категоріального апарату дослідження якості тестів з вищої математики
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102729Ключові слова:
тест, якість тесту, комп’ютерно орієнтоване оцінювання, надійність, валідність, складність завданняАнотація
У статті проведено аналіз поняттєво-категоріального апарату дослідження якості тестів з вищої математики. Відібрано та означено поняття, необхідні для побудови методики оцінювання якості тестів. Введені означення понять дозволяють чітко окреслити напрями дослідження, визначити методи оцінювання та шляхи підвищення якості тестів з вищої математики, що, в свою чергу, сприяє покращенню контролю знань
Посилання
- Alekseeva, I. V., Gaydey, V. O., Dykhovychnyi, O. O., Konovalova, N. R., Fedorova, L. B. (2009). Pro rozvytok ta dosvid ekspluatatsii komplektu dystantsiinoi osvity «Vyshcha matematyka» [On the development and operation experience of set of distance education “Higher Mathematics”]. Didaktika matematiki: problemi i doslidzhennya, 31, 49–56.
- Bykov, V. Yu., Bohachkov, Yu. M., Zhuk, Yu. O.; Bykov, V. Iu., Zhuk, Yu. O. (Eds.) (2008). Monitorynh rivnia navchalnykh dosiahnen z vykorystanniam Internet-tekhnolohii. Kyiv: Pedahohichna dumka, 128.
- Bespal'ko, V. P. (1988). O kriteriyah kachestva podgotovki specialistov. Vestnik vysshey shkoly, 1, 3–9.
- Chelyshkova, M. B. (2002). Teoriya i praktika konstruirovaniya pedagogicheskih testov [Theory and practice of constructing of pedagogical tests]. Moscow: Logos, 431.
- Kuznecov, A. A. (1998). Ocenka dostizheniya trebovaniy obrazovatel'nyh standartov. Moscow: Nac. centr standartov i monitoringa obrazovaniya, 26.
- Balyhina, T. M. (2000). Slovar terminov i ponyatiy testologii. Moscow: Izd-vo RUDN, 164.
- Kukhar, L. O., Serhiienko, V. P. (2010). Konstruiuvannia testiv [Test design]. Lutsk, 182.
- Avanesov, V. S. (2004). Osnovy pedagogicheskoy teorii izmereniy. Pedagogicheskie izmereniya, 1, 3–19.
- Anastazi, A., Urbina, S. (2007). Psihologicheskoe testirovanie. Saint Petersburg: Piter, 688.
- Linden, W., Hambleton, R. (1997). Handbook of Modern Item Response Theory. New York: Springer, 510. doi: 10.1007/978-1-4757-2691-6
- Kim, V. S. (2007). Testirovanie uchebnyh dostrizheniy [Testing of educational achievements]. Ussuriysk: Izdatel'stvo UGPI, 214.
- Croker, L., Algina, Y.; Zvonnikov, V. I., Chelyshkova, M. B. (Eds.) (2010). Vvedenie v klassicheskuyu i sovremennuyu teoriyu testov [Introduction to Classical and Modern Test Theory]. Мoscow: Logos, 668.
- Lisova, T. V. (2012). Modeli ta metody suchasnoi teorii testiv [Models and methods of the modern test theory]. Nizhyn: Vidavets PP Lisenko M. M., 112.
- Mayorov, A. N. (2001). Teoriya i praktika sozdaniya testov dlya sistemy obrazovaniya [Theory and practice of test construction for the educational system]. Moscow: Intellekt-centr, 296.
- Hronlund, K., Norman, E. (2005). Otsiniuvannia studentskoi uspishnosti Kyiv: Navchalno-metodychnyi tsentr "Konsortsium iz udoskonalennia menedzhment-osvity v Ukraini", 312.
- Drahan, Ye. V. (2012). Kompiuterno oriientovana tekhnolohiia otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen studentiv fizychnykh spetsialnostei na osnovi ymovirnisnykh teorii testuvannia. Kyiv, 218.
- Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid, 376.
- Dykhovychnyi, O. O., Dudko, A. F. (2016). Otsiniuvannia zmistovnoi validnosti testiv z vyshchoi matematyky z vykorystanniam Google Docs dodatku. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 52 (2), 52–61. Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1383/1032
- Dykhovychnyi, O. O., Dudko, A. F. (2014). Zastosuvannia informatsiinoi funktsii dlia analizu ta pidvyshchennia efektyvnosti testiv z vyshchoi matematyky. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 41 (3), 55–69. Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1040/790#.U7xiCZR_tbE
- Dykhovychnyi, O. O., Dudko, А. F. (2015). Kompleksna metodyka analizu yakosti testiv z vyshchoi matematyky [The comprehensive procedure of analysis of tests in higher mathematics]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya No. 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia, 15 (22), 140–144.
- Dykhovychnyi, O. O., Dudko, A. F. (2013). Computer-based analysis system of results of online testing in higher mathematics. Naukovi pratsi DonNTU. Seriia: Pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia, 2 (14), 103–110.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Oleksandr Dykhovychnyi, Anna Dudko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.