Аналіз поняттєво-категоріального апарату дослідження якості тестів з вищої математики

Автор(и)

  • Oleksandr Dykhovychnyi Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0001-8505-2878
  • Anna Dudko Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0003-3858-7313

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102729

Ключові слова:

тест, якість тесту, комп’ютерно орієнтоване оцінювання, надійність, валідність, складність завдання

Анотація

У статті проведено аналіз поняттєво-категоріального апарату дослідження якості тестів з вищої математики. Відібрано та означено поняття, необхідні для побудови методики оцінювання якості тестів. Введені означення понять дозволяють чітко окреслити напрями дослідження, визначити методи оцінювання та шляхи підвищення якості тестів з вищої математики, що, в свою чергу, сприяє покращенню контролю знань

Біографії авторів

Oleksandr Dykhovychnyi, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра математичного аналізу та теорії ймовірностей 

Anna Dudko, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Асистент

Кафедра математичного аналізу та теорії ймовірностей

Посилання

  1. Alekseeva, I. V., Gaydey, V. O., Dykhovychnyi, O. O., Konovalova, N. R., Fedorova, L. B. (2009). Pro rozvytok ta dosvid ekspluatatsii komplektu dystantsiinoi osvity «Vyshcha matematyka» [On the development and operation experience of set of distance education “Higher Mathematics”]. Didaktika matematiki: problemi i doslidzhennya, 31, 49–56.
  2. Bykov, V. Yu., Bohachkov, Yu. M., Zhuk, Yu. O.; Bykov, V. Iu., Zhuk, Yu. O. (Eds.) (2008). Monitorynh rivnia navchalnykh dosiahnen z vykorystanniam Internet-tekhnolohii. Kyiv: Pedahohichna dumka, 128.
  3. Bespal'ko, V. P. (1988). O kriteriyah kachestva podgotovki specialistov. Vestnik vysshey shkoly, 1, 3–9.
  4. Chelyshkova, M. B. (2002). Teoriya i praktika konstruirovaniya pedagogicheskih testov [Theory and practice of constructing of pedagogical tests]. Moscow: Logos, 431.
  5. Kuznecov, A. A. (1998). Ocenka dostizheniya trebovaniy obrazovatel'nyh standartov. Moscow: Nac. centr standartov i monitoringa obrazovaniya, 26.
  6. Balyhina, T. M. (2000). Slovar terminov i ponyatiy testologii. Moscow: Izd-vo RUDN, 164.
  7. Kukhar, L. O., Serhiienko, V. P. (2010). Konstruiuvannia testiv [Test design]. Lutsk, 182.
  8. Avanesov, V. S. (2004). Osnovy pedagogicheskoy teorii izmereniy. Pedagogicheskie izmereniya, 1, 3–19.
  9. Anastazi, A., Urbina, S. (2007). Psihologicheskoe testirovanie. Saint Petersburg: Piter, 688.
  10. Linden, W., Hambleton, R. (1997). Handbook of Modern Item Response Theory. New York: Springer, 510. doi: 10.1007/978-1-4757-2691-6
  11. Kim, V. S. (2007). Testirovanie uchebnyh dostrizheniy [Testing of educational achievements]. Ussuriysk: Izdatel'stvo UGPI, 214.
  12. Croker, L., Algina, Y.; Zvonnikov, V. I., Chelyshkova, M. B. (Eds.) (2010). Vvedenie v klassicheskuyu i sovremennuyu teoriyu testov [Introduction to Classical and Modern Test Theory]. Мoscow: Logos, 668.
  13. Lisova, T. V. (2012). Modeli ta metody suchasnoi teorii testiv [Models and methods of the modern test theory]. Nizhyn: Vidavets PP Lisenko M. M., 112.
  14. Mayorov, A. N. (2001). Teoriya i praktika sozdaniya testov dlya sistemy obrazovaniya [Theory and practice of test construction for the educational system]. Moscow: Intellekt-centr, 296.
  15. Hronlund, K., Norman, E. (2005). Otsiniuvannia studentskoi uspishnosti Kyiv: Navchalno-metodychnyi tsentr "Konsortsium iz udoskonalennia menedzhment-osvity v Ukraini", 312.
  16. Drahan, Ye. V. (2012). Kompiuterno oriientovana tekhnolohiia otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen studentiv fizychnykh spetsialnostei na osnovi ymovirnisnykh teorii testuvannia. Kyiv, 218.
  17. Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid, 376.
  18. Dykhovychnyi, O. O., Dudko, A. F. (2016). Otsiniuvannia zmistovnoi validnosti testiv z vyshchoi matematyky z vykorystanniam Google Docs dodatku. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 52 (2), 52–61. Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1383/1032
  19. Dykhovychnyi, O. O., Dudko, A. F. (2014). Zastosuvannia informatsiinoi funktsii dlia analizu ta pidvyshchennia efektyvnosti testiv z vyshchoi matematyky. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 41 (3), 55–69. Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1040/790#.U7xiCZR_tbE
  20. Dykhovychnyi, O. O., Dudko, А. F. (2015). Kompleksna metodyka analizu yakosti testiv z vyshchoi matematyky [The comprehensive procedure of analysis of tests in higher mathematics]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya No. 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia, 15 (22), 140–144.
  21. Dykhovychnyi, O. O., Dudko, A. F. (2013). Computer-based analysis system of results of online testing in higher mathematics. Naukovi pratsi DonNTU. Seriia: Pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia, 2 (14), 103–110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Dykhovychnyi, O., & Dudko, A. (2017). Аналіз поняттєво-категоріального апарату дослідження якості тестів з вищої математики. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (13), 17–21. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102729

Номер

Розділ

Педагогічна освіта