Психопедагогічний супровід ефективного лідера XXI століття: синергетичний підхід
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.107966Ключові слова:
психопедагогічний супровід, синергетичний підхід, взаємодія, самоорганізація, саморозвиток, лідер, лідерство, практикумАнотація
У статті досліджено сутність та особливості психопедагогічного супроводу ефективного лідера ХХІ століття. Обґрунтовано, що загальнонауковий синергетичний підхід охоплює всю цілісність універсального процесу самоорганізації. Конкретизовано основні напрямки його реалізації. Практичний аспект роботи пояснено на прикладі впровадження психопедагогічного практикуму для лідерів місцевого самоврядування. Означено перспективи щодо запровадження системи психопедагогічного супроводу ефективних лідерів на ґрунті синергетичного підходу
Посилання
- Surtaev, P. B. (2006). Paradigmy pedagogicheskoy nauki i praktiki: aspekt sosushhestvovaniya. Omsk, 161.
- Laslo, E. (2003). Vek bifurkacii. Put, 7, 31–39.
- Budanov, V. G. (2007). Metodologiya sinergetiki v postneklassicheskoy nauke i v obrazovanii. Moscow: LKI, 232.
- Jeshbi, U. R.; Uspenskogo, V. A. (Ed.) (1996). Vvedenie v kibernetiku. Moscow: Izd-vo URSS, 432.
- Ashby, W. R. (1947). Principles of the Self-Organizing Dynamic System. The Journal of General Psychology, 37 (2), 125–128. doi: 10.1080/00221309.1947.9918144
- Haken, G. (1985). Sinergetika. Ierarhija v samoorganizuyushhihsya sistemah i ustroystvah. Moscow: Mir, 456.
- Ruzavin, G. (2005). Filosofija nauki. Moscow: Juniti, 400.
- Ershova-Babenko, I. V. (2005). Social'naya sreda v svete izmeneniy v nauke: konec ХХ – nachalo ХХІ st. Psihosinergetiskie strategii chelovecheskoy deyatel'nosti (konceptual'naya model'). Vinnitsa: Nova knyha, 360.
- Zyazyun, I. A. (2008). Konceptualni pidkhody do pedaghoghichnoi maysternosti – strateghichnoi dominanty svobody sub'ektiv uchinnya. Filosofiya pedaghoghichnoyi dii. Cherkasy: ChNU im. B. Khmelynycykogho, 608.
- Semenova, A. V. (2009). Paradyghmalyne modelyuvannya u profesiyniy pidghotovci maybutnikh uchyteliv. Odessa: Yurydychna literatura, 504.
- Osuhova, N. G. (2007). Psihologicheskaya pomoshh' v trudnyh i ekstremal'nyh situacіyah. Moscow: Akademiya, 288.
- Kazakova, E. I. (1998). Sistema kompleksnogo soprovozhdeniya rebenka: ot koncepcii k praktike. Saint Petersburg: Piter, 364.
- Bityanova, M. R. (2000). Organizaciya psihologicheskoy raboty v shkole. Moscow: Prosveshhenie, 321.
- Aleksandrovskaya, Ye. M. (2001). Psihologicheskoe soprovozhdenie detey mladshego shkol'nogo vozrasta. P. 2. Zhurnal prikladnoy psihologii, 1, 41–61.
- Shipicyna, L. M., Hil'ko, A. A., Gallyamova, Yu. S., Dem'yanchuk, R. V., Yakovleva, N. N.; Shipicyna, L. M. (Ed.) (2005). Kompleksnoe soprovozhdenie detey doshkol'nogo vozrasta. Saint Petersburg: Rech, 240.
- Litovchenko, O. S. (2014). Soderzhanie psihologo-pedagogicheskogo soprovozhdeniya professional'nogo zdorov'ya pedagoga. Molodoy uchenyi, 4, 695–697.
- Martin, C. Psychology (1997). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 200.
- Plato (2013). The Dialogues of Plato translated into English with Analyses and Introductions by B. Jowett, M. A. Vol. 3. Oxford: Oxford University Press.
- Bendas, T. V. (2009). Psihologija liderstva. Saint Petersburg: Piter, 448.
- Markwell, D. (2013). Instincts to Lead: On Leadership, Peace, and Education. Australia: Connor Court, 500.
- Lyubovinkina, E. (2017). Liderstvo. Mental Skills. Available at: http://www.mental-skills.ru/dict/liderstvo/
- Bird, С. (1940). Social Psychology. New York: Appleton-Century Company, 564.
- Sergheeva, L. M., Kondrateva, V. P., Khromey, M. Ya.; Sergheeva, L. M. (Ed.) (2015). Liderstvo. Ivano-Frankivsk: Lileya-NV, 296.
- Lebedev, O. E. (2004). Kompetentnostnyi podhod v obrazovanii. Shkol'nye tehnologii, 5, 3–12.
- Mitina, L. M. (2004). Psihologiya truda i professional'nogo razvitiya. Moscow: Akademiya, 320.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Alla Semenova
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.