Порівняльний аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців театрального мистецтва в Україні та США

Автор(и)

  • Сергій Миколайович Набатов Национальный авиационный університет; Brooklyn Colledge New York University , Україна https://orcid.org/0000-0001-6844-0473

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233903

Ключові слова:

фахівці театрального мистецтва, системи професійної підготовки в США та Україні, методологічні засади, організаційно-методичні засади, університетська освіта

Анотація

У статті здійснено порівняльний аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців театрального мистецтва в університетах України та США. Автором здійснено огляд наукових праць з проблеми професійної підготовки в цілому та оптимальних підходів до виокремлення критеріїв компаративних досліджень. На основі компаративного зіставлення з’ясовано спільні та відмінні аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців театрального мистецтва в університетах України та США.

Автором визначено, що особливостями методологічних засад є те, що у США вони представлені ширше та обґрунтованіше у законодавчих документах. Концепція професійної підготовки майбутніх фахівців театрально мистецтва, підходи та принципи в цілому визначають вектор подальшого розвитку системи професійної підготовки в досліджуваній галузі). Стандарти у США також вирізняються розгорнутістю та конкретикою, що забезпечує кращий контроль за дотриманням якості вищої освіти у театральній сфері. Кваліфікаційні вимоги в США та Україні багато в чому збігаються (кваліфікації, особливості здобуття професійної освіти – терміни та інституції де можна здобути професію). Зміст структура та перелік навчальних дисциплін характеризується гнучкістю, різноманітністю та диференційованістю у США, що забезпечує ширший спектр побудови індивідуальної траєкторії здобуття професійної освіти, тоді як в Україні перелік дисциплін та їх зміст набагато вужчий). Форми, методи та засоби, що також становлять компонентні складники організаційно-методичних засад в системі університетської освіти США та України вирізняються варіативністю та в цілому забезпечують якісну професійну підготовку майбутніх фахівців театральної сфери в обох країнах

Біографія автора

Сергій Миколайович Набатов, Национальный авиационный університет; Brooklyn Colledge New York University

Аспірант

Кафедрa іноземної філології

Провідний співробітник

Посилання

  1. Prabhath, B. (2011). A comparative study of the contemporary actors training process in NOH and Kutiyattam. University of Hyderabad, 238.
  2. Zubrzycki, A. (2014). Actor Training and Techniques in Pieśń Kozła Theatre. Mime Journal, 25 (1), 77–87. doi: http://doi.org/10.5642/mimejournal.20142501.06
  3. Melnyk, N. I. (2017). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky doshkilnykh pedahohiv u krainakh Zakhidnoi Yevropy. Uman.
  4. National Council on the Arts. Available at: https://www.arts.gov/about/leadership-staff/national-council-arts
  5. The National Endowment for the Arts. Available at: https://www.arts.gov/
  6. Lauterbach, U., Mitter, V. (1998). Theory and methodology of international comparisons. Vocational education and training – the European research field Background report. Vol. II. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 271.
  7. On Theaters and Theater Business (2005). Law of Ukraine No. 2605-IV. 31.05.2005. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2605-15#Text
  8. Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity «Suchasna profesiina (profesiino-tekhnichna) osvita» (2019). Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 419-r. 12.06.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/419-2019-%D1%80#Text
  9. Proiekt Stratehiia rozvytku profesiinoi profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity na period do 2023 roku (2020). Rishennia kolehii Ministerstva Osvity i Nauky Ukrainy No. 12/2-3. 21.12.2020. Available at: https://mon.gov.ua›app›media›2020/11/04
  10. Office of Civil Rights and Equal Employment Opportunity (OCREEO). The National Endowment for the Arts'. Available at: https://www.arts.gov/about/civil-rights-office
  11. NIDA student policies and procedures. National Institute of Dramatic Art. Available at: https://www.nida.edu.au/courses/graduate/nida-student-policies
  12. Undergraduate acting. National Institute of Dramatic Art. Available at: https://www.nida.edu.au/courses/undergraduate/acting
  13. Pro kulturu (2010). Zakon Ukrainy No. 2778-VI. 14.12.2010. Available at: https://www.president.gov.ua/documents/2778vi-12448
  14. Pro kinematohrafiiu (1998). Zakoni Ukrainy No. 9/98-VR. 13.01.1998. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/9/98-%D0%B2%D1%80#Text
  15. Pro zatverdzhennia planu zakhodiv shchodo pidtrymky sfery kultury, okhorony kulturnoi spadshchyny, rozvytku kreatyvnykh industrii ta turyzmu (2021). Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 84-р. 03.02.2021 Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/84-2021-%D1%80#Text
  16. Melnyk, N. I., Vertuhina, V. M., Artemova, L. V., Avramenko, O. O., Pavlushchenko, N. M. (2020). Progressive Practices of Government Management in Preschool Teachers Professional Training in Western European Countries. Universal Journal of Educational Research, 8 (10), 4591–4602. doi: http://doi.org/10.13189/ujer.2020.081027
  17. Pukhovska, L. P. (2000). Profesionalizm uchytelia v riznykh osvitnikh systemakh: porivnialnyi analiz Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka, 6, 3–5.
  18. Ingersoll, R. (2007). A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations. CPRE Policy Briefs. RB-47. doi: https://doi.org/10.12698/cpre.2007.rb47
  19. Hirsch, E., Koppich, J., Knapp, M. (2001). Revisiting what states are doing to improve the quality of teaching: An update on patterns and trends. University of Washington. Available at: https://www.education.uw.edu/ctp/content/revisiting-what-states-are-doing-improve-quality-teaching-update-patterns-and-trends
  20. Prior, R. W. (2005). Characterising Actor Trainers' Understanding of their Practice in Australian and English Drama Schools. School of Vocational, Technology and Arts Education. Available at: https://research-repository.griffith.edu.au
  21. Rodgers, C., Scott, K.; Cochran-Smith, M., Feiman-Nemser, S., McIntyre, D. J., Demers, K. E. (Eds.) (2008). The development of the personal self and professional identity in learning to teach. Handbook of research on teacher education: Enduring questions and changing contexts. New York: Routledge, 732–755.
  22. Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti
  23. Dovidnyk kvalifikatsiinykh kharakterystyk profesii pratsivnykiv. Vyp. 1: Profesii pratsivnykiv, shcho ye zahalnymy dlia vsikh vydiv ekonomichnoi diialnosti (1998). Ministerstvo Pratsi ta Sotsialnoi Polityky Ukrainy dovidnyk No. 24. 16.02.1998. Available at:: http://zakon.golovbukh.ua/regulations/1521/8453/8454/468492/
  24. Ensuring the quality of certification in vocational education and training (2015). Cedefop Luxembourg: Publications Office. Cedefop research paper; No. 51. doi: http://doi.org/10.2801/25991
  25. NIDA fair treatment and equal opportunity policy (2014). National Institute of Dramatic Art. Available at: https://www.nida.edu.au/__data/assets/pdf_file/0020/14294/Fair-treatment-and-equal-opportunity-policy.pdf
  26. National Core Arts Anchor Standards. Available at: https://www.nationalartsstandards.org/content/national-core-arts-standards-anchor-standards#performing
  27. The National Association of Schools of Theatre. Available at: https://nast.arts-accredit.org/accreditation/general-information/
  28. The core arts theatre standards. National Standards. Available at: https://www.aate.com/national-standards
  29. Nabatov, S. M. (2020). Komunikatsiini bariery v protsesi vykladannia fakhovykh dystsyplin dlia maibutnikh fakhivtsiv teatralnoho mystetstva. Podolannia movnykh ta komunikatyvnykh barieriv: osvita, nauka, kultura. Kyiv, 205–212.
  30. Nabatov, S. (2020). General characteristics of future theater professionals professional training in the United States. Studies in Comparative Education, 2. doi: http://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2020.221988

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31

Як цитувати

Набатов, С. М. (2021). Порівняльний аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців театрального мистецтва в Україні та США. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(42), 37–45. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233903

Номер

Розділ

Педагогічна освіта