Використання гейміфікації як інтерактивного методу навчання при викладанні іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.338621Ключові слова:
стратегії навчання, гейміфікація, ігрові методики, мотивація, ігрове навчання, ефективне навчанняАнотація
У статті розглядаються переваги та особливості гейміфікації при викладанні іноземних мов. Автор констатує нестачу структурованих досліджень з означеної проблематики та аналізує публікації інших авторів, акцентуючи увагу на завданнях, які дозволяють вирішити використання ігрових методик, а також доводить їх ефективність та демонструє власні приклади використання даних методик на практиці. Відтак метою статті є наукове обґрунтування доцільності та ефективності використання гейміфікації при вивченні іноземних мов та їх практична розробка і застосування в Україні.
У статті було використано методи педагогічного аналізу та узагальнення інформації. Авторка використовувала аналіз джерельної бази та узагальнення підходів до вивчення використання інтерактивних комунікативних практик та зокрема гейміфікації спеціалістами різних галузей, використовуючи мультидисциплінарний підхід. В дослідженні також застосовуються економіко-статистичні методи на прикладі графічного методу та ряду динаміки, а також кореляційного аналізу.
Узагальнення джерельної бази дозволило визначити гейміфікацію як ефективну освітню методику для мотивації студентів. Проте відслідковується надзвичайно слабка практична вживаність цього сучасного тренду в Україні. Інтерактивні способи навчання в цілому та ігрові методики зокрема допомагають зробити навчання іноземної мови більш цікавим, захоплюючим та ефективним. Завдяки таким методикам студенти краще запам’ятовують матеріал, розвивають критичне мислення та впевненіше використовують іноземну мову для виконання професійних завдань. Інтерактивність підвищує інтерес, заохочує до дії, виступає комплексом мотиваційних активностей та покращує запам’ятовування матеріалу.
Гейміфікація як інтерактивна комунікативна практика насамперед сприяє тому, щоб студенти стали активними учасниками процесу навчання. Замість традиційного пасивного сприйняття інформації, здобувачі освіти активно долучаються до обговорень, виконання завдань, рольових ігор, дискусій, що дозволяє моделювати ситуації, максимально наближені до реального мовлення. Спільна робота студентів такого характеру у парах та групах створює середовище, яке стимулює мовленнєву практику.
Гейміфікація освіти може підвищити рівень мотивованості студентів, покращити їхні навички та оптимізувати навчання. Проте впровадження та розробка інтерактивних ігрових практик викладання в Україні потребує подальшого розвитку та підвищення практичного аспекту їх застосування
Посилання
- Antiushko, D. P., Volodavchyk, V. S., Sienohonova, L. I., Sych T. V. (2022). Interaktyvni metody navchannia u vyshchii shkoli. Kharkiv: Vydavnytstvo Ivanchenka I. S., 189.
- Volkova, N. P. (2018). Interaktyvni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli. Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia, 360. Available at: https://www.pedagogic-master.com.ua/2022/Volkova_1.pdf
- Dobroskok, I. I., Kotsur, V. P., Nikitchyna, S. O. et al. (2008). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka vykorystannia u vyshchii shkoli. Pereiaslav-Khmelnytskyi: Vydavnytstvo Karpuk S. V., 284.
- Imeridze, M., Bykov, I., Velychko, D. (2020). Use of gamification in the educational environment of highereducation institutions. Youth and market, 2 (181), 81–86. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211897
- Landers, R. N., Auer, E. M., Helms, A. B., Marin, S., Armstrong, M. B.; Landers, R. N. (Ed.) (2019). Gamification of Adult Learning: Gamifying Employee Training and Development. The Cambridge Handbook of Technology and Employee Behavior. Cambridge University Press, 271–295. https://doi.org/10.1017/9781108649636.012
- Gamification. Google trends. Available at: https://trends.google.com/trends/explore?date=all&q=gamification Last accessed: 11.06.2025
- Diachkova, Ya. O. (2014). Formuvannia profesiino spriamovanoi anhlomovnoi kompetentnosti u hovorinni maibutnikh pravoznavtsiv. [PhD dissertation].
- Rao, Y. S., Mee, R. W. M., Ghani, K. A., Pek, L. S., Von, W. Y., Ismail, M. R. et al. (2022). Gamification in education for sustainable development. Reimagining resilient sustainability: An integrated effort in research, practices & education. European Publisher, 155–162. https://doi.org/10.15405/epms.2022.10.15
- Fogg Behavior Model. Available at: https://www.behaviormodel.org/ Last accessed: 11.06.2025
- Kremen, V. H., Ilin, V. V., Proleiev, S. V., Mykal, O. K., Riabenko, V. O., Shmorhun, O. O. et al. (2008). Fenomen innovatsii: osvita, suspilstvo, kultura. Kyiv: Pedahohichna dumka, 471.
- Poyraz, V., Mamdouh, Y., Saifelnasr, Y. (2020). The science of memory. Academia.edu. Available at: https://www.academia.edu/44355399/The_Science_of_Memory
- Strelnikov, V. Yu., Britchenko, I. H. (2013). Suchasni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli. Poltava: PUET, 309. Available at: https://library.kr.ua/wp-content/elib/strelnikov/posibnyk-Strelnikov.pdf
- Trofymenko, A. O. (2017). Perevahy vykorystannia mobilnykh tekhnolohii u protsesi vyvchennia anhliiskoi movy. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka: Zbirnyk naukovykh prats, 22 (2), 327–332.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Zoriana Romashyna

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.




