Система підготовки майбутнього вчителя-гуманітарія до професійної діяльності в полісуб’єктному навчальному середовищі

Автор(и)

  • Євгенія Олександрівна Співаковська Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027, Україна https://orcid.org/0000-0003-3423-430X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.78394

Ключові слова:

полісуб’єктне навчальне середовище, вчитель-гуманітарій, педагогічна система, педагогічна технологія, полісуб’єктна взаємодія, мотивація

Анотація

Обґрунтовано процес розробки системи підготовки майбутнього вчителя до професійної діяльності в полісуб’єктному навчальному середовищі. Охарактеризовано компоненти моделі такої системи. Обґрунтовано мотиваційний компонент як один із визначальних у контексті проблеми дослідження: проаналізовано ключові психологічні та соціально-педагогічні концепції мотивації. Базовими у системі визначено компоненти: концептуальний, цільовий, стимулювально-мотиваційний, змістовий, процесуально-технологічний та корегувально-результативний

Біографія автора

Євгенія Олександрівна Співаковська, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра педагогіки

Посилання

  1. Chaika, V. M.; Tereshhuk, G. V. (Ed.) (2006). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do samorehuliatsii pedahohichnoi diialnostі [Training future teachers to self-teaching activities]. Ternopil': TNPU, 275.
  2. Pelekh, L. R. (2014). Teoriia i metodyka aksiolohichnoi osvity v Polshchi: porivnialnyi aspect [Theory and Methods axiological education in Poland: comparative aspect]. Rivne: PP DM, 402.
  3. Muranova, N. P. (2013). Fizyko-matematychna pidhotovka starshoklasnykiv do navchannia v tekhnichnomu universyteti [Physics and Mathematics high school students to study at the Technical University]. Kyiv: NAU, 464.
  4. Pyrohova, O. V. (2004). Modelyrovanye v obrazovanyy [Modeling in education]. Innovations in education, 5, 36–40.
  5. Meshko, H. M.; Kravec, V. P. (Ed.) (2012). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do zberezhennia i zmitsnennia profesiinoho zdorovia [Preparation of teachers to preserving and strengthening occupational health]. Ternopil': TNPU im. V. Gnatjuka, 468.
  6. Mykytiuk, S. O. (2012). Resursnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Resource approach to training future teachers]. Kharkiv: Monrhraf, 342.
  7. Maslow, A. H. (1943). A Theory of Human Motivation. Psychological Review, 50 (4), 370–396. doi: 10.1037/h0054346
  8. Alderfer, C. P. (1969). An empirical test of a new theory of human needs. Organizational Behavior and Human Performance, 4 (2), 142–175. doi: 10.1016/0030-5073(69)90004-x
  9. McClelland, D. (1988). Human motivation. Boston: Cambridge Unversity Press, 676. doi: 10.1017/cbo9781139878289
  10. Herzberg, F. (1964). The Motivation-Hygiene Concept and Problems of Manpower. Personnel Administrator, 1 (27), 3–7.
  11. Vroom, V. H. (1964). Work and motivation. New York: John Wiley & Sons, Inc., 288.
  12. Locke, E. A. (1968). Toward a theory of task motivation and incentives. Organizational Behavior and Human Performance, 3 (2), 157–189. doi: 10.1016/0030-5073(68)90004-4
  13. Edberg, H. How negative motivation can help us overcome problems. Available at: http://www.positivityblog.com/index.php/2008/01/29/how-negative-motivation-can-help-us-overcome-problems/
  14. Klaryn, M. V. (1996). Lychnostnaia oryentatsyia v neprerуvnom obrazovanyy [Lychnostnaya orientation continuously in Education]. Pedahohyka, 2, 14–21.
  15. Radchuk, H. K. (2009). Aksiopsykholohiia vyshchoi shkoly. Ternopil, 415.
  16. Ostrowska, U.; Sliwerski, B. (Ed.) (2006). Aksio Logiczne Podstawy Wychowania. Vol. 1. Pedagogika: podstawynaukowychowaniu. Gdanks: GWP, 391–414.
  17. Rysmen, D. (1993). Nekotorye typu kharaktera y obshchestvo [Some Types nature and society]. Sotsyolohycheskye yssledovanyia, 3, 121–130.
  18. Rogers, C. (1983). Freedom to learn for the 80`s. Columbus – Toronto – London – Sydney: Ch. E. Merril Publ. Company, A Bell & Howell Company, 312.
  19. Yablonska, T. M. (2012). Metodolohiia realizatsii rolovoi perspektyvy yak stratehii yakisnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv-filolohiv [Methodology implementation strategy role-playing perspective as quality training of future teachers of philology]. Odesa: vydavets Bukaiev В. В., 228.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-30

Як цитувати

Співаковська, Є. О. (2016). Система підготовки майбутнього вчителя-гуманітарія до професійної діяльності в полісуб’єктному навчальному середовищі. ScienceRise: Pedagogical Education, (9 (5), 30–39. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.78394

Номер

Розділ

Педагогічна освіта