Дослідження підходів щодо моделювання системи міжміських пасажирських перевезень

Автор(и)

  • Constantine Dolya Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Куліковський узвіз, 12, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4693-9158
  • Anastasiia Botsman Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Куліковський узвіз, 12, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-0308-0339
  • Viktoriia Kozhyna Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Куліковський узвіз, 12, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0923-3663

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2017.108889

Ключові слова:

транспортна система, гравітаційна модель, пасажирські транспортні кореспонденції, міжміські перевезення

Анотація

Досліджено стан сучасних наукових підходів до прогнозування параметрів міжміських пасажирських кореспонденцій. Встановлено, що міжміські пасажирські транспортні кореспонденції можна обрахувати використовуючи сучасні підходи, які базуються на принципі гравітаціного моделювання. В системі міжміських пасажирських маршрутних перевезень спостерігаються процеси розподілу пасажиропотоку між видами транспорту завдяки набору варіантів реалізацій потреби пасажирів на пересування.

Біографії авторів

Constantine Dolya, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Куліковський узвіз, 12, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра геоінформаційних систем, оцінки землі та нерухомого майна

Anastasiia Botsman, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Куліковський узвіз, 12, м. Харків, Україна, 61002

Кафедра транспортних систем та логістики

Viktoriia Kozhyna, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Куліковський узвіз, 12, м. Харків, Україна, 61002

Кафедра транспортних систем та логістики

Посилання

  1. Spichkova, M., Simic, M., Schmidt, H. (2015). Formal Model for Intelligent Route Planning. Procedia Computer Science, 60, 1299–1308. doi:10.1016/j.procs.2015.08.196
  2. Deri, A., Kalpakci, A. (2014). Efficient Usage of Transfer based System in Intracity Bus Transit Operation: Sample of Izmir. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 111, 311–319. doi:10.1016/j.sbspro.2014.01.064
  3. Dib, O., Manier, M.-A., Moalic, L., Caminada, A. (2017). A multimodal transport network model and efficient algorithms for building advanced traveler information systems. Transportation Research Procedia, 22, 134–143. doi:10.1016/j.trpro.2017.03.020
  4. Vissat, L. L., Clark, A., Gilmore, S. (2015). Finding Optimal Timetables for Edinburgh Bus Routes. Electronic Notes in Theoretical Computer Science, 310, 179–199. doi:10.1016/j.entcs.2014.12.018
  5. Zhu, W., Xu, R. (2016). Generating route choice sets with operation information on metro networks. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 3 (3), 243–252. doi:10.1016/j.jtte.2016.05.001
  6. Arhin, S., Noel, E., Anderson, M. F., Williams, L., Ribisso, A., Stinson, R. (2016). Optimization of transit total bus stop time models. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 3 (2), 146–153. doi:10.1016/j.jtte.2015.07.001
  7. Kalaanidhi, S., Gunasekaran, K. (2013). Estimation of Bus Transport Ridership Accounting Accessibility. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 104, 885–893. doi:10.1016/j.sbspro.2013.11.183
  8. Sun, Y., Sun, X., Li, B., Gao, D. (2013). Joint Optimization of a Rail Transit Route and Bus Routes in a Transit Corridor. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 96, 1218–1226. doi:10.1016/j.sbspro.2013.08.139
  9. Menukhova, T., Vyushkova, A. (2017). Using of Regionalization Techniques to Select Optimal Routes Based on Criteria of Road Features. Transportation Research Procedia, 20, 436–442. doi:10.1016/j.trpro.2017.01.071
  10. Bakas, I., Drakoulis, R., Floudas, N., Lytrivis, P., Amditis, A. (2016). A Flexible Transportation Service for the Optimization of a Fixed-route Public Transport Network. Transportation Research Procedia, 14, 1689–1698. doi:10.1016/j.trpro.2016.05.134
  11. Youlong, L., Guihua, N. (2012). Route Optimization Algorithm and Solution for Web Service Engineering. Systems Engineering Procedia, 5, 427–436. doi:10.1016/j.sepro.2012.04.065
  12. Briem, L., Buck, H. S., Mallig, N., Vortisch, P., Strasser, B., Wagner, D., Zundorf, T. (2017). Integrating public transport into mobiTopp. Procedia Computer Science, 109, 855–860. doi:10.1016/j.procs.2017.05.401
  13. Aparicio, A. (2016). Exploring the Sustainability Challenges of Long-distance Passenger Trends in Europe. Transportation Research Procedia, 13, 90–99. doi:10.1016/j.trpro.2016.05.010
  14. Bohari, Z. A., Bachok, S., Osman, M. M. (2014). Improving the Quality of Public Transportation System: Application of Simulation Model for Passenger Movement. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 153, 542–552. doi:10.1016/j.sbspro.2014.10.087
  15. Haar, S., Theissing, S. (2015). A Hybrid-Dynamical Model for Passenger-flow in Transportation Systems**This research work has been carried out under the leadership of the Technological Research Institute SystemX, and therefore granted with public funds within the scope of the French Program «Investissements d’Avenir». IFAC-PapersOnLine, 48 (27), 236–241. doi:10.1016/j.ifacol.2015.11.181
  16. Sun, D., Xu, Y., Peng, Z.-R. (2015). Timetable optimization for single bus line based on hybrid vehicle size model. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 2 (3), 179–186. doi:10.1016/j.jtte.2015.03.006
  17. Vrtic, M., Frohlich, P., Schussler, N., Axhausen, K. W., Lohse, D., Schiller, C., Teichert, H. (2007). Two-dimensionally constrained disaggregate trip generation, distribution and mode choice model: Theory and application for a Swiss national model. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 41 (9), 857–873. doi:10.1016/j.tra.2006.10.003
  18. Rwakarehe, E. E., Zhong, M., Christie, J. (2014). Development of a Freight Demand Model for the Province of Alberta Using Public Sources of Data. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 138, 695–705. doi:10.1016/j.sbspro.2014.07.263
  19. Fornalchyk, Ye., Bilous, A., Demchuk, I. (2015). The Model of Correspondence of Passenger Transportation on the Basis of Fuzzy Logic. Econtechmod. An International Quarterly Journal, 4 (2), 59–64.
  20. Grosche, T., Rothlauf, F., Heinzl, A. (2007). Gravity models for airline passenger volume estimation. Journal of Air Transport Management, 13 (4), 175–183. doi:10.1016/j.jairtraman.2007.02.001
  21. Wu, C., Han, J., Hayashi, Y. (2011). Airport attractiveness analysis through a gravity model: A case study of Chubu International Airport in Japan. Proceedings of the 2011 World Conference of Air Transport Research Society, 1–14.
  22. Moreno, E. G., Romana, M. G., Martinez, O. (2016). A First Step to Diagnostic of Urban Transport Operations by Means of GPS Receiver. Procedia Computer Science, 83, 305–312. doi:10.1016/j.procs.2016.04.130
  23. Hu, Y., Zhang, Q., Wang, W. (2012). A Model Layout Region Optimization for Feeder Buses of Rail Transit. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 43, 773–780. doi:10.1016/j.sbspro.2012.04.151
  24. Fonzone, A., Schmocker, J.-D., Liu, R. (2015). A Model of Bus Bunching under Reliability-based Passenger Arrival Patterns. Transportation Research Procedia, 7, 276–299. doi:10.1016/j.trpro.2015.06.015
  25. Raturi, V., Srinivasan, K., Narulkar, G., Chandrashekharaiah, A., Gupta, A. (2013). Analyzing Inter-modal Competition between High Speed Rail and Conventional Transport Systems: A Game Theoretic Approach. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 104, 904–913. doi:10.1016/j.sbspro.2013.11.185
  26. Tuaycharoen, N., Sakcharoen, A., Cha-aim, W. (2016). Bangkok Bus Route Planning API. Procedia Computer Science, 86, 441–444. doi:10.1016/j.procs.2016.05.075
  27. Zhang, C., Teng, J. (2013). Bus Dwell Time Estimation and Prediction: A Study Case in Shanghai-China. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 96, 1329–1340. doi:10.1016/j.sbspro.2013.08.15
  28. Qazi, A.-N., Nara, Y., Okubo, K., Kubota, H. (2017). Demand variations and evacuation route flexibility in short-notice bus-based evacuation planning. IATSS Research. Elsevier BV. doi:10.1016/j.iatssr.2017.01.002
  29. Zhang, X., Liu, P., Li, Z., Yu, H. (2013). Modeling the Effects of Low-carbon Emission Constraints on Mode and Route Choices in Transportation Networks. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 96, 329–338. doi:10.1016/j.sbspro.2013.08.040
  30. Dave, S. M., Raykundaliya, D. P., Shah, S. N. (2013). Modeling Trip Attributes and Feasibility Study of co-ordinated Bus for School Trips of Children. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 104, 650–659. doi:10.1016/j.sbspro.2013.11.159
  31. Richter, C., Keuchel, S. (2012). Modelling Mode Choice in Passenger Transport with Integrated Hierarchical Information Integration. Journal of Choice Modelling, 5 (1), 1–21. doi:10.1016/s1755-5345(13)70045-9
  32. Kabashkin, I. (2015). Modelling of Regional Transit Multimodal Transport Accessibility with Petri Net Simulation. Procedia Computer Science, 77, 151–157. doi:10.1016/j.procs.2015.12.373
  33. Essadeq, I., Dubail, E., Jeanniere, E. (2016). Modelling Passenger Congestion in Transit System – Benchmark and Three Case Studies. Transportation Research Procedia, 14, 1792–1801. doi:10.1016/j.trpro.2016.05.145
  34. Brands, T., de Romph, E., Veitch, T., Cook, J. (2014). Modelling Public Transport Route Choice, with Multiple Access and Egress Modes. Transportation Research Procedia, 1 (1), 12–23. doi:10.1016/j.trpro.2014.07.003
  35. Panasyuk, M. V., Pudovik, E. M., Sabirova, M. E. (2013). Optimization of Regional Passenger Bus Traffic Network. Procedia Economics and Finance, 5, 589–596. doi:10.1016/s2212-5671(13)00069-5
  36. Hadas, Y., Rossi, R., Gastaldi, M., Gecchele, G. (2014). Public Transport Systems’ Connectivity: Spatiotemporal Analysis and Failure Detection. Transportation Research Procedia, 3, 309–318. doi:10.1016/j.trpro.2014.10.011
  37. Baik, H., Trani, A., Hinze, N., Swingle, H., Ashiabor, S., Seshadri, A. (2008). Forecasting Model for Air Taxi, Commercial Airline, and Automobile Demand in the United States. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2052, 9–20. doi:10.3141/2052-02
  38. Terekhov, I., Gollnick, V. (2015). A concept of forecasting origin-destination air passenger demand between global city pairs using future socio-economic scenarios. 53rd AIAA Aerospace Sciences Meeting. American Institute of Aeronautics and Astronautics, 1640. doi:10.2514/6.2015-1640
  39. Dolya, C. (2017). Modeling of passenger transport correspondence between regional centers in Ukraine. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(33)), 44–48. doi:10.15587/2312-8372.2017.93458
  40. Dolya, C. (2017). Modeling of intercity passenger transportation system. Technology Audit and Production Reserves, 2(2(34)), 37–43. doi:10.15587/2312-8372.2017.100465
  41. Xiao-qiang, L., Lei, W. (2015). The Passenger Demand Prediction for Airport Line of Rail Traffic. Metallurgical and Mining Industry, 9, 651–657.
  42. Mao, L., Wu, X., Huang, Z., Tatem, A. J. (2015). Modeling monthly flows of global air travel passengers: An open-access data resource. Journal of Transport Geography, 48, 52–60. doi:10.1016/j.jtrangeo.2015.08.017
  43. Park, M., Hahn, J. (2015). Regional Freight Demand Estimation Using Korean Commodity Flow Survey Data. Transportation Research Procedia, 11, 504–514. doi:10.1016/j.trpro.2015.12.042
  44. Schwieterman, J. (02.10.2016). Intercity Buses: 2015 Was A Smooth Ride. New Geography. Available: http://www.newgeography.com/content/005157-intercity-buses-2015-was-a-smooth-ride
  45. Li, T. (2017). A Demand Estimator Based on a Nested Logit Model. Transportation Science, 51 (3), 918–930. doi:10.1287/trsc.2016.0671

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-07-25

Як цитувати

Dolya, C., Botsman, A., & Kozhyna, V. (2017). Дослідження підходів щодо моделювання системи міжміських пасажирських перевезень. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(36), 24–28. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2017.108889

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження