Розробка методів удосконалення управління бізнес-процесами підприємств

Автор(и)

  • Oleksandr Olshanskiy Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051, Україна https://orcid.org/0000-0002-8128-9795

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146862

Ключові слова:

управління бізнес-процесами, критерії оцінювання, результативність бізнес-процесів, бенчмаркінг бізнес-процесів

Анотація

Об’єктом дослідження є методи удосконалення управління бізнес-процесами підприємств. Інтеграційно-трансформаційні процеси, що відбуваються в українській економіці, висока конкуренція, тиск кризових факторів, висока непередбачуваність змін у зовнішньому середовищі вимагають від українських підприємств постійного пошуку нових більш ефективних методів управління. Нові методи управління мають бути спрямовані на зміцнення конкурентних переваг підприємства на ринку та стабільну діяльність підприємства у стратегічній перспективі.

Отже, одним з найбільш проблемних місць є завдання переорієнтації підприємств на високотехнологічну модель удосконалення та розвитку бізнес-процесів. Удосконалення методів управління бізнес-процесами підприємства в рамках реалізації стратегії розвитку дозволяє знайти шляхи оптимізації його діяльності (економічної ефективності) з урахуванням специфіки управління на перспективу.

Проведений аналіз дозволив розробити та систематизувати критерії оцінювання результативності управління бізнес-процесами підприємства на основі запропонованого алгоритму відповідно до цілей бізнес-процесів і вимог споживачів. В роботі розроблено методику оцінювання та підвищення результативності управління бізнес-процесами підприємства, яка дозволяє провести оцінювання бізнес-процесів підприємства відповідно досягнутого рівня (результативність бізнес-процесів) та підвищення ефективності бізнес-процесів підприємства відносно галузевого і світового рівнів (бенчмаркінг бізнес-процесів).

В ході дослідження удосконалено технологію проведення бенчмаркінгу, яка дозволяє підвищити результативність бізнес-процесів підприємства за рахунок включення етапу по оцінці ефективності розроблених заходів у процес бенчмаркінгу. Завдяки цьому запропоновано інструментарій для визначення рівня результативності управління бізнес-процесами і їх ранжування на основі використання вербально-числової шкали Харрінгтона. Шкала Харрінгтона дозволяє визначити рівні результативності бізнес-процесів з урахуванням отриманих результатів, які потрапляють в числові інтервали. В роботі запропоновано використання методу аналізу ієрархій з метою отримання найбільш достовірного значення показника результативності системи управління бізнес-процесами підприємства.

Біографія автора

Oleksandr Olshanskiy, Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра менеджменту зовнішньоекономічної діяльності та туризму

Посилання

  1. Porter, M. E. (1996). What is strategy? Harvard Business Review, 74 (6), 61–78.
  2. Taylor, F. W. (2001). The Principles of Scientific Management. Mineola, Dover Publications, 76.
  3. Hammer, M.; vom Brocke, J., Rosemann, M. (Eds.) (2010). What is Business Process Management? Handbook on Business Process Management 1. Heidelberg: Springer, 3–16. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-642-00416-2_1
  4. Harrington, J., Esseling, K. C., Nimwegen, H. V. (1997). Business Process Improvement Workbook. Documentation, Analysis, Design, and Management of Business Process Improvement. New York: McGraw-Hill, 314.
  5. Repin, V. V., Elifirov, V. G. (2006). Protsessnyy podkhod k upravleniyu. Modelirovanie biznes-protsessov. Moscow: Standarty i kachestvo, 408.
  6. Hlebnikov, D., Jacyna, A, Savushkin, L. (2015). Matrichnaja model’ predprijatija. Available at: http://quality.eup.ru/MATERIALY6/matrixmodel.html
  7. Weske, M. (2012). Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures. Berlin: Springer, 404.
  8. Vom Brocke, J., Sinnl, T. (2011). Culture in business process management: a literature review. Business Process Management Journal, 17 (2), 357–378. doi: http://doi.org/10.1108/14637151111122383
  9. Pavlova, V. A., Parshyna, O. A. (2017). Upravlinnia biznes-protsesamy pidpryiemstva z vykorystanniam suchasnykh analitychnykh tekhnolohii. Akademichnyi ohliad, 1, 54–61.
  10. Borgianni, Y., Cascini, G., Rotini, F. (2009). Process value analysis for business process re-engineering. Journal of Engineering Manufacture, 224 (2), 305–327. doi: http://doi.org/10.1243/09544054jem1460
  11. Olshanskiy, O. V., Seliutin, V. M., Vard, B. (2017). Pidvyshchennia rezultatyvnosti biznes-protsesiv na pidpryiemstvi. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh P. 1, 1 (25), 245–256.
  12. Olshanskiy, O. V. (2018). Otsinka efektyvnosti biznes protsesiv pidpryiemstva. Visnyk Sumskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomika i menedzhment», 6 (76), 53–56.
  13. Saaty, T. L. (2001). The Seven Pillars of the Analytic Hierarchy Process. Multiple Criteria Decision Making in the New Millennium, 15–37. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-642-56680-6_2

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-17

Як цитувати

Olshanskiy, O. (2018). Розробка методів удосконалення управління бізнес-процесами підприємств. Technology Audit and Production Reserves, 5(4(43), 20–25. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146862

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження