Розробка методів удосконалення управління бізнес-процесами підприємств
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.146862Ключові слова:
управління бізнес-процесами, критерії оцінювання, результативність бізнес-процесів, бенчмаркінг бізнес-процесівАнотація
Об’єктом дослідження є методи удосконалення управління бізнес-процесами підприємств. Інтеграційно-трансформаційні процеси, що відбуваються в українській економіці, висока конкуренція, тиск кризових факторів, висока непередбачуваність змін у зовнішньому середовищі вимагають від українських підприємств постійного пошуку нових більш ефективних методів управління. Нові методи управління мають бути спрямовані на зміцнення конкурентних переваг підприємства на ринку та стабільну діяльність підприємства у стратегічній перспективі.
Отже, одним з найбільш проблемних місць є завдання переорієнтації підприємств на високотехнологічну модель удосконалення та розвитку бізнес-процесів. Удосконалення методів управління бізнес-процесами підприємства в рамках реалізації стратегії розвитку дозволяє знайти шляхи оптимізації його діяльності (економічної ефективності) з урахуванням специфіки управління на перспективу.
Проведений аналіз дозволив розробити та систематизувати критерії оцінювання результативності управління бізнес-процесами підприємства на основі запропонованого алгоритму відповідно до цілей бізнес-процесів і вимог споживачів. В роботі розроблено методику оцінювання та підвищення результативності управління бізнес-процесами підприємства, яка дозволяє провести оцінювання бізнес-процесів підприємства відповідно досягнутого рівня (результативність бізнес-процесів) та підвищення ефективності бізнес-процесів підприємства відносно галузевого і світового рівнів (бенчмаркінг бізнес-процесів).
В ході дослідження удосконалено технологію проведення бенчмаркінгу, яка дозволяє підвищити результативність бізнес-процесів підприємства за рахунок включення етапу по оцінці ефективності розроблених заходів у процес бенчмаркінгу. Завдяки цьому запропоновано інструментарій для визначення рівня результативності управління бізнес-процесами і їх ранжування на основі використання вербально-числової шкали Харрінгтона. Шкала Харрінгтона дозволяє визначити рівні результативності бізнес-процесів з урахуванням отриманих результатів, які потрапляють в числові інтервали. В роботі запропоновано використання методу аналізу ієрархій з метою отримання найбільш достовірного значення показника результативності системи управління бізнес-процесами підприємства.
Посилання
- Porter, M. E. (1996). What is strategy? Harvard Business Review, 74 (6), 61–78.
- Taylor, F. W. (2001). The Principles of Scientific Management. Mineola, Dover Publications, 76.
- Hammer, M.; vom Brocke, J., Rosemann, M. (Eds.) (2010). What is Business Process Management? Handbook on Business Process Management 1. Heidelberg: Springer, 3–16. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-642-00416-2_1
- Harrington, J., Esseling, K. C., Nimwegen, H. V. (1997). Business Process Improvement Workbook. Documentation, Analysis, Design, and Management of Business Process Improvement. New York: McGraw-Hill, 314.
- Repin, V. V., Elifirov, V. G. (2006). Protsessnyy podkhod k upravleniyu. Modelirovanie biznes-protsessov. Moscow: Standarty i kachestvo, 408.
- Hlebnikov, D., Jacyna, A, Savushkin, L. (2015). Matrichnaja model’ predprijatija. Available at: http://quality.eup.ru/MATERIALY6/matrixmodel.html
- Weske, M. (2012). Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures. Berlin: Springer, 404.
- Vom Brocke, J., Sinnl, T. (2011). Culture in business process management: a literature review. Business Process Management Journal, 17 (2), 357–378. doi: http://doi.org/10.1108/14637151111122383
- Pavlova, V. A., Parshyna, O. A. (2017). Upravlinnia biznes-protsesamy pidpryiemstva z vykorystanniam suchasnykh analitychnykh tekhnolohii. Akademichnyi ohliad, 1, 54–61.
- Borgianni, Y., Cascini, G., Rotini, F. (2009). Process value analysis for business process re-engineering. Journal of Engineering Manufacture, 224 (2), 305–327. doi: http://doi.org/10.1243/09544054jem1460
- Olshanskiy, O. V., Seliutin, V. M., Vard, B. (2017). Pidvyshchennia rezultatyvnosti biznes-protsesiv na pidpryiemstvi. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh P. 1, 1 (25), 245–256.
- Olshanskiy, O. V. (2018). Otsinka efektyvnosti biznes protsesiv pidpryiemstva. Visnyk Sumskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomika i menedzhment», 6 (76), 53–56.
- Saaty, T. L. (2001). The Seven Pillars of the Analytic Hierarchy Process. Multiple Criteria Decision Making in the New Millennium, 15–37. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-642-56680-6_2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Oleksandr Olshanskiy
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.