Дослідження маркетингової діяльності аграрних підприємств у контексті розвитку інноваційних процесів

Автор(и)

  • Gabriel Spasskiy Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки», вул. Героїв Оборони, 10, м. Київ, Україна, 03127, Україна https://orcid.org/0000-0002-3549-0711
  • Andrey Tarasiuk Національний науковий центр«Інститут аграрної економіки», вул. Героїв Оборони, 10, м. Київ, Україна, 03127, Україна https://orcid.org/0000-0003-3097-7448

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.177294

Ключові слова:

управління інноваційними процесами, маркетинг інновацій, аграрні підприємства, технологія No-till, чинники впливу на інноваційну діяльність

Анотація

Об'єктом дослідження є процес управління інноваціями у маркетинговій діяльності аграрних підприємств, в тому числі фермерського господарства «Фенікс» (село Бадалово, Закарпатська область, Україна). Одним з найбільш проблемних місць є низький рівень дієздатності підрозділів аграрного підприємства щодо маркетингової діяльності.

В ході дослідження використовувалися абстрактно-логічний, монографічний, розрахунково-конструктивний, економіко-статистичний та економіко-математичний методи, а також методи аналізу та синтезу. Отримані результати дослідження стосовно функціонування маркетингу в аграрних підприємствах показали, що активізація розвитку маркетингової діяльності та перехід до більш прогресивних концепцій напряму залежить від ефективності реалізації маркетингових стратегій. Також показано, що вирішення проблеми підвищення економічної діяльності аграрних підприємств на ринку передбачається за допомогою організаційно-економічних змін, спрямованих на зниження виробничих та забезпечення економічних результатів збутової діяльності. Встановлено, що в умовах коли на ринку сільськогосподарської продукції існує високий рівень конкуренції, саме маркетингова діяльність є визначальним чинником, що забезпечує наявність конкурентних переваг. Визначено, що головними заходами для інноваційного аграрного підприємства є:

– проведення маркетингових досліджень;

– вживання маркетингових напрямків для просування інновацій;

– будування системи взаємовідносин з іншими учасниками інноваційного процесу.

Враховуючи постійно зростаючий інтерес до інновацій, як ключового чинника успіху в зміцненні позицій підприємства на ринку, автори стверджують, що інноваційна та маркетингова діяльність аграрних підприємств є базовими напрямками їх успішного розвитку. А також пропонують розробити методичні підходи до формування методів управління на засадах маркетингу та шляхи запровадження і удосконалення системи маркетингового управління в аграрних підприємствах.

Завдяки проведеним у фермерському господарстві дослідженням обґрунтовано пропозиції щодо впровадження, розвитку і оптимізації системи нульового обробітку ґрунту No-till у фермерському господарстві «Фенікс».

Біографії авторів

Gabriel Spasskiy, Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки», вул. Героїв Оборони, 10, м. Київ, Україна, 03127

Доктор економічних наук, провідний науковий співробітник

Відділ підприємництва, кооперації та агропромислової інтеграції

Andrey Tarasiuk, Національний науковий центр«Інститут аграрної економіки», вул. Героїв Оборони, 10, м. Київ, Україна, 03127

Аспірант

Відділ підприємництва, кооперації та агропромислової інтеграції

Посилання

  1. Kotler, P. T., Armstrong, G. (2017). Principles of Marketing. Pearson, 736.
  2. Cravens, D. W. (1997). Strategic Marketing. Irwin, 670.
  3. Martyniuk, A. Yu. (2013). Innovatsiini tekhnolohii NO-TILL v silskomu hospodarstvi yak osnova pidvyshchennia efektyvnosti ahrarnoho vyrobnytstva. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho ahrarnoho instytutu, 83, 219–226.
  4. Perehuda, V. V. (2008). Tekhnolohiia No-till: arhumenty «za». Propozytsiia, 3, 35–39.
  5. Malik, M. Y. (2005). Metodychni pidkhody do orhanizatsii marketynhu innovatsii naukovoho rynku ahropromyslovoho vyrobnytstva. Ekonomika APK, 8, 22–26.
  6. Zaitsev, Yu. O. (2016). Mekhanizm stratehichnoho upravlinnia marketynhovym zbutom tovarnoi produktsii ahrarnykh pidpryiemstv. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu, 2, 215–219.
  7. Evans, J. R., Berman, B. (1996). Marketing. Subsequent Edition. Pearson College Div, 679.
  8. Borg, E. A. (2009). The marketing of innovations in high‐technology companies: a network approach. European Journal of Marketing, 43 (3/4), 364–370. doi: http://doi.org/10.1108/03090560910935479
  9. Maciariello, J. A. (2018). Drucker, Peter: The Drucker Strategic Management System. The Palgrave Encyclopedia of Strategic Management, 431–440. doi: http://doi.org/10.1057/978-1-137-00772-8_629
  10. Vega-Jurado, J., Juliao-Esparragoza, D., Paternina-Arboleda, C. D., Velez, M. C. (2015). Integrating Technology, Management and Marketing Innovation through Open Innovation Models. Journal of Technology Management & Innovation, 10 (4), 85–90. doi: http://doi.org/10.4067/s0718-27242015000400009
  11. Spaskyi, H. V. (2017). Innovatsii v rozvytku ahrarnykh pidpryiemstv Zakarpatskoi oblasti. Visnyk ahrarnoi nauky, 10, 67–73.
  12. Zaburanna, L. V., Zaburannyi, S. V. (2015). Rozvytok innovatsiinykh protsesiv v ahrarnii sferi. Ahrosvit, 18, 3–9.
  13. Yankovska, O. I. (2010). Stan upravlinnia innovatsiinymy protsesamy v pryvatnykh silskohospodarskykh pidpryiemstvakh Zhytomyrskoi oblasti. Visnyk Zhytomyrskoho natsionalnoho ahroekolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, 2 (2), 173–180.
  14. Crow, A. (2000). Marketing of innovation. Available at: http://www.urenio.org/tools/en/marketing_of_innovation.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-12

Як цитувати

Spasskiy, G., & Tarasiuk, A. (2019). Дослідження маркетингової діяльності аграрних підприємств у контексті розвитку інноваційних процесів. Technology Audit and Production Reserves, 4(4(48), 12–18. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.177294

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження