Дослідження маркетингової діяльності аграрних підприємств у контексті розвитку інноваційних процесів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.177294Ключові слова:
управління інноваційними процесами, маркетинг інновацій, аграрні підприємства, технологія No-till, чинники впливу на інноваційну діяльністьАнотація
Об'єктом дослідження є процес управління інноваціями у маркетинговій діяльності аграрних підприємств, в тому числі фермерського господарства «Фенікс» (село Бадалово, Закарпатська область, Україна). Одним з найбільш проблемних місць є низький рівень дієздатності підрозділів аграрного підприємства щодо маркетингової діяльності.
В ході дослідження використовувалися абстрактно-логічний, монографічний, розрахунково-конструктивний, економіко-статистичний та економіко-математичний методи, а також методи аналізу та синтезу. Отримані результати дослідження стосовно функціонування маркетингу в аграрних підприємствах показали, що активізація розвитку маркетингової діяльності та перехід до більш прогресивних концепцій напряму залежить від ефективності реалізації маркетингових стратегій. Також показано, що вирішення проблеми підвищення економічної діяльності аграрних підприємств на ринку передбачається за допомогою організаційно-економічних змін, спрямованих на зниження виробничих та забезпечення економічних результатів збутової діяльності. Встановлено, що в умовах коли на ринку сільськогосподарської продукції існує високий рівень конкуренції, саме маркетингова діяльність є визначальним чинником, що забезпечує наявність конкурентних переваг. Визначено, що головними заходами для інноваційного аграрного підприємства є:
– проведення маркетингових досліджень;
– вживання маркетингових напрямків для просування інновацій;
– будування системи взаємовідносин з іншими учасниками інноваційного процесу.
Враховуючи постійно зростаючий інтерес до інновацій, як ключового чинника успіху в зміцненні позицій підприємства на ринку, автори стверджують, що інноваційна та маркетингова діяльність аграрних підприємств є базовими напрямками їх успішного розвитку. А також пропонують розробити методичні підходи до формування методів управління на засадах маркетингу та шляхи запровадження і удосконалення системи маркетингового управління в аграрних підприємствах.
Завдяки проведеним у фермерському господарстві дослідженням обґрунтовано пропозиції щодо впровадження, розвитку і оптимізації системи нульового обробітку ґрунту No-till у фермерському господарстві «Фенікс».
Посилання
- Kotler, P. T., Armstrong, G. (2017). Principles of Marketing. Pearson, 736.
- Cravens, D. W. (1997). Strategic Marketing. Irwin, 670.
- Martyniuk, A. Yu. (2013). Innovatsiini tekhnolohii NO-TILL v silskomu hospodarstvi yak osnova pidvyshchennia efektyvnosti ahrarnoho vyrobnytstva. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho ahrarnoho instytutu, 83, 219–226.
- Perehuda, V. V. (2008). Tekhnolohiia No-till: arhumenty «za». Propozytsiia, 3, 35–39.
- Malik, M. Y. (2005). Metodychni pidkhody do orhanizatsii marketynhu innovatsii naukovoho rynku ahropromyslovoho vyrobnytstva. Ekonomika APK, 8, 22–26.
- Zaitsev, Yu. O. (2016). Mekhanizm stratehichnoho upravlinnia marketynhovym zbutom tovarnoi produktsii ahrarnykh pidpryiemstv. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu, 2, 215–219.
- Evans, J. R., Berman, B. (1996). Marketing. Subsequent Edition. Pearson College Div, 679.
- Borg, E. A. (2009). The marketing of innovations in high‐technology companies: a network approach. European Journal of Marketing, 43 (3/4), 364–370. doi: http://doi.org/10.1108/03090560910935479
- Maciariello, J. A. (2018). Drucker, Peter: The Drucker Strategic Management System. The Palgrave Encyclopedia of Strategic Management, 431–440. doi: http://doi.org/10.1057/978-1-137-00772-8_629
- Vega-Jurado, J., Juliao-Esparragoza, D., Paternina-Arboleda, C. D., Velez, M. C. (2015). Integrating Technology, Management and Marketing Innovation through Open Innovation Models. Journal of Technology Management & Innovation, 10 (4), 85–90. doi: http://doi.org/10.4067/s0718-27242015000400009
- Spaskyi, H. V. (2017). Innovatsii v rozvytku ahrarnykh pidpryiemstv Zakarpatskoi oblasti. Visnyk ahrarnoi nauky, 10, 67–73.
- Zaburanna, L. V., Zaburannyi, S. V. (2015). Rozvytok innovatsiinykh protsesiv v ahrarnii sferi. Ahrosvit, 18, 3–9.
- Yankovska, O. I. (2010). Stan upravlinnia innovatsiinymy protsesamy v pryvatnykh silskohospodarskykh pidpryiemstvakh Zhytomyrskoi oblasti. Visnyk Zhytomyrskoho natsionalnoho ahroekolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, 2 (2), 173–180.
- Crow, A. (2000). Marketing of innovation. Available at: http://www.urenio.org/tools/en/marketing_of_innovation.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Gabriel Spasskiy, Andrey Tarasiuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.