Дослідження можливостей розв’язання задач моніторингу системи електростачання залізниці

Автор(и)

  • Halyna Holub Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-4028-1025
  • Ivan Kulbovskyi Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-5329-3842
  • Inna Skliarenko Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-1428-1793
  • Iryna Hannoshyna Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0001-5810-2462
  • Yurii Klochkov Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-1027-1811
  • Valentina Kharuta Коледж інформаційних технологій та землевпорядкування Національного авіаційного університету вул. Дружківська, 6, м. Київ, Україна, 02000, Україна https://orcid.org/0000-0003-2462-8604

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.187278

Ключові слова:

система електропостачання, залізничний транспорт, синхронізація даних, комп’ютерні засоби, налаштування інтерфейсу людина-машина.

Анотація

Об’єктом дослідження є параметри моніторингу системи електропостачання залізничного транспорту. Пристрої реєстрації параметрів роботи об’єктів системи постачання електроенергії PMUs складають основу системи моніторингу перехідних режимів WAMS. Важливим аспектом елементів WAMS є синхронізація даних, яка технологічно забезпечується за допомогою супутникових систем орієнтації.

В ході дослідження використовувалися системний аналіз, системний підхід до проблеми, а також способи синхронізації та систематизації даних.

Досліджено методи розв’язування задач процесів моніторингу системи електропостачання залізничного транспорту. Функції діагностики, що в даний час реалізуються за допомогою PMUs, WAMS, фактично зосереджені та обмежені на ділянках електропостачання, і включають в себе моніторинг низькочастотних коливань системних параметрів. А також ідентифікацію аварійного режиму та визначення місця пошкодження в об’єктах системи електропостачання. Крім того, для використання цих функцій, разом з тим, вже при сучасному розвитку систем, необхідним є забезпечення діагностичних функцій в масштабі енергосистем, з мінімізацією участі та впливу людини у формуванні результатів оцінювання режимів. Це пов’язано з тим, що є необхідність розширення діагностичних функцій щодо параметрів об’єктів системи електропостачання, використовуваних систем моніторингу, які дозволять розв’язувати задачі оперативно-диспетчерського управління цих обєктів.

Завдяки цьому забезпечується можливість розв’язання оперативно-диспетчерських задач, оцінювання та прогнозування стану при обробці інформації, її синхронізації та систематизації. А також спостереження і синхронізації вимірів за часом, що значно підвищує рівень оперативно-диспетчерського управління режимами роботи обєктів системи електропостачання. У порівнянні з аналогічними технологіями, нові, засновані на використанні пристроїв PMU для збору даних, мають перевагу перед традиційними технологіями SCADA, які проводили вимірювання обєктів системи без синхронізації за часом.

Біографії авторів

Halyna Holub, Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій транспорту

Ivan Kulbovskyi, Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій транспорту

Inna Skliarenko, Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник

Науково-дослідний сектор

Iryna Hannoshyna, Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра судноводіння та керування судном

Yurii Klochkov, Державний університет інфраструктури та технологій, вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат економічних наук, старший викладач

Кафедра судноводіння та керування судном

Valentina Kharuta, Коледж інформаційних технологій та землевпорядкування Національного авіаційного університету вул. Дружківська, 6, м. Київ, Україна, 02000

Асистент

Посилання

  1. Butkevych, O. F., Chyzhevskyi, V. V. (2010). Deiaki aspekty monitorynhu nyzkochastotnykh kolyvan rezhymnykh parametriv enerhoobiednan. Intelektualni enerhetychni systemy – IES (ESS10). Mukacheve.
  2. Stohnii, B. S., Kyrylenko, O. V., Denysiuk, S. P. (2010). Intelektualni elektrychni merezhi elektroenerhetychnykh system ta yikh tekhnolohichne zabezpechennia. Tekhnichna elektrodynamika, 6, 44–50.
  3. Stasiuk, O. I., Butkevych, O. F., Levkoniuk, A. V. (2014). Pidvyshchennia nadiinosti monitorynhu dopustymosti zavantazhen kontrolovanykh peretyniv enerhosystem. Tekhnichna elektrodynamika, 2, 56–67.
  4. Butkevych, O. F., Tutyk, V. L. (2010). Monitorynh ta diahnostuvannia elektroenerhetychnykh obiektiv ta system Ukrainy na bazi kompleksiv «Rehina». Hidroenerhetyka Ukrainy, 3, 46–49.
  5. Kalyniuk, I. O. (2010). Perspektyvy orhanizatsii kompiuternykh system monitorynhu ta diahnostyky elektrychnykh merezh i obiektiv. Zb. nauk. prats DETUT: seriia «Transportni systemy i tekhnolohii», 17, 194–200.
  6. Liu, Q., Watanabe, M., Mitani, Y. (2012). Hilbert-Huang Transform and FFT Analysis of Oscillation Characteristics for Japan Power System based on Campus WAMS. Power and Energy Systems. Phuket, 7–12. doi: http://doi.org/10.2316/p.2012.768-112
  7. Stohnii, B. S., Kyrylenko, O. V., Butkevych, O. F. ta in. (2011). Systema zboru ta obrobky informatsii, shcho reiestruietsia kompleksamy «Rehina-Ch». Pratsi IED NAN Ukrainy, 29, 35–46.
  8. Haidenko, O. S. (2014). Metodolohichni kontseptsii rozvytku informatsiinykh tekhnolohii operatyvnoho keruvannia tiahovymy elektromerezhamy. Zbirnyk naukovykh prats «Transportni systemy i tekhnolohii», 25, 153–160.
  9. Butkevych, O. F., Levkoniuk, A. V., Zorin, Ye. V., Bulanaia, V. S. (2010). Pro vykorystannia synkhronizovanykh vymiriv kutiv napruhy z obiektiv OES Ukrainy pry vyznachenni dopustymosti yii potochnykh rezhymiv za zapasamy statychnoi stiikosti. Tekhnichna elektrodynamika, 6, 51–58.
  10. Kulbovskyi, І. І., Holub, H. M, Kyiashko, V. T., Andonova, S. (2018). Information model of railway transport power supply system computer monitoring data flow. Metallurgical and Mining Industry, 2, 31–36.
  11. Stasiuk, O. I., Tutyk, V. L., Honcharova, L. L., Holub, H. M. (2015). Matematychni modeli i kompiuterno-oriientovani metody monitorynhu i identyfikatsii avariinykh rezhymiv tiahovykh merezh. Informatsiino-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 2, 7–13.
  12. Stasiuk, O. I., Honcharova, L. L., Maksymchuk, V. F. (2012). Metody orhanizatsii kompiuternoi merezhi monitorynhu parametriv rezhymiv system elektropostachannia. Informatsiino-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, naukovo-tekhnichnyi zhurnal, 2, 35–40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-21

Як цитувати

Holub, H., Kulbovskyi, I., Skliarenko, I., Hannoshyna, I., Klochkov, Y., & Kharuta, V. (2019). Дослідження можливостей розв’язання задач моніторингу системи електростачання залізниці. Technology Audit and Production Reserves, 6(2(50), 23–25. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.187278

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи