Аналіз моделей формування поведінки споживачів під впливом маркетингового комунікаційного середовища підприємства
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.198534Ключові слова:
маркетингові комунікації, поведінка споживачів, споживацькі рішення, комунікаційне середовище підприємства, індустріальні споживачі, індивідуальні споживачіАнотація
Об’єктом дослідження є вплив маркетингового комунікаційного середовища підприємства на моделі формування поведінки споживачів. Дослідження такого впливу в умовах сьогодення набуває все більшої перспективності та зумовлене, передусім, підвищенням ролі маркетингових комунікацій у просуванні товарів та послуг підприємства. Застосування наукових підходів до формування поведінки споживача дозволить більш точно визначити свою цільову аудиторію. Це зумовить підвищення ефективності рекламної кампанії підприємства. При написанні роботи були використані такі методи та підходи, як логічне узагальнення, аналіз і синтез для обґрунтування концептуальних підходів до формування поведінки споживачів. А також метод групування – для упорядкування методологічних підходів до дослідження споживацької поведінки.
У роботі проаналізовано різницю між прийняттям споживацьких рішень про купівлю товару та комунікаційною компонентою маркетингу у відносинах бізнес-моделей В2В та В2С. Зокрема зазначено, що індустріальні споживачі в бізнес-моделі В2В схильні до впливу корпоративного маркетингу, який відображає не особисті інтереси, а інтереси господарюючих суб'єктів. При цьому сама бізнес-модель в сегменті В2В направлена на підтримку стійких, і взаємовигідних відносин між економічними суб’єктами як стратегічними партнерами за допомогою певного набору методів та інструментів. Автором систематизовано основні методологічні підходи до дослідження споживацької поведінки та її моделі, які в загальному вигляді можна поділити на дві укрупнені групи: психографічні (ціннісні або стильові) та товарні або предметні.
У роботі аргументовано, що вдале використання розглянутих моделей є дієвим інструментом маркетингових комунікацій, використання якого дозволить підвищити ефективність рекламної кампанії, дасть змогу перетворити потенційних споживачів на реальних. Це, в подальшому, призведе до збільшення обсягів реалізації продукції (послуг) та підвищення конкурентоспроможності підприємства.Посилання
- Fishbein, M.; Fishbein, M. (Ed.) (1967). Attitude and the prediction of behavior. Readings in attitude theory and measurement. New York: Wiley, 499.
- Ganter, B., Fernham, A. (2001). Tipy potrebitelei: vvedenie v psihografiku. Saint Petersburg: Piter, 304.
- Hirschman, E. C., Holbrook, M. B. (1992). Postmodern Consumer Research. Newbury Park: Sage Publications. doi: http://doi.org/10.4135/9781483325941
- Holbrook, M. B. (1995). Consumer Research. Thousand Oaks: Sage Publications, 410.
- Vasylchenko, L. S. (2019), Enterprise marketing communications: genesis and stage stages. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, 55, 66–73.
- Soloviov, I. O., Turkot, T. I. (2004). Rynok prodovolchykh tovariv: hlyboka sehmentatsiia spozhyvachiv. Marketynh v Ukraini, 5, 4–8.
- Oklander, M. A., Zharska, I. O. (2014). Povedinka spozhyvacha. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 208.
- Prokopenko, O. V., Troian, M. Yu. (2008). Povedinka spozhyvachiv. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 176.
- Kotler, P., Pfoertsch, W. (2006). B2B Brand Management. Springer, 357. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-540-44729-0
- McClean, R. (2012). The C's and P's of Marketing. What's the Difference? Available at: https://www.customfitonline.com/news/2012/10/19/4-cs-versus-the-4-ps-of-marketing/
- Rayport, J. F., Jaworski, B. J. (2003). Introduction to e-commerce. McGraw-Hill Irwin Marketspace, 516.
- Popova, L. O., Mitiaieva, T. L. (2008). Povedinka spozhyvachiv. Kharkiv: KhDUKhT, 170.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Lidiya Vasylchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.