Визначення особливостей аналізу інтеграційних ризиків в проектах створення транспортно-логістичних центрів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.202054Ключові слова:
проект транспортно-логістичного центру, інтеграція учасників проекту, інтеграційні ризики, якісний аналіз ризиків, матриця інтеграційного потенціалу учасниківАнотація
Об’єктом дослідження є ризик розриву інтеграційних зв’язків між учасниками, що виникає в проектах створення транспортно-логістичних центрів. Визначено специфічні особливості поняття «інтеграційні проектні ризики», до складу яких належать ризики, які можуть впливати на інтеграцію в проекті та призвести до порушення проекту як системи за рахунок розриву інтеграційних зв’язків між його учасниками.
Одним з найбільш проблемних місць є визначення інтеграційних ризиків на передінвестиційній фазі проекту, в процесі якісного та кількісного аналізу ризиків. Проте, інтеграційні ризики майже не враховуються при проектуванні транспортно-логістичних центрів. Увага приділяється окремо логістичним та проектним ризикам. Інтеграційні ризики поєднують особливості як логістичних, так і проектних ризиків, і можуть призвести до негативних наслідків для логістичного проекту.
В ході дослідження використовувалися методи якісного аналізу ризиків, а саме: аналіз Парето та АВС-аналіз, що дозволило розподілити учасників проекту по групах з великою, середньою та низькою кількістю інтеграційних зв’язків. Врахування кількості здійсненних операцій між учасниками дозволило визначити потужність інтеграційних зв’язків. Поєднання отриманих результатів АВС-аналізу та визначення потужностей інтеграційних зв’язків покладено в основу створення матриці інтеграційного потенціалу учасників проекту.
У процесі роботи проведено якісний аналіз ризиків за пропонованою послідовністю проекту створення транспортно-логістичного центру. Застосування інструментарію менеджменту якості та розробленої авторами матриці інтеграційного потенціалу дозволило виявити множину учасників проекту, що мають найбільший вплив на інтеграцію в проекті.
Завдяки використанню запропонованого підходу до якісного аналізу ризиків розриву інтеграційних зв’язків між учасниками проекту на початку проекту дозволить виявити учасників з великим інтеграційним потенціалом. Інтеграційні зв’язки саме цих учасників повинні бути піддані подальшому ретельному аналізу, оскільки вихід такого учасника з проекту може призвести до вкрай негативних наслідків.
Посилання
- Mamchyn, M. M., Rusanovska, O. A. (2011). Vplyv lohistychnykh ryzykiv na pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstv. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia «Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku», 720, 45–51.
- Pletneva, N. G. (2006). Analiz riskov logistiki i tsepei postavok, podkhod k klassifikatsii i algoritm priniatiia reshenii. Vestnik INZHEKONa. Ser. Ekonomika, 4 (13), 213–220.
- Vіtlіnskii, V. V., Skіtsko, V. І. (2013). Kontseptualnі zasadi modeliuvannia ta upravlіnnia logіstichnim rizikom pіdpriemstva. Problemi ekonomіki, 4, 246–251.
- Danchenko, O. B. (2012). The risks classification in the projects. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (12 (55)), 26–28. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/3618
- Rach, D. V. (2013). Upravlinnia nevyznachenistiu ta ryzykamy v proekti: terminolohichna osnova. Upravlinnia proektamy ta rozvytok vyrobnytstva, 3 (47), 146–164.
- Hohunskyi, V. D., Cherneha, Yu. S. (2013). Risk management in occupational safety projects as a method to avoid harmful and hazardous working conditions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (61)), 83–85. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/6783
- Shakhov, A., Piterska, V. (2018). The development of the risk management mechanism for innovation project. EUREKA: Physics and Engineering, 3, 12–20. doi: http://doi.org/10.21303/2461-4262.2018.00640
- Piterska, V. M. (2017). Mekhanizmy upravlinnia ryzykamy pry proektuvannitransportno-ekspedytorskoi systemy. Morska infrastruktura Ukrainy: problemy ta perspektyvy rozvytku. Mykolaiv: NUK, 18–22.
- Lapkina, I. O., Malaksiano, M. O. (2016). Modelling and optimization of perishable cargo delivery system through Odesa port. Actual Problems of Economics, 3 (177), 353–365.
- Shakhov, A. B., Piterska, V. M. (2017). Otsinka ryzykiv v innovatsiinykh proektakh metodom dostovirnykh ekvivalentiv. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "KhPI". Seriia: Stratehichne upravlinnia, upravlinnia portfeliamy, prohramamy ta proektamy, 2, 35–40. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vntux_ctr_2017_2_8
- Kovtun, T. A., Smokova, T. M. (2016). Upravlinnia intehratsiinymy ryzykamy v proektakh multymodalnykh lohistychnykh kompleksiv. Zbirnyk naukovykh prats. Visnyk NTU «KhPI». Seriia: Stratehichne upravlinnia, upravlinnia portfeliamy, prohramamy ta proektamy, 2 (1174), 26–30.
- Kovtun, T., Smokova, T. (2018). Development of methodical approach to the analysis of integration risks in the project of creation of the logistics center. Technology Audit and Production Reserves, 3 (2 (41)), 24–28. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.134897
- Kovtun, T. A., Smokova, T. M. (2018). Zastosuvannia instrumentariiu yakisnoho analizu ryzykiv u proekti stvorennia lohistychnoho tsentru. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 2 (243), 122–125.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Tetiana Kovtun, Tetiana Smokova, Tetiana Smokova, Victoriya Smrkovska, Victoriya Smrkovska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.