Визначення основних шляхів оздоровлення індустрії гостинності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235925

Ключові слова:

туристична індустрія, готельні підприємства, готельна сфера, комбо-готель, пандемія COVID-19, комплаєнс-контроль

Анотація

Об’єктом дослідження обрано туристичну сферу. Основний акцент був приділений готельним підприємствам, котрі зазнали великих збитків в період локдаунів, а також в післялокдауний період. Умови пандемічного локдауну спонукали економічні суб’єкти перебудовувати діяльність відповідно до нових комунікативних та операційних правил. Сфера готельних послуг, основною метою якої є організація відпочинку, найбільше постраждала від карантину, адже опинилась під повною забороною. Тому відновитися не змогли малі готелі, вони закрилися. Згодом було дозволено урядом не закривати вітчизняні підприємства готельної сфери, а продовжувати працювати за умови дотримання спеціально розроблених тимчасових рекомендацій роботи готелів. Ці рекомендації стосуються бронювання місць в готелі, проживання та харчування туристів в номерах, умов дезінфекції готелю та детарифікації номерів до та після проживання гостей, умов роботи персоналу готелю, тощо.

Запропоновано в якості одного з можливих шляхів виходу підприємств сфери гостинності з кризи, створення гібрид-готелів або комбоготелів та концептуальних хостелів, як інтеграційні форми підприємств в гостинній індустрії. В ході дослідження використовувався емпіричний метод дослідження. Завдяки порівнянням різних періодів можна було робити висновки про фінансові втрати готельної індустрії. Базуючись на аналізі питання, були досліджені та розкриті зміни в організації роботи готелів, умовах праці готельної індустрії, які відбулись через запровадження карантину. Пом’якшення карантинних обмежень сприяло пожвавленню діяльності, проте вона легітимна в межах протоколів та нормативних актів місцевих та державних органів влади щодо профілактики поширення вірусного зараження. Тому менеджмент економічних суб’єктів впроваджує комплаєнс-контроль-перевірку на відповідність і дотримання правил. Ще одна назва комплаєнс-контролю – «управління комплаєнс-ризиками». Ця функція покладається на спеціальних співробітників або навіть цілі підрозділи компанії. Великі підприємства запроваджують відділ або службу, що відповідає за комплаєнс.

Отримані результати досліджень можуть бути корисними для вивчення питань, пов’язаних з техногенними та екологічними катастрофами, та їх впливом на туристичну галузь.

Біографія автора

Олексій Владиславович Собін, Національний університет харчових технологій

Старший викладач

Кафедра готельно-ресторанної справи

Посилання

  1. Asaulenko, N. (2020). Innovation process models at the hospitality industry enterprises. Black Sea Economic Studies, 55, 71–77. doi: http://doi.org/10.32843/bses.55-11
  2. Hamida, A.-E. M., Heba, S. Z. M., Wessam, S. A. E. (2020). The Impact of Job Burnout on Employees’ Commitment in Tourism Enterprises. Minia Journal of Tourism and Hospitality Research, 10 (1), 1–26. doi: http://doi.org/10.21608/mjthr.2020.139532
  3. Yaki zakhody bezpeky pid chas karantynu maiut vzhyvaty kyivski hoteli (2020). Vechirnii Kyiv. Available at: https://vechirniy.kyiv.ua/news/yaki-zakhody-bezpeky-pid-chas-karantynu-mayut-vzhyvaty-kyivs-ki-hoteli
  4. Bereshchak, V. (2000). Ohliad rynku hoteliv: shcho vidbuvaietsia z hoteliamy v Ukraini. Ekskliuzyv. Available at: https://thepage.ua/ua/exclusive/oglyad-rinku-goteliv-sho-vidbuvayetsya-z-gotelyami-v-ukrayini
  5. Shatska, Z., Pushkar, K. (2020). Problems and prospects of tourism development in the context of innovative technologies. Pryazovskyi Economic Herald, 3 (20). doi: http://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-3-25
  6. Ofitsiinyi sait industrii hostnnosti Ispanii. Available at: https://www.cehe.es/publicaciones-hosteleria.html
  7. Statystychni dani Respubliky Italiia Available at: https://www.statista.com/statistics/722442/number-of-tourists-in-florence-italy/
  8. HVS Global Hospitality Service. Available at: https://www.hvs.com/insights/search/?c=73
  9. Pandemiia COVID-19 ta yii naslidky u sferi turyzmu. Onovlennia do dokumentu «Dorozhnia karta konkurentospromozhnoho rozvytku sfery turyzmu v Ukraini» (2020). Hotel and Destination Consulting. Available at: http://www.ntoukraine.org/assets/files/EBRD-COVID19-Report-UKR.pdf
  10. Ostapenko, Ya. O. (2015).Statistical analysis of the hotel industry and prognosis of its development. Mykolaivskyi natsionalnyi universytet imeni V. O. Sukhomlynskoho, 8, 1216–1221. Available at: http://global-national.in.ua/archive/8-2015/256.pdf
  11. Nenych, Kh. (2020). Hoteli pid chas korona virusu. Varianty. Available at: https://varianty.lviv.ua/71114-hoteli-pid-chas-koronavirusu
  12. Noviy protokol chistoty i obsluzhivaniya gostey: primer GOST Otel Menedzhment (2020). Available at: http://prohotelia.com/2020/05/staycation-gost-hotel-managment/
  13. Novi poslablennia karantynu: yak MOZ proponuie pratsiuvaty hoteliam, fitnes-klubam i transportu (2020). Liha 360. Available at: https://biz.ligazakon.net/ua/news/195407_nov-poslablennya-karantinu-yak-moz-proponupratsyuvati-gotelyam-ftnes-klubam-transportu
  14. Melnyk, A. O., Tukin, N. V. (2019). Problemy rozvytku turyzmu v Ukraini. Suchasni determinanty rozvytku biznes-protsesiv v Ukraini. Kyiv: KNUTD, 115–118.
  15. Zemlina, Y., Lifirenko, O. (2019). Trends in Business Hotel Development in Ukraine. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 2 (1), 121–131. doi: http://doi.org/10.31866/2616-7468.2.1.2019.170430
  16. Hotelnyi pisliakarantyn: yak tsoho lita pratsiuvatymut zaklady rozmishchennia (2020). Ukrainske radio. Available at: http://nrcu.gov.ua/news.html?newsID=93421

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Собін, О. В. (2021). Визначення основних шляхів оздоровлення індустрії гостинності. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(59), 18–21. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235925

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Звіт про науково-дослідну роботу