Визначення основних шляхів оздоровлення індустрії гостинності
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235925Ключові слова:
туристична індустрія, готельні підприємства, готельна сфера, комбо-готель, пандемія COVID-19, комплаєнс-контрольАнотація
Об’єктом дослідження обрано туристичну сферу. Основний акцент був приділений готельним підприємствам, котрі зазнали великих збитків в період локдаунів, а також в післялокдауний період. Умови пандемічного локдауну спонукали економічні суб’єкти перебудовувати діяльність відповідно до нових комунікативних та операційних правил. Сфера готельних послуг, основною метою якої є організація відпочинку, найбільше постраждала від карантину, адже опинилась під повною забороною. Тому відновитися не змогли малі готелі, вони закрилися. Згодом було дозволено урядом не закривати вітчизняні підприємства готельної сфери, а продовжувати працювати за умови дотримання спеціально розроблених тимчасових рекомендацій роботи готелів. Ці рекомендації стосуються бронювання місць в готелі, проживання та харчування туристів в номерах, умов дезінфекції готелю та детарифікації номерів до та після проживання гостей, умов роботи персоналу готелю, тощо.
Запропоновано в якості одного з можливих шляхів виходу підприємств сфери гостинності з кризи, створення гібрид-готелів або комбоготелів та концептуальних хостелів, як інтеграційні форми підприємств в гостинній індустрії. В ході дослідження використовувався емпіричний метод дослідження. Завдяки порівнянням різних періодів можна було робити висновки про фінансові втрати готельної індустрії. Базуючись на аналізі питання, були досліджені та розкриті зміни в організації роботи готелів, умовах праці готельної індустрії, які відбулись через запровадження карантину. Пом’якшення карантинних обмежень сприяло пожвавленню діяльності, проте вона легітимна в межах протоколів та нормативних актів місцевих та державних органів влади щодо профілактики поширення вірусного зараження. Тому менеджмент економічних суб’єктів впроваджує комплаєнс-контроль-перевірку на відповідність і дотримання правил. Ще одна назва комплаєнс-контролю – «управління комплаєнс-ризиками». Ця функція покладається на спеціальних співробітників або навіть цілі підрозділи компанії. Великі підприємства запроваджують відділ або службу, що відповідає за комплаєнс.
Отримані результати досліджень можуть бути корисними для вивчення питань, пов’язаних з техногенними та екологічними катастрофами, та їх впливом на туристичну галузь.
Посилання
- Asaulenko, N. (2020). Innovation process models at the hospitality industry enterprises. Black Sea Economic Studies, 55, 71–77. doi: http://doi.org/10.32843/bses.55-11
- Hamida, A.-E. M., Heba, S. Z. M., Wessam, S. A. E. (2020). The Impact of Job Burnout on Employees’ Commitment in Tourism Enterprises. Minia Journal of Tourism and Hospitality Research, 10 (1), 1–26. doi: http://doi.org/10.21608/mjthr.2020.139532
- Yaki zakhody bezpeky pid chas karantynu maiut vzhyvaty kyivski hoteli (2020). Vechirnii Kyiv. Available at: https://vechirniy.kyiv.ua/news/yaki-zakhody-bezpeky-pid-chas-karantynu-mayut-vzhyvaty-kyivs-ki-hoteli
- Bereshchak, V. (2000). Ohliad rynku hoteliv: shcho vidbuvaietsia z hoteliamy v Ukraini. Ekskliuzyv. Available at: https://thepage.ua/ua/exclusive/oglyad-rinku-goteliv-sho-vidbuvayetsya-z-gotelyami-v-ukrayini
- Shatska, Z., Pushkar, K. (2020). Problems and prospects of tourism development in the context of innovative technologies. Pryazovskyi Economic Herald, 3 (20). doi: http://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-3-25
- Ofitsiinyi sait industrii hostnnosti Ispanii. Available at: https://www.cehe.es/publicaciones-hosteleria.html
- Statystychni dani Respubliky Italiia Available at: https://www.statista.com/statistics/722442/number-of-tourists-in-florence-italy/
- HVS Global Hospitality Service. Available at: https://www.hvs.com/insights/search/?c=73
- Pandemiia COVID-19 ta yii naslidky u sferi turyzmu. Onovlennia do dokumentu «Dorozhnia karta konkurentospromozhnoho rozvytku sfery turyzmu v Ukraini» (2020). Hotel and Destination Consulting. Available at: http://www.ntoukraine.org/assets/files/EBRD-COVID19-Report-UKR.pdf
- Ostapenko, Ya. O. (2015).Statistical analysis of the hotel industry and prognosis of its development. Mykolaivskyi natsionalnyi universytet imeni V. O. Sukhomlynskoho, 8, 1216–1221. Available at: http://global-national.in.ua/archive/8-2015/256.pdf
- Nenych, Kh. (2020). Hoteli pid chas korona virusu. Varianty. Available at: https://varianty.lviv.ua/71114-hoteli-pid-chas-koronavirusu
- Noviy protokol chistoty i obsluzhivaniya gostey: primer GOST Otel Menedzhment (2020). Available at: http://prohotelia.com/2020/05/staycation-gost-hotel-managment/
- Novi poslablennia karantynu: yak MOZ proponuie pratsiuvaty hoteliam, fitnes-klubam i transportu (2020). Liha 360. Available at: https://biz.ligazakon.net/ua/news/195407_nov-poslablennya-karantinu-yak-moz-proponupratsyuvati-gotelyam-ftnes-klubam-transportu
- Melnyk, A. O., Tukin, N. V. (2019). Problemy rozvytku turyzmu v Ukraini. Suchasni determinanty rozvytku biznes-protsesiv v Ukraini. Kyiv: KNUTD, 115–118.
- Zemlina, Y., Lifirenko, O. (2019). Trends in Business Hotel Development in Ukraine. Restaurant and Hotel Consulting. Innovations, 2 (1), 121–131. doi: http://doi.org/10.31866/2616-7468.2.1.2019.170430
- Hotelnyi pisliakarantyn: yak tsoho lita pratsiuvatymut zaklady rozmishchennia (2020). Ukrainske radio. Available at: http://nrcu.gov.ua/news.html?newsID=93421
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Oleksii Sobin
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.