Розроблення моделі управління персоналом в готельному господарстві

Автор(и)

  • Ірина Василівна Сегеда Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0002-2364-4410
  • Лариса Володимирівна Оболенцева Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0001-7085-6902
  • Світлана Анатоліївна Александрова Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0001-9842-436X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.240230

Ключові слова:

управління персоналом, готельне господарство, етапи управління персоналом, система управління персоналом

Анотація

Об’єктом цього дослідження виступає управління персоналом на підприємствах готельного господарства. В роботі розглянуті теоретичні та практичні аспекти щодо особливостей поетапного управління персоналом в готельному господарстві, враховуючи специфічність галузі. Наголошено про вагомість міри ставлення кожного співробітника до своїх обов’язків та підприємства в цілому, при чому встановлено, що мінімум співробітників можуть давати максимально високу якість обслуговування. В будь-якому разі виникає необхідність в ефективному управлінні персоналом, тобто у цілеспрямованій діяльності керівного складу організації на розробку власної концепції, стратегії кадрової політики та методів управління.

Сформовано головну мету управління персоналом. Виокремлено три групи методів щодо управління персоналом, які майже повністю розкривають поетапний процес управління персоналом в готельному господарстві. Розглянуто необхідність застосування комплексних технологій для досягнення більш ефективного результату. Прописано низку заходів дев'яти етапів управління персоналом.

Раціональне використання обслуговуючого персоналу – неодмінна умова, що забезпечує безперебійність і належну якість процесу обслуговування, і, як наслідок, успішного виконання виробничої програми підприємства готельного господарства. Вивчення основних показників з праці доцільно починати з оцінювання динаміки кількості персоналу підприємства, інтенсивності його руху й структури за три-п’ятирічний період.

На основі проведеного дослідження побудовано модель управління персоналом в готельному господарстві, яка визначає об’єкт і суб’єкт управління, їхній вплив один на одного, враховує етапи управління працівниками. Це сприятиме зростанню продуктивності праці, результатів діяльності, дозволить організувати роботу, контролювати виконання поставлених завдань, роботу в колективі.

Біографії авторів

Ірина Василівна Сегеда, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Кандидат економічних наук, старший викладач

Кафедра туризму і готельного господарства

Лариса Володимирівна Оболенцева, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Доктор економічних наук, професор

Кафедра туризму і готельного господарства

Світлана Анатоліївна Александрова, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра туризму і готельного господарства

Посилання

  1. Balanovska, T. I. (2017). Menedzhment personalu v APK Ukrainy. Kyiv, 19.
  2. Kylyn, O. V., Tymchyshyn, O. V. (2018). Formation of personnel of the enterprise of the hotel business: domestic and foreign experience. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, 2, 20–24.
  3. Marchenko, O. A., Samokish, A. O., Strebkova, K. M. (2018). Features of personnel management in the sphere of tourism and hotel and restaurant industry. Ekonomika ta upravlinnnia pidpryiemstvamy, 17, 169–173.
  4. Ohiienko, N., Ohiienko, A., Melnyk, A. (2018). Management of personnel of enterprises of hotel-restaurant business. Naukovyi visnyk MNU imeni v. O. Sukhomlynskoho. Ekonomichni nauky, 2 (11), 56–62.
  5. Falchenko, O. O., Yurieva, I. A., Mardus, N. Yu. (2018). Methods of personnel management in establishments of hotel-restaurant economy. Naukovyi visnyk MNU imeni v. O. Sukhomlynskoho. Ekonomichni nauky, 2 (11), 56–62.
  6. The World Tourism Organization (UNWTO). Available at: https://www.unwto.org Last accessed: 08.05.2021
  7. Ochkurenko, D. A. (2019). Improvement of the personnel management system at the printing enterprise. Kyiv, 105. Available at: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/28293/1/Ochkurenko_bakalavr.pdf Last accessed: 03.05.2021
  8. Chen, W.-J., Cheng, H.-Y. (2012). Factors affecting the knowledge sharing attitude of hotel service personnel. International Journal of Hospitality Management, 31 (2), 468–476. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijhm.2011.07.005
  9. Sean, V. (2010). Human resource management, ethical context, and personnel consequences: A commentary essay. Journal of Business Research, 63 (8), 908–910. doi: http://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.02.029
  10. Poiedintseva, V. V. (2014). Upravlinnia personalom na malykh ta serednikh pidpryiemstvakh. Kharkiv, 18.
  11. Ksenofontova, Kh. Z. (2011). Kompetentsii upravlencheskogo personala: teoriia i metodologiia razvitiia. Moscow: Kreativnaia ekonomika, 184.
  12. Udalov, A. (2016). Stymuliuvannia personalu. Personal-Miks, 1, 12–15.
  13. Chobitok, V. I., Voloshchenko, A. V. (2015). Formation of personnel management in industrial enterprises: theoretical aspects. Visnyk ekonomiky transportu ta promyslovosti, 50, 313–318.
  14. Bielik, V. D. (2014). Funktsionalnyi pidkhid do formuvannia systemy upravlinnia personalom pidpryiemstva. Visnyk Lvivskoi komertsiinoi akademii, 45, 54–57.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-08

Як цитувати

Сегеда, І. В., Оболенцева, Л. В., & Александрова, С. А. (2021). Розроблення моделі управління персоналом в готельному господарстві. Technology Audit and Production Reserves, 5(4(61), 15–18. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.240230

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Звіт про науково-дослідну роботу