Обґрунтування оптимального варіанту та параметрів транспортного забезпечення експортних поставок з використанням морського транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.277804Ключові слова:
судна дедвейт, морські перевезення, транспортне забезпечення, експортна продукція, логістика збутуАнотація
Об'єктом цього дослідження є транспортне забезпечення поставок з використанням морського транспорту. Розглядається проблема підвищення ефективності транспортування масових вантажів суднами балкерами чи універсального призначення шляхом оптимізації варіанта та параметрів транспортного забезпечення.
Для категорій товарів, що експортуються з використанням морського транспорту, можливе використання не лише різних варіантів транспортного забезпечення – власний чи орендований (для суден – тайм-чартер), а й різних варіантів з погляду параметрів транспортних засобів. У цій роботі під параметрами розуміються показники морських судів, від яких залежать основні економічні показники – дедвейт, що показує обсяг судна та її вантажопідйомність для суден-балкерів; а також вік суден, який визначає вартість їхньої оренди та рівень експлуатаційних витрат.
Результатом дослідження є оптимізаційна модель, яка дозволяє визначити для кожного ринку збуту варіант транспортного забезпечення та його параметри. Модель не тільки розподіляє поставки за варіантами транспортного забезпечення, а й визначає, судами якого розміру та віку (для тайм-чартеру) мають здійснюватись перевезення. Дані результати спрямовані на процес прийняття рішення експортером про ринки збуту разом із рішеннями щодо транспортного забезпечення до підписання контрактів. Варіювання розміром та віком суден дає можливість розглянути ширший спектр варіантів з погляду параметрів.
Практичне використання моделі дозволяє експортеру на етапі підготовки (до укладання контрактів) залежно від обсягу поставок та ринкової кон'юнктури, у тому числі фрахтової, ухвалити рішення про варіанти транспортного забезпечення, що враховується під час формулювання транспортних умов контрактів. Інтегральний розгляд комерційних (обсяги поставок, транспортні умови контрактів), економічних (рівні цін, фрахтових ставок, витрат) та технологічних (розмір судів та їх вік) факторів у рамках моделі дозволяє врахувати багатоаспектність проблеми транспортного забезпечення.
Посилання
- Rusanova, S., Piterska, V., Onyshchenko, S. (2021). Modelling the project transport support optimal option. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (57)), 43–48. doi: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225288
- Datsko, M. V., Tsvir, L. R. (2016). Construction of transport routes in logistics. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, 16 (4), 152–155.
- Shramenko, N. Yu. (2015). Effect of process-dependent parameters of the handling-and-storage facility operation on the cargo handling cost. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (77)), 43–47. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51396
- Christiansen, M., Fagerholt, K., Nygreen, B., Ronen, D. (2013). Ship routing and scheduling in the new millennium. European Journal of Operational Research, 228 (3), 467–483. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2012.12.002
- Pečený, L., Meško, P., Kampf, R., Gašparík, J. (2020). Optimisation in Transport and Logistic Processes. Transportation Research Procedia, 44, 15–22. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2020.02.003
- Juan, A. A., Kelton, W. D., Currie, C. S., Faulin, J. (2018). Simheuristics applications: Dealing with uncertainty in logistics, transportation, and other supply chain areas. Proceedings of the 2018 Winter Simulation Conference (WSC). Gothenburg, 3048–3059. doi: https://doi.org/10.1109/wsc.2018.8632464
- Castaneda, J., Ghorbani, E., Ammouriova, M., Panadero, J., Juan, A. A. (2022). Optimizing Transport Logistics under Uncertainty with Simheuristics: Concepts, Review and Trends. Logistics, 6 (3), 42. doi: https://doi.org/10.3390/logistics6030042
- Yan, Q., Zhang, Q. (2015). The Optimization of Transportation Costs in Logistics Enterprises with Time-Window Constraints. Discrete Dynamics in Nature and Society, 2015, 1–10. doi: https://doi.org/10.1155/2015/365367
- Danchuk, V. D., Svatko, V. V. (2010). Optymizatsiia poshuku shliakhiv po hrafu v zadachakh lohistyky metodom modyfikovanoho murashynoho alhorytmu. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 20, 109–114.
- Vyshnevskyi, D., Vyshnevska, O., Onyshchenko, S. (2019). Modeling of the distribution of the vessels' time budget under long-term freight contracts within conditions of uncertainty. Development of Management and Entrepreneurship Methods on Transport, 69 (4), 15–25. doi: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2019-4-15-25
- Koskina, Yu. O. (2019). Set-theory Approach to Modelling of the Structure of Cargoes Delivery Systems. Visnyk of Vinnytsia Politechnical Institute, 146 (5), 62–74. doi: https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-146-5-62-74
- Plomaritou, E., Papadopoulos, A. (2017). Shipbroking and Chartering Practice. Lloyd’s Practical Shipping Guide. Lloyd’s Shipping Law Library. Abingdon: Routledge, 770. doi: https://doi.org/10.4324/9781315689609
- Rusanova, S. (2020). Modeling the costs of project transportation maintenance. Technology Audit and Production Reserves, 6 (2 (56)), 19–25. doi: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.221137
- Kovalova, M. (2022). Transport support of foreign trade operations: principles and selection criteria. Economy and Society, 38. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-42
- Onyshchenko, S., Onyshchenko, A. (2022). Dry bulk freight market research based on correlation and regression analysis. Development of management and entrepreneurship methods on transport, 2 (79), 5–17. doi: http://doi.org/10.31375/2226-1915-2022-2-5-17
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Svitlana Onyshchenko, Olha Vyshnevska, Dmytro Vyshnevskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.