Аналітичні аспекти застосування інтелектуальних методів управління комп'ютерними системами в проєктах транспортної інфраструктури
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.284578Ключові слова:
моніторинг, комп’ютерна система, комп’ютерна мережа, управління транспортом, обробка інформаціїАнотація
Об’єктом дослідження є процеси моніторингу та інтелектуального управління комп’ютерних систем в проєктах інфраструктури транспорту. При проєктуванні та експлуатації комп’ютерних мереж актуальною задачею є вирішення проблеми надання якісних послуг з розподіленою обробкою інформації, яка в значній мірі визначається розвиненістю механізму управління мережею системи підприємств транспорту. Збільшення обсягу цифрових даних створюють безпеку та захист інформації виключно витратами аспектів їх проєктування та експлуатації. В роботі було розглянуті методи інтелектуального управління мережами комп’ютерних систем в проєктах інфраструктури транспорту, проаналізовані їх принципи роботи та функції щодо інфраструктури мережі. Проаналізовані методи з використанням інтелектуальних агентів та наведені результати їх застосування для управління комп’ютерною мережею. Використання інтелектуальних агентів у комп’ютерних мережах і системах дозволяє автоматизувати складні задачі, оптимізувати ресурси та підвищити ефективність роботи мережі системи транспортного господарства. Вони можуть сприяти підвищенню продуктивності, безпеки та задоволеності користувачів.
Розглянуті алгоритми обробки результатів експертизи завантаження мережевої інфраструктури транспорту використовують для забезпечення ефективного управління транспортною системою. Алгоритми обробки дозволяють аналізувати поточний стан трафіку на різних ділянках транспортної мережі. За допомогою цих алгоритмів можна розробити оптимальні стратегії розподілу трафіку. Та наведено випадок їх застосування.
Основним з головних завдань транспортного сектору є забезпечення безпеки руху, що можна досягти методом швидкої обробки інформації та отримання її розподіллено на всі рівні системи управління для швидкого аналізу, опрацювання та (при необхідності) реагування. В роботі запропоновано використовувати методи моніторингу, експертного оцінювання загального стану комп’ютерної мережі та виробу управлінських рішень, які враховують особливості будови та функціонування комп’ютерних систем саме в проєктах інфраструктури транспорту.
Завдяки цьому забезпечується можливість передачі інформації із заданими параметрами якості обслуговування при мінімальних витратах мережних ресурсів.
Дослідження, які наведено в роботі можуть використовуватися на практиці в організаціях, підприємствах транспортного сектору під час реорганізації, удосконаленні або інтеграції окремих складових інформаційної системи.
Посилання
- Carter, J., Ghorbani, A. A., Marsh, S. (2002). Just-in-time information sharing architectures in multi-agent system. Proceedings of AAMAS. Bologna, 647–654. doi: https://doi.org/10.1145/544862.544893
- Mostagir, M., Decker, K. (2002). A multi-agent system architecture for active Networks. Proceedings of AAMAS 2002. Bologna, 1417–1418. doi: https://doi.org/10.1145/545056.545146
- Boutaba, R., Iraqi, Y., Mehaoua, A. (2003). A multi-agent architecture for QoS management in multimedia networks. Journal of Network and Systems Management, 11 (1), 83–107. doi: https://doi.org/10.1023/a:1022497125456
- Papavassiliou, S., Puliafito, A., Tomarchio, O., Ye, J. (2002). Mobile agent-based approach for efficient network management and resource allocation: framework and applications. IEEE Journal on Selected Areas in Communications, 20 (4), 858–872. doi: https://doi.org/10.1109/jsac.2002.1003050
- Iraqi, Y., Boutaba, R., Garcia, A. L. (2000). QoS control in wireless ATM. Mobile Networks and Applications, 5, 137–145. doi: https://doi.org/10.1023/a:1019148226421
- Holub, H., Kulbovskyi, I., Kharuta, V., Tkachuk, M., Tymoshchuk, O. (2021). Methods of Intelligent Data Processing of the System of Control and Diagnostics of Electric Power Transport Objects. 25rd International Scientific Conference on Transport Means 2021. Kaunas, 797–801.
- Carter, J., Ghorbani, A. A., Spencer, B. (2001). Agent design considerations withindistributed information retrieval systems. Proceedings of the Workshop of Novel E-Commerce Applications of Agents. Ottawa, 23–28.
- Bohdanova, N. V. (2006). Method of inerease of control effectiveness in telecommunications systems. Adaptive systems of automatic control, 1 (9), 23–32. doi: https://doi.org/10.20535/1560-8956.9.2006.37488
- Kulbovskyi, I., Holub, H., Skliarenko, I., Bambura, O., Soloviova, O. (2019). Development of a system model for the functioning of distribution electrical supply systems in transport infrastructure projects. Technology Audit and Production Reserves, 4 (2 (48)), 24–28. doi: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.179260
- Vasylevska, A. (2012). Upravlinnia proektamy pidpryemstva iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 1, 99–105.
- Plugina, Iu. A. (2010). Upravlenie razvitiem kak optimalnaia model upravleniia predpriiatiem. Vestnik ekonomiki transporta i promyshlennosti, 30, 89–93.
- Kulbovskyi, I. I. (2010). Metodyka pobudovy systemnoi modeli funktsionuvannia vyrobno-tekhnolohichnoho potentsialu pidrozdiliv koliinoho hospodarstva metropolitenu. Transporti systemy i tekhnolohii, 17, 61–66.
- Stohnii, B. S., Kyrylenko, O. V., Denysiuk, S. P. (2010). Intelektualni elektrychni merezhi elektroenerhetychnykh system ta yikh tekhnolohichne zabezpechennia. Tekhnichna elektrodynamika, 6, 44–50.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Halyna Holub, Iryna Voronko, Borys Azizov, Vitalii Chernenko, Mykola Moseichuk, Vitalii Ishchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.