Аналіз факторів управління цифровим розвитком підприємництва в туризмі в Україні: виклики та можливості
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.286471Ключові слова:
цифровий розвиток, підприємництво, індустрія туризму, Україна, соціально-економічні виклики, реінжиніринг бізнес-процесів, шенгенські стандартиАнотація
Об'єктом дослідження є виклики та можливості, з якими стикаються малі та середні підприємства (МСП) в туристичній індустрії України, зокрема з фокусом на цифровий розвиток та підприємництво.
Ця робота розглядає труднощі та переваги, з якими стикаються МСП в туристичному секторі України у зв'язку з цифровим розвитком та підприємництвом. Вона прагне всебічно проаналізувати різні аспекти цифрозації, охоплюючи конкретні діяльності, тенденції розвитку, фактори, що впливають на тенденції та кластери, а також ключові напрями зростання. Крім того, досліджується вплив європейської інтеграції на туристичний сектор країни та оцінюється потенціал інноваційних підприємств порівняно з більшими суб'єктами господарювання.
Визначено поглиблені перспективи на практики цифрозації в туристичній індустрії України. Досліджуються стратегії управління взаєминами з клієнтами та використовується інформація з соціальних мереж для визначення задоволеності клієнтів. Додатково, ця робота пропонує прискорену програму цифрозації для малих підприємств, разом з співпрацею в кластерах, як засіб привабити інвестиції та підтримати інновації. Це сприятиме підвищенню продуктивності бізнесу та створенню різних шляхів взаємодії з клієнтами.
Дослідження підкреслює важливість розвитку цифрової інфраструктури для підвищення привабливості та інвестиційного потенціалу туристичної індустрії України. Зокрема, дослідження акцентує на значущість ефективних МСП та вказує на їх потенціал для розширення діяльності за підтримки більших корпорацій. Одночасно в роботі розглядається потреба в оптимізації роботи неефективних МСП з метою зміцнення загальної продуктивності.
Ця робота розглядає практичну реалізацію стратегій управління та впровадження інновацій. Вона акцентує на цінність переформатування бізнес-моделей МСП для прийняття більш гнучкого підходу до поділу праці. Додатково, пропонується стратегія кластерів як можливий шлях вирішення різних викликів, що сприяє інноваційній діяльності, регіональному розвитку та адаптації до постійно змінюючогося бізнес-середовища.
Посилання
- Ghazy, N., Ghoneim, H., Lang, G. (2022). Entrepreneurship, productivity and digitalization: Evidence from the EU. Technology in Society, 70, 102052. doi: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2022.102052
- Yakуmenko-Tereshchenko, O. (2021). The Impact of the Digitalization on the Competitiveness of the Tourism Industry. European Journal of Sustainable Development, 10 (3), 657–668.
- Apostoliuk, O. Yu. (2016). Priorities of state financial support of small business in Ukraine. Effective economy, 7. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5085
- Danylkiv, K. P., Kloba, L. G., Mata, M. N., Martins, J. M., Correia, A. B., Dantas, R. M. et al. (2021). Diagnostics of innovative activity of small entrepreneurship structures in the Lviv region. Academy of Entrepreneurship Journal, 27, 1–14.
- Yakуmenko-Tereshchenko, N., Kiziun, A., Hrabar, M., Brytvienko, A., Medvid, L. (2023). Digital Tools for Management of Innovative Activities of Tourism Enterprises: Ukrainian Analysis of Wartime Challenges. International Journal of Organizational Leadership, 12, 4–19. doi: https://doi.org/10.33844/ijol.2023.60362
- Horelova, A., Ilyina, K. (2016). Rekreatcionnaia model organizatcii dosuga za rubezhom. Available at: http://www.tsutmb.ru/nauka/internet-konferencii/6-visheslovatskie-chtenia/gorelova.pdf
- Bartoš, P., Rahman, A., Horák, J., Jáčová, H. (2015). Education and Entrepreneurship in the SME Segment in Economic Transformation. Economics & Sociology, 8 (2), 227–239. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2015/8-2/16
- Kalvet, T., Olesk, M., Tiits, M., Raun, J. (2020). Innovative Tools for Tourism and Cultural Tourism Impact Assessment. Sustainability, 12 (18), 7470. doi: https://doi.org/10.3390/su12187470
- Oleskiv, M. (2020). Chotyry kyty ukrainskoho turyzmu. Yak dopomohty haluzi. Available at: https://nv.ua/ukr/opinion/turizm-v-ukrajini-yak-zminitsya-galuz-pislyapandemiji-novini-ukrajini-50099937.html
- Official website of the State Statistics Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
- Varnaliy, Z. S., Vasyltsiv, T. G., Pokryshka, D. S. (2014). Priorities of improving the state policy of small business development in Ukraine. Strategic priorities, 2, 49–54.
- Yakubovskiy, S. A., Rodionova, T. A., Derkach, T. V. (2019). Impact of foreign investment income on external positions of emerging market economies. Transition Studies Review, 26 (1), 71–81. doi: https://doi.org/10.14665/1614-4007-26-1-005
- Feshchenko, S. S. (2014). Suchasni problemy rozvytku pidpryiemnytstva v Ukraini. Upravlinnia rozvytkom, 2, 13–16. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uproz_2014_2_8
- Shpak, N., Kulyniak, I., Gvozd, M., Vveinhardt, J., Horbal, N. (2021). Formulation of Development Strategies for Regional Agricultural Resource Potential: The Ukrainian Case. Resources, 10 (6), 57. doi: https://doi.org/10.3390/resources10060057
- Buntova, O. (2016). European integration and the impact on tourism industry development. Journal of European Economy, 15 (4), 438–451.
- Kasian, O.; Tatomyr, I., Kvasnii, L. (Eds.) (2023). Digital Macro Trends and Technologies of the XXI Century. Part II. Prague: OKTAN PRINT. doi: https://doi.org/10.46489/dmtato23-17
- Shpak, N., Muzychenko-Kozlovska, O., Gvozd, M., Sroka, W. (2021). Simulation of the Influence of External Factors on the Level of Use of the Regional Tourism Potential: A Practical Aspect. Administrative Sciences, 11 (3), 85. doi: https://doi.org/10.3390/admsci11030085
- Oktown.com.ua. Available at: http://oktown.com.ua
- Alimova, M., Shakina, E., Shadrina, E., Uvarov, A. (2020). State support for digital entrepreneurship in Russia: Review of existing mechanisms. 2020 2nd International Conference «Digital Transformation, IoT and Cyber-Security» (DTICS).
- Filipova, M., Usheva, M. (2021). Social and labor relations of the digital age: to the question of future education development. Futurity Education, 1 (2), 14–22. doi: https://doi.org/10.57125/fed/2022.10.11.15
- Morrison, A. M. (2018). Digital marketing and ICTs. Marketing and Managing Tourism Destinations. Routledge, 441–480.
- Gallo, P., Dobrovič, J., Čabinová, V., Pártlová, P., Straková, J., Mihalčová, B. (2021). Increasing the Efficiency of Enterprises in Tourism Sector Using Innovative Management Methods and Tools. Social Sciences, 10 (4), 132. doi: https://doi.org/10.3390/socsci10040132
- Wyrwa, J. (2020). A review of the European Union financial instruments supporting the innovative activity of enterprises in the context of Industry 4.0 in the years 2021–2027. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 8 (1), 1146–1161. doi: https://doi.org/10.9770/jesi.2020.8.1(77)
- Han, S., Nasih, M., Harymawan, I. (2020). Human resource disclosures as management strategy to enhance its competitive success. Polish Journal of Management Studies, 21 (1), 158–172. doi: https://doi.org/10.17512/pjms.2020.21.1.12
- Müller, P., Pasch, F., Drewinski, R., Bedenbender, H., Hayka, H., Stark, R. (2012). Study on collaborative product development and digital engineering tools. Product Lifecycle Management. Towards Knowledge-Rich Enterprises. Berlin: Heidelberg: Springer, 389–399. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-35758-9_35
- Leonenko, N. A. (2019). Innovative technologies in state tourism regulation. Public Management and Administration in Ukraine, 13, 46–49. doi: https://doi.org/10.32843/2663-5240-2019-13-8
- Savitska, S., Savitska, N. (2021). Levels of innovation and its influence on the development of tourism enterprises. Economic Journal of Lesya Ukrainka Eastern European National University, 3 (14), 58–63.
- Shpak, N., Melnyk, O., Horbal, N., Ruda, M., Sroka, W. (2021). Assessing the implementation of the circular economy in the EU countries. Forum Scientiae Oeconomia, 9 (1), 25–39. doi: https://doi.org/10.23762/FSO_VOL9_NO1_2
- De Bruyn, Ch., Meyer, N. (2022). An assessment of the viewpoints of local stakeholders on tourism sustainability and local economic development (LED). Forum Scientiae Oeconomia, 10 (1), 81–96. doi: https://doi.org/10.23762/FSO_VOL10_NO1_5
- Horban, H., Petrovska, I., Kucher, A., Diuk, A. (2020). Efficiency of tourism activities in Ukraine: A regional comparison. Journal of Environmental Management and Tourism, 11 (4), 874–882. doi: https://doi.org/10.14505/jemt.v11.4(44).11
- Shevchenko, H., Petrushenko, M., Burkynskyi, B., Khumarova, N., Opanasiuk, Y. (2020). Management of wellness and recreation in urban agglomerations. Problems and Perspectives in Management, 18 (1), 231–241. doi: https://doi.org/10.21511/ppm.18(1).2020.20
- Kulinich, T., Dobizha, N., Demchenko, O., Bodnar, O., Myronchuk, V., Zelenskyi, A. (2022). Microfinance: Methods, Models and its Impact on Economic Development. Wseas Transactions on Environment and Development, 18, 144–151. doi: https://doi.org/10.37394/232015.2022.18.16
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Olena Kasian
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.