Соціальні інновації у стратегічних цілях компанії: особливості, класифікація, оцінка ефективності
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.292812Ключові слова:
менеджмент, соціальні інновації, стратегічні цілі, оцінка ефективності, підприємство, динамічне трансформаційне суспільство, бізнес-структураАнотація
Робота присвячена особливостям, класифікації та оцінці ефективності соціальних інновацій у реалізації стратегічних цілей компанії. Об’єктом дослідження є процес формування та впровадження соціальних інновацій у діяльність компанії. При цьому детально розглянуто розвиток концепції соціальних інновацій з ХІХ століття до сьогодення. Особливу увагу приділено трактуванню соціальних інновацій та стратегічних цілей компанії в українській та зарубіжній економічній науці. Проблемою дослідження є складність формування сучасних класифікацій та оцінювання ефективності соціальних інновацій у стратегічних цілях компанії. Сутність отриманих результатів полягає в розкритті теоретичних положень соціальних інновацій та стратегічних цілей, визначенні підходів та методів оцінки ефективності соціальних інновацій, а також ролі соціальних інновацій як інструменту досягнення стратегічних цілей підприємства. В аргументованих висновках дослідження пояснено, що градація результатів впровадження соціальних інновацій на підприємстві залежно від виду (особистісні, економічні, іміджеві та соціальні) свідчить про те, що кожен із них має як позитивні, так і негативні риси; показано методи оцінювання впливу інновацій на результати діяльності компанії. Зокрема, оцінка ефективності соціальних інновацій важлива ще й тому, що їх реалізація вимагає багато додаткових зусиль, що зміщує фокус і може відволікати від вирішення важливих питань, які часто є невідкладними. Воєнний стан, руйнація звиклих підходів до ведення бізнесу, втрата кваліфікованого управлінського персоналу, фахівців у різних процесах не дозволяє ефективно знаходити та впроваджувати інновації у соціальній, екологічній й управлінській складовій. Усі ці аспекти розглядаються в контексті ефективної реалізації стратегічних цілей компанії в умовах динамічного трансформаційного суспільства, за яких результати дослідження можуть бути використані на практиці.
Посилання
- Coe, R. D., Wilber, Ch. K. (1985). Capitalism and Democracy: Schumpeter Revisited. Notre Dame: University of Notre Dame Press, 460.
- Boyko-Boychuk, L. V. (2009). «Social innovation» notion: types of definitions, examples of implementation. Science and Innovations, 3, 94–99.
- Phills, J. A., Deiglmeier, K., Miller, D. T. (2008). Rediscovering Social Innovation. Stanford Social Innovation Review. Available at: https://ssir.org/articles/entry/rediscovering_social_innovation Last access: 29.11.2023
- Wizja 2050. Innowacje społeczne. Podsumowanie prac grupy roboczej w 2013 r. (2013). PWC. Available at: https://www.pwc.pl/pl/doradztwo-csr/wizja-2050/assets/broszura_wizja_2050_pl_innowacje_spoleczne_podsumowanie.pdf Last access: 29.11.2023
- Bui, Yu. V., Melnichenko, L. (2013). Sotsialni innovatsiyi: ikh sutnist ta klasyfikatsiya. Stratehiya pidpryyemstva: zmina paradyhmy upravlinnya ta innovatsiyni rishennya dlya biznesu. Available at: https://www.slideshare.net/alegre380/3-bui Last access: 29.11.2023
- Theron, I. V. (2011). Sotsialni innovatsiyi u protsesakh modernizatsiyi sotsialno-trudovykh vidnosyn. Scientific Works of the Kirovohrad National Technical University, 20 (II), 57–66.
- Zhaldak, G., Simchenko, N. (2012). Klasyfikatsiya innovatsiy ta yikh sotsialnyi pidvyd. Ekonomichnyy analiz, 10 (4), 92–95.
- Shershnyova, Z. E. (2004). Stratehichne upravlinnya. Kyiv: KNEU, 699.
- Nalivayko, A. P., Harashchenko, N. M., Prokhorova, E. V. (2016). Stratehiya pidpryyemstva. Kyiv: KNEU, 485.
- Dees, G., Anderson, B. B., Wei-Skillern, J. (2004). Strategies for spreading social innovations. Stanford Social Innovation Review, 1, 23–32.
- Kostevko, V. I. (2011). Metodolohichni pytannya otsinyuvannya efektyvnosti innovatsiynoyi diyalʹnosti pidpryyemstva. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 698, 66–73.
- Kabachenko, D. V. (2019). Improving methods of efficiency assessment for enterprise development innovative projects. Business Navigator, 2, 63–70.
- Yevtushenko, V. A. (2013). Otsinka korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti: metody, obʹyekty, pokaznyky. Visnyk NTU «KPI». Bulletin of NTU «KPI», 46 (1019), 53–63.
- Buyan, O. A. (2012). Pidkhody do otsinky efektyvnosti korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalnosti pidpryyemstv v Ukrayini. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu. Seriya «Ekonomika», 6, 159–165.
- Mizhnarodnyy Standart «Sotsialʹna vidpovidalnist» (SA8000) (2007). Verkhovna Rada Ukrayiny. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0015697-07#Text Last access: 29.11.2023
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Oleksandr Vostriakov, Yevhenii Notevskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.