Соціальні інновації у стратегічних цілях компанії: особливості, класифікація, оцінка ефективності

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Востряков Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна https://orcid.org/0000-0002-9030-6569
  • Євгеній Вячеславович Нотевський Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна https://orcid.org/0009-0007-7000-5092

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.292812

Ключові слова:

менеджмент, соціальні інновації, стратегічні цілі, оцінка ефективності, підприємство, динамічне трансформаційне суспільство, бізнес-структура

Анотація

Робота присвячена особливостям, класифікації та оцінці ефективності соціальних інновацій у реалізації стратегічних цілей компанії. Об’єктом дослідження є процес формування та впровадження соціальних інновацій у діяльність компанії. При цьому детально розглянуто розвиток концепції соціальних інновацій з ХІХ століття до сьогодення. Особливу увагу приділено трактуванню соціальних інновацій та стратегічних цілей компанії в українській та зарубіжній економічній науці. Проблемою дослідження є складність формування сучасних класифікацій та оцінювання ефективності соціальних інновацій у стратегічних цілях компанії. Сутність отриманих результатів полягає в розкритті теоретичних положень соціальних інновацій та стратегічних цілей, визначенні підходів та методів оцінки ефективності соціальних інновацій, а також ролі соціальних інновацій як інструменту досягнення стратегічних цілей підприємства. В аргументованих висновках дослідження пояснено, що градація результатів впровадження соціальних інновацій на підприємстві залежно від виду (особистісні, економічні, іміджеві та соціальні) свідчить про те, що кожен із них має як позитивні, так і негативні риси; показано методи оцінювання впливу інновацій на результати діяльності компанії. Зокрема, оцінка ефективності соціальних інновацій важлива ще й тому, що їх реалізація вимагає багато додаткових зусиль, що зміщує фокус і може відволікати від вирішення важливих питань, які часто є невідкладними. Воєнний стан, руйнація звиклих підходів до ведення бізнесу, втрата кваліфікованого управлінського персоналу, фахівців у різних процесах не дозволяє ефективно знаходити та впроваджувати інновації у соціальній, екологічній й управлінській складовій. Усі ці аспекти розглядаються в контексті ефективної реалізації стратегічних цілей компанії в умовах динамічного трансформаційного суспільства, за яких результати дослідження можуть бути використані на практиці.

Біографії авторів

Олександр Володимирович Востряков, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Кандидат економічних наук, доцент
Кафедра менеджменту

Євгеній Вячеславович Нотевський, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Аспірант
Кафедра менеджменту

Голова Волонтерського штабу Миколаївської області

Президент громадської організації «Миколаївська обласна організація лідерів молодіжного самоврядування «Молодь – майбутнє нації»

Посилання

  1. Coe, R. D., Wilber, Ch. K. (1985). Capitalism and Democracy: Schumpeter Revisited. Notre Dame: University of Notre Dame Press, 460.
  2. Boyko-Boychuk, L. V. (2009). «Social innovation» notion: types of definitions, examples of implementation. Science and Innovations, 3, 94–99.
  3. Phills, J. A., Deiglmeier, K., Miller, D. T. (2008). Rediscovering Social Innovation. Stanford Social Innovation Review. Available at: https://ssir.org/articles/entry/rediscovering_social_innovation Last access: 29.11.2023
  4. Wizja 2050. Innowacje społeczne. Podsumowanie prac grupy roboczej w 2013 r. (2013). PWC. Available at: https://www.pwc.pl/pl/doradztwo-csr/wizja-2050/assets/broszura_wizja_2050_pl_innowacje_spoleczne_podsumowanie.pdf Last access: 29.11.2023
  5. Bui, Yu. V., Melnichenko, L. (2013). Sotsialni innovatsiyi: ikh sutnist ta klasyfikatsiya. Stratehiya pidpryyemstva: zmina paradyhmy upravlinnya ta innovatsiyni rishennya dlya biznesu. Available at: https://www.slideshare.net/alegre380/3-bui Last access: 29.11.2023
  6. Theron, I. V. (2011). Sotsialni innovatsiyi u protsesakh modernizatsiyi sotsialno-trudovykh vidnosyn. Scientific Works of the Kirovohrad National Technical University, 20 (II), 57–66.
  7. Zhaldak, G., Simchenko, N. (2012). Klasyfikatsiya innovatsiy ta yikh sotsialnyi pidvyd. Ekonomichnyy analiz, 10 (4), 92–95.
  8. Shershnyova, Z. E. (2004). Stratehichne upravlinnya. Kyiv: KNEU, 699.
  9. Nalivayko, A. P., Harashchenko, N. M., Prokhorova, E. V. (2016). Stratehiya pidpryyemstva. Kyiv: KNEU, 485.
  10. Dees, G., Anderson, B. B., Wei-Skillern, J. (2004). Strategies for spreading social innovations. Stanford Social Innovation Review, 1, 23–32.
  11. Kostevko, V. I. (2011). Metodolohichni pytannya otsinyuvannya efektyvnosti innovatsiynoyi diyalʹnosti pidpryyemstva. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 698, 66–73.
  12. Kabachenko, D. V. (2019). Improving methods of efficiency assessment for enterprise development innovative projects. Business Navigator, 2, 63–70.
  13. Yevtushenko, V. A. (2013). Otsinka korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalʹnosti: metody, obʹyekty, pokaznyky. Visnyk NTU «KPI». Bulletin of NTU «KPI», 46 (1019), 53–63.
  14. Buyan, O. A. (2012). Pidkhody do otsinky efektyvnosti korporatyvnoyi sotsialʹnoyi vidpovidalnosti pidpryyemstv v Ukrayini. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu. Seriya «Ekonomika», 6, 159–165.
  15. Mizhnarodnyy Standart «Sotsialʹna vidpovidalnist» (SA8000) (2007). Verkhovna Rada Ukrayiny. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0015697-07#Text Last access: 29.11.2023
Social innovations in the company’s strategic goals: peculiarities, classification, efficiency evaluation

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-09

Як цитувати

Востряков, О. В., & Нотевський, Є. В. (2023). Соціальні інновації у стратегічних цілях компанії: особливості, класифікація, оцінка ефективності. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(74), 45–50. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.292812

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством