Вибір оптимальних схем процесу інертизації вантажних танків суден-газовозів

Автор(и)

  • Олексій Владиславович Матєйко Національний університет «Одеська морська академія», Україна https://orcid.org/0009-0000-3404-4069

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310699

Ключові слова:

вантажні танки, вибухонебезпечність атмосфери вантажного танка, інертизація вантажних танків, інертизація з використанням азоту

Анотація

Наведені рекомендації щодо вибору оптимальних схем процесу інертизації вантажних танків суден, що перевозять скраплені гази. Визначено, що одним з завдань, що виникають під час транспортування вуглеводних вантажів (сирої нафти, нафтопродуктів та скраплених газів), є забезпечення пожежної безпеки та попередження виникнення випадкових вибухів парів вантажу в вантажних танках. Розглянуті процеси, що відбуваються під час проведення вантажних операцій на суднах, що перевозять нафтопродукти та скраплені гази. Вказано критичний склад суміші кисню (що потрапляє до вантажних танків з повітрям) та парів вантажу (що залишились в танках після вивантаження вантажу), за яким можливе виникнення спалаху та вибуху. Визначено, що основною технологічною операцією, яка попереджує самозаймання парів вантажу в вантажних танках, є їх інертизація за допомогою азоту. Розглянуті та визначені основні переваги та недоліки схем, за якими виконується інертизація вантажних танків: каскадної, напівкаскадної та паралельної. Ефективне використання цих схем виконано за витратою азоту, обсяг якого необхідний для інертизації, а також за тривалістю процесу інертизації. Наведені результати з визначення цих показників для групи суден-газовозів вантажомісткістю 38646–62233 м3. При цьому зазначено, що найменша витрата азоту необхідна для забезпечення процесу інертизації за каскадною схемою. Встановлено, що напівкаскадна та паралельна схеми інертизації вимагають збільшення кількості азоту у 1.74–2.42 рази та у 1.28–1.83 рази, відповідно. Також встановлено, що каскадна схема інертизації вимагає більшого часу на її виконання. Тривалість інертизації за напівкаскадною та паралельною схемою знижується та складає 0.43–0.64 та 0.58–0.75 часу в порівнянні з каскадною схемою.

Біографія автора

Олексій Владиславович Матєйко, Національний університет «Одеська морська академія»

Аспірант

Кафедра суднових енергетичних установок

Посилання

  1. Khlopenko, M., Gritsuk, I., Sharko, O., Appazov, E. (2024). Increasing the accuracy of the vessel’s course orientation. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (75)), 25–30. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.298518
  2. Madey, V. (2022). Assessment of the efficiency of biofuel use in the operation of marine diesel engines. Technology Audit and Production Reserves, 2 (1 (64)), 34–41. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.255959
  3. Maryanov, D. (2021). Development of a method for maintaining the performance of drilling fluids during transportation by Platform Supply Vessel. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (61)), 15–20. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.239437
  4. Maryanov, D. (2022). Control and regulation of the density of technical fluids during their transportation by sea specialized vessels. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (63)), 19–25. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.252336
  5. Sagin, S. V., Karianskyi, S., Sagin, S. S., Volkov, O., Zablotskyi, Y., Fomin, O. et al.(2023). Ensuring the safety of maritime transportation of drilling fluids by platform supply-class vessel. Applied Ocean Research, 140, 103745. https://doi.org/10.1016/j.apor.2023.103745
  6. Sagin, A. S., Zablotskyi, Y. V. (2021). Reliability maintenance of fuel equipment on marine and inland navigation vessels. The Austrian Journal of Technical and Natural Sciences, 7-8, 14–17. https://doi.org/10.29013/ajt-21-7.8-14-17
  7. Chang, Z., He, X., Fan, H., Guan, W., He, L. (2023). Leverage Bayesian Network and Fault Tree Method on Risk Assessment of LNG Maritime Transport Shipping Routes: Application to the China–Australia Route. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (9), 1722. https://doi.org/10.3390/jmse11091722
  8. Lee, K. (2024). Development of Hardware-in-the-Loop Simulation Test Bed to Verify and Validate Power Management System for LNG Carriers. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (7), 1236. https://doi.org/10.3390/jmse12071236
  9. Ershov, M. A., Grigorieva, E. V., Abdellatief, T. M. M., Kapustin, V. M., Abdelkareem, M. A., Kamil, M., Olabi, A. G. (2021). Hybrid low-carbon high-octane oxygenated gasoline based on low-octane hydrocarbon fractions. Science of The Total Environment, 756, 142715. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2020.142715
  10. Sagin, S. V., Sagin, S. S., Fomin, O., Gaichenia, O., Zablotskyi, Y., Píštěk, V., Kučera, P. (2024). Use of biofuels in marine diesel engines for sustainable and safe maritime transport. Renewable Energy, 224, 120221. https://doi.org/10.1016/j.renene.2024.120221
  11. Sagin, S., Kuropyatnyk, O., Sagin, A., Tkachenko, I., Fomin, O., Píštěk, V., Kučera, P. (2022). Ensuring the Environmental Friendliness of Drillships during Their Operation in Special Ecological Regions of Northern Europe. Journal of Marine Science and Engineering, 10 (9), 1331. https://doi.org/10.3390/jmse10091331
  12. Sagin, S. V., Kuropyatnyk, O. A., Zablotskyi, Yu. V., Gaichenia, O. V. (2022). Supplying of Marine Diesel Engine Ecological Parameters. Naše more, 69 (1), 53–61. https://doi.org/10.17818/nm/2022/1.7
  13. Bogdevicius, M., Semaskaite, V., Paulauskiene, T., Uebe, J. (2024). Impact and Technical Solutions of Hydrodynamic and Thermodynamic Processes in Liquefied Natural Gas Regasification Process. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (7), 1164. https://doi.org/10.3390/jmse12071164
  14. Manos, A., Lyridis, D., Prousalidis, J., Sofras, E. (2023). Investigating the Operation of an LNG Carrier as a Floating Power Generating Plant (FPGP). Journal of Marine Science and Engineering, 11 (9), 1749. https://doi.org/10.3390/jmse11091749
  15. Zablotsky, Yu. V., Sagin, S. V. (2016). Enhancing Fuel Efficiency and Environmental Specifications of a Marine Diesel When using Fuel Additives. Indian Journal of Science and Technology, 9, 353–362. https://doi.org/10.17485/ijst/2016/v9i46/107516
  16. Zablotsky, Yu. V., Sagin, S. V. (2016). Maintaining Boundary and Hydrodynamic Lubrication Modes in Operating High-pressure Fuel Injection Pumps of Marine Diesel Engines. Indian Journal of Science and Technology, 9, 208–216. https://doi.org/10.17485/ijst/2016/v9i20/94490
  17. Sagin, S. V., Semenov, O. V. (2016). Motor Oil Viscosity Stratification in Friction Units of Marine Diesel Motors. American Journal of Applied Sciences, 13 (2), 200–208. https://doi.org/10.3844/ajassp.2016.200.208
  18. Salova, T., Lekomtsev, P., Likhanov, V., Lopatin, O., Belov, E. (2023). Development of calculation methods and optimization of working processes of heat engines. AIP Conference Proceedings, 2700, 050015. https://doi.org/10.1063/5.0137793
  19. Sagin, S. V., Semenov, O. V. (2016). Marine Slow-Speed Diesel Engine Diagnosis with View to Cylinder Oil Specification. American Journal of Applied Sciences, 13 (5), 618–627. https://doi.org/10.3844/ajassp.2016.618.627
  20. Stoliaryk, T. (2022). Analysis of the operation of marine diesel engines when using engine oils with different structural characteristics. Technology Audit and Production Reserves, 5 (1 (67)), 22–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.265868
  21. Sagin, S. V., Solodovnikov, V. G. (2015). Cavitation Treatment of High-Viscosity Marine Fuels for Medium-Speed Diesel Engines. Modern Applied Science, 9, 269–278. https://doi.org/10.5539/mas.v9n5p269
  22. Sagin, S. V., Solodovnikov, V. G. (2017). Estimation of Operational Properties of Lubricant Coolant Liquids by Optical Methods. International Journal of Applied Engineering Research, 12, 8380–8391.
  23. Sagin, S. V. (2020). Determination of the optimal recovery time of the rheological characteristics of marine diesel engine lubricating oils. Materials of the International Conference «Process Management and Scientific Developments», Part 4, 195–202. https://doi.org/10.34660/INF.2020.4.52991
  24. Maryanov, D. (2022). Reduced energy losses during transportation of drilling fluid by Platform Supply Vessels. Technology Audit and Production Reserves, 2 (1 (64)), 42–50. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.256473
  25. Sagin, S., Karianskyi, S., Madey, V., Sagin, A., Stoliaryk, T., Tkachenko, I. (2023). Impact of Biofuel on the Environmental and Economic Performance of Marine Diesel Engines. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (1), 120. https://doi.org/10.3390/jmse11010120
  26. Kuropyatnyk, O. A. (2020). Reducing the emission of nitrogen oxides from marine diesel engines. International Conference «Scientific research of the SCO countries: synergy and integration», 154–160. https://doi.org/10.34660/INF.2020.24.53689
  27. Kuropyatnyk, O. A., Sagin, S. V. (2019). Exhaust Gas Recirculation as a Major Technique Designed to Reduce NOх Emissions from Marine Diesel Engines. Naše More, 66 (1), 1–9. https://doi.org/10.17818/nm/2019/1.1
  28. Gorb, S., Levinskyi, M., Budurov, M. (2022). Sensitivity Optimisation of a Main Marine Diesel Engine Electronic Speed Governor. Scientific Horizons, 24 (11), 9–19. https://doi.org/10.48077/scihor.24(11).2021.9-19
  29. Sagin, S., Madey, V., Sagin, A., Stoliaryk, T., Fomin, O., Kučera, P. (2022). Ensuring Reliable and Safe Operation of Trunk Diesel Engines of Marine Transport Vessels. Journal of Marine Science and Engineering, 10 (10), 1373. https://doi.org/10.3390/jmse10101373
  30. Fischer, D., Vith, W., Unger, J. L. (2024). Assessing Particulate Emissions of Novel Synthetic Fuels and Fossil Fuels under Different Operating Conditions of a Marine Engine and the Impact of a Closed-Loop Scrubber. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (7), 1144. https://doi.org/10.3390/jmse12071144
  31. Minchev, D. S., Varbanets, R. A., Alexandrovskaya, N. I., Pisintsaly, L. V. (2021). Marine diesel engines operating cycle simulation for diagnostics issues. Acta Polytechnica, 61 (3), 435–447. https://doi.org/10.14311/ap.2021.61.0435
  32. Sagin, S. V., Sagin, S. S., Madey, V. (2023). Analysis of methods of managing the environmental safety of the navigation passage of ships of maritime transport. Technology Audit and Production Reserves, 4 (3 (72)), 33–42. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.286039
  33. Visan, N. A., Niculescu, D. C., Ionescu, R., Dahlin, E., Eriksson, M., Chiriac, R. (2024). Study of Effects on Performances and Emissions of a Large Marine Diesel Engine Partially Fuelled with Biodiesel B20 and Methanol. Journal of Marine Science and Engineering, 12 (6), 952. https://doi.org/10.3390/jmse12060952
  34. Xiao, X., Xu, X., Wang, Z., Liu, C., He, Y. (2023). Research on a Novel Combined Cooling and Power Scheme for LNG-Powered Ship. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (3), 592. https://doi.org/10.3390/jmse11030592
  35. Varbanets, R., Fomin, O., Píštěk, V., Klymenko, V., Minchev, D., Khrulev, A. et al. (2021). Acoustic Method for Estimation of Marine Low-Speed Engine Turbocharger Parameters. Journal of Marine Science and Engineering, 9 (3), 321. https://doi.org/10.3390/jmse9030321
  36. Sagin, S. V., Stoliaryk, T. O. (2021). Comparative assessment of marine diesel engine oils. The Austrian Journal of Technical and Natural Sciences, 7-8, 29–35. https://doi.org/10.29013/ajt-21-7.8-29-35
  37. Neumann, S., Varbanets, R., Minchev, D., Malchevsky, V., Zalozh, V. (2022). Vibrodiagnostics of marine diesel engines in IMES GmbH systems. Ships and Offshore Structures, 18 (11), 1535–1546. https://doi.org/10.1080/17445302.2022.2128558
  38. Lopatin, O. P. (2024). Investigation of the combustion process in a dual-fuel engine. Journal of Physics: Conference Series, 2697 (1), 012079. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2697/1/012079
  39. Sagin, S., Madey, V., Stoliaryk, T. (2021). Analysis of mechanical energy losses in marine diesels. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (61)), 26–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.239698
  40. Sagin, S. V. (2019). Decrease in mechanical losses in high-pressure fuel equipment of marine diesel engines. Materials of the International Conference «Scientific research of the SCO countries: synergy and integration». Part 1, 139–145. https://doi.org/10.34660/INF.2019.15.36258
  41. Gorb, S., Popovskii, A., Budurov, M. (2023). Adjustment of speed governor for marine diesel generator engine. International Journal of GEOMATE, 25 (109), 125–132. https://doi.org/10.21660/2023.109.m2312
  42. Sagin, S. V., Kuropyatnyk, O. A. (2021). Using exhaust gas bypass for achieving the environmental performance of marine diesel engines. Austrian Journal of Technical and Natural Sciences. Scientific journal, 7-8, 36–43. https://doi.org/10.29013/AJT-21-7.8-36-43
Selection of optimal schemes for the inerting process of cargo tanks of gas carriers

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-31

Як цитувати

Матєйко, О. В. (2024). Вибір оптимальних схем процесу інертизації вантажних танків суден-газовозів. Technology Audit and Production Reserves, 4(1(78), 43–50. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.310699

Номер

Розділ

Технології та системи енергопостачання