Визначення індуктивності натурної моделі шляхових котушок для високошвидкісного транспорту

Автор(и)

  • Олександр Олександрович Голота Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-0282-2767
  • Дмитро Володимирович Устименко Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0003-2984-4381
  • Андрій Миколайович Муха Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-5629-4058
  • Сергій Вікторович Плаксін Інститут транспортних систем і технологій Національної академії наук України, Україна https://orcid.org/0000-0001-8302-0186
  • Єгор Михайлович Чуприна Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-0986-1283

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2025.331995

Ключові слова:

магнітолевітаційний транспорт, шляхові котушки, натурна модель, експеримент, індуктивність, перехідні процеси, система керування

Анотація

Об'єктом дослідження є параметри та характеристики шляхових котушок з різними конструктивними показниками для натурної моделі високошвидкісного магнітолевітаційного транспорту. Проблемою, яка постає в такій системі, є невчасне вмикання шляхових котушок, що приводить до збою в роботі через короткочасне зникнення тягової сили. Рішення цієї проблеми дозволить екіпажу поліпшити умови руху високошвидкісного магнітолевітаційного транспорту. Це дасть можливість виконати обґрунтований вибір параметрів шляхової котушки натурної моделі високошвидкісного транспорту, яка б мала необхідне значення індуктивності при різних режимах включення.

Необхідна частота комутації буде залежати від бажаної швидкості руху екіпажу та параметрів шляхових котушок. Важливою задачею в межах досліджень магнітолевітаційного транспорту є розробка та створення принципово нової системи керування. Така система мала б шляхову структуру з тяговими котушками раціональної форми та параметрів, які б реалізовували визначені процеси керування експериментальною установкою. Задача дослідження полягає у створенні натурної моделі шляхових котушок високошвидкісного транспорту та проведенні експериментального визначення залежності електричних параметрів (індуктивності) від значення частоти синусоїдального сигналу при різних обмоткових параметрів шляхових котушок. Для реалізації технічного рішення створена натурна модель шляхової котушки, яка враховує необхідні вимоги для дослідження. Пошук більш сприятливих технологічних рішень потребує проведення досліджень електричних процесів у колі шляхової структури натурної моделі шляхової котушки. Це дозволить обґрунтувати передумови створення, накопичення та передачі необхідної енергії до шляхових котушок в фізичних моделях, що імітуватимуть принципи руху та керування магнітолевітаційного транспорту.

В ході дослідження отримані результати шляхом застосування методів математичної статистики та виконано розробку шляхової котушки з оптимальними параметрами для натурної моделі дослідної установки високошвидкісного транспорту.

Отримані результати при правильному виборі параметрів шляхових котушок дають можливість створити передумови для подальшої розробки дослідної системи комутації натурних моделей високошвидкісного транспорту. У цьому разі резерв функціонування може визначатися в необхідному запасі ефективної роботи шляхових котушок для реалізації потрібних законів керування рухомим складом.

Біографії авторів

Олександр Олександрович Голота, Український державний університет науки і технологій

Аспірант

Кафедра електротехніки та електромеханіки

 

Дмитро Володимирович Устименко, Український державний університет науки і технологій

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра електротехніки та електромеханіки

Андрій Миколайович Муха, Український державний університет науки і технологій

Доктор технічних наук, професор

Кафедра електротехніки та електромеханіки

Сергій Вікторович Плаксін, Інститут транспортних систем і технологій Національної академії наук України

Доктор фізико-математичних наук, старший науковий співробітник

Відділ систем керування транспортними засобами

Єгор Михайлович Чуприна, Український державний університет науки і технологій

Аспірант

Кафедра електротехніки та електромеханіки

 

Посилання

  1. Holota, O. O., Mukha, A. M., Ustymenko, D. V., Plaksin, S. V. (2024). Investigation of Processes in the Traction Capacitor Circuit of the Model of High-Speed Magnetolevitation Transport. Science and Transport Progress, 1 (105), 30–41. https://doi.org/10.15802/stp2024/301521
  2. Dong, F., Hao, L., Park, D., Iwasa, Y., Huang, Z. (2023). On the future sustainable ultra-high-speed maglev: An energy-economical superconducting linear thrusting system. Energy Conversion and Management, 291, 117247. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2023.117247
  3. Leferink, F. B. J. (1996). Inductance calculations; experimental investigations. Proceedings of Symposium on Electromagnetic Compatibility, 235–240. https://doi.org/10.1109/isemc.1996.561235
  4. de Oliveira, R. A. H., Stephan, R. M., Ferreira, A. C., Murta-Pina, J. (2020). Design and Innovative Test of a Linear Induction Motor for Urban MagLev Vehicles. IEEE Transactions on Industry Applications, 56 (6), 6949–6956. https://doi.org/10.1109/tia.2020.3023066
  5. Mirafzal, B., Skibinski, G. L., Tallam, R. M. (2009). Determination of Parameters in the Universal Induction Motor Model. IEEE Transactions on Industry Applications, 45 (1), 142–151. https://doi.org/10.1109/tia.2008.2009481
  6. Wang, H., Li, J., Qu, R., Lai, J., Huang, H., Liu, H. (2018). Study on High Efficiency Permanent Magnet Linear Synchronous Motor for Maglev. IEEE Transactions on Applied Superconductivity, 28 (3), 1–5. https://doi.org/10.1109/tasc.2018.2796560
  7. Lv, P., Liu, L., Su, X., Lin, P., Ma, H., Xu, D., Liu, Z. (2024). Calculation of Inductance Parameters of Wound Brushless Doubly-fed Motor. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-4640959/v1
  8. Wang, H., Zhong, X., Shen, G. (2013). Analysis and experimental study on the MAGLEV vehicle-guideway interaction based on the full-state feedback theory. Journal of Vibration and Control, 21 (2), 408–416. https://doi.org/10.1177/1077546313488431
  9. Huang, H., Li, H., Sun, Y., Hu, X. (2024). Development and Challenges of Maglev Transportation. Railway Transport and Engineering – A Comprehensive Guide. https://doi.org/10.5772/intechopen.1007211
  10. Stephan, R. M., Deng, Z. (2023). Past, present and future of Superconducting Magnetic Levitation (SML). Modern Transportation Systems and Technologies, 9 (1), 5–19. https://doi.org/10.17816/transsyst2023915-19
Determination of the inductiveness of a physical model of road coils for high-speed transport

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-07

Як цитувати

Голота, О. О., Устименко, Д. В., Муха, А. М., Плаксін, С. В., & Чуприна, Є. М. (2025). Визначення індуктивності натурної моделі шляхових котушок для високошвидкісного транспорту. Technology Audit and Production Reserves, 3(1(83), 52–57. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2025.331995

Номер

Розділ

Електротехніка та промислова електроніка