Innovative tools and platforms for interactive online mathematics learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31865/2709-840082024316944

Abstract

The article is focused on the analysis of current trends in the use of interactive online resources in mathematics teaching. The influence of such resources on the motivation of students, individualization of learning and development of key competencies is analyzed. Interactive resources, such as mobile applications, adaptive learning platforms, and VR/AR technologies, are explored to promote a better understanding of complex mathematical concepts, improve collaboration among students, and help adapt the learning process to the individual needs of each student. The article emphasizes the importance of digital technologies for developing students' motivation, increasing their interest in mathematics and integrating learning with real-life situations. Prospects for further research in this area are suggested, particularly on the effectiveness of gamification and the use of mobile applications to engage students to study.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Антонченко, М. О. (2023). Використання онлайн інструментів для розвитку цифрової компетентності педагога. ББК 74 О 75, 9.

Мошкова, Н., Алєксєєва, Г. М., Горбатюк, Л. В., Кравченко, Н. В., & Кортез, Х. І. (2024). Гейміфікація як один із трендів сучасної освіти. Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал, 4 (224), 82–87.

Паршукова, Л., & Паршуков, С. (2023). Доповнена реальність як спосіб урізноманітнення освітнього процесу. Věda a perspektivy, 1(20). 74–83. https://doi.org/10.52058/2695-1592-2023-1(20)-74-83

Савченко, Д., & Глазова, В. (2023). Використання можливостей інтерактивної дошки під час уроків математики. Технології електронного навчання, 7, 78–83. https://doi.org/10.31865/2709-840072023292884

Смаль, К. О., & Папач, О. І. (2022). Математична освітня галузь. Цифрова трансформація освітнього процесу. Онлайн-сервіси як інструменти створення навчального контенту. Нова українська школа на засадах єдності цінностей, змісту і форм. Математична освітня галузь, 1–12.

Published

2024-12-05

How to Cite

Hlazova, V., Pashchenko, I., & Chebitko, Y. (2024). Innovative tools and platforms for interactive online mathematics learning. E-Learning TeXnology, 8, 37–43. https://doi.org/10.31865/2709-840082024316944

Issue

Section

Статті