The use of internet simulations in the process of teaching physics on the example of tasks for laboratory activities
DOI:
https://doi.org/10.31865/2709-840082024316945Abstract
The article describes the possibilities of using computer animation simulations in the process of teaching physics as a part of the introduction of information and communication technologies into the educational process, providing examples of implementation, and identifying promising areas for further research.
References
Биков В. Ю. Інформатизація загальноосвітньої та професійно-технічної школи України: концептуальні засади та пріоритетні напрямки. Професійна освіта: педагогіка та психологія. Україно-польський журнал. Вид. IV. Вид-во Вищої педагогічної школи у Ченстохові. Ченстохова. 2003. С.501–515.
Жук М. Д., Мартинюк С. В., Федчишин О. М. Інформаційно-комунікаційні технології в процесі вивчення фізики. Тези доповідей I Міжнародної науково-практичної конференції «Modern science: problems and innovations» (Стокгольм, Швеція, 5–7 квітня 2020 р.). 2020. С. 390–398.
Литвинова С. Модель використання системи комп’ютерного моделювання для формування компетентностей учнів з природничо-математичних предметів. Фізико-математична освіта. 2019. Вип. 1 (19). С. 108–115.
Мохун С. В., Федчишин О. М. Використання віртуальних фізичних моделей в умовах дистанційного навчання. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи: Матеріали VІ міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Тернопіль. 2020. C. 139–142.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 E-learning teXnology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.