The methodology of teaching functions in the school mathematics curriculum using information and communication technologies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31865/2709-840082024316947

Abstract

The article examines modern approaches to teaching the topic "Functions" in the school mathematics course using information and communication technologies (ICT). The relevance of the integration of digital tools, such as graphic calculators, interactive platforms, online boards and visualization tools, to increase the effectiveness of the educational process and better creation of material by students is revealed. Thus, the article describes the advantages of visualizing abstract mathematical concepts and creating a dynamic learning environment for a deeper understanding of functional interaction. The results of the study show that the combination of traditional methods with ICT promotes the development of critical thinking, ensures students' independence and facilitates the understanding of complex mathematical concepts.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бібікова І. В., Вертипорох Т. О., Турка Т. В. Методика вивчення функцій в шкільному курсі математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. № 14. С. 89 – 96. URL: https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079142024311441.

Величко В.Є., Федоренко О.Г., Хорішко Д.С. Інноваційні технології навчання на уроках математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. 2024. № 14. С. 89 – 96. URL: https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079142024311441.

Савченко, Д., & Глазова, В. (2023). Використання можливостей інтерактивної дошки під час уроків математики. Технології електронного навчання, 7, 78–83. https://doi.org/10.31865/2709-840072023292884.

Станжицький О.М., Собчук В.В., Кушніренко С.В., Курилко О.Б., Цань В.Б. Методичні вказівки та завдання для самостійної роботи з дисципліни «Методика навчання математики» Частина ІІІ «Функції в шкільному курсі математики» для студентів спеціальності 014.04 Середня освіта (Математика) механіко-математичного факультету, 2022. – 224 c.

Турка, Т., & Вертипорох, Т. (2023). Використання інформаційно-комунікаційних технологій у вивченні шкільного курсу математики. Технології електронного навчання, 7, 48–53. https://doi.org/10.31865/2709-840072023292878.

Турка, Т., Стьопкін, А., Пащенко, З. і Рудченко, А. (2018) Використання Google додатків у підготовці майбутніх вчителів, Технології електронного навчання, 2, pp 3-7.

Фонарюк О. В. (2021) STEM-орієнтований підхід до навчання математики. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки: теорія та практика, 1(3), 154 – 160. URL: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-1-23.

Published

2024-12-05

How to Cite

Vertyporokh, T., Turka, T., & Stopkin, A. (2024). The methodology of teaching functions in the school mathematics curriculum using information and communication technologies. E-Learning TeXnology, 8, 51–60. https://doi.org/10.31865/2709-840082024316947

Issue

Section

Статті