The role of immersive technologies in the development of spatial thinking in mathematics lessons
DOI:
https://doi.org/10.31865/2709-840082024316952Abstract
The impact of immersive technologies (augmented and virtual reality technologies) on the development of students' spatial thinking during the study of mathematics are examines in the article. The general advantages of introducing these technologies into the educational process are outlined, such as improved visualization of mathematical concepts, interactivity, and individualization of learning. The main platforms and applications used to integrate immersive technologies into the study of mathematics are considered. The key challenges of introducing technologies into the educational environment are noted.
References
Беседін Б., Одінцова Є. Використання технології доповненої реальності під час вивчення геометрії в закладах загальної середньої освіти, Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 14, 2024, 84-88.
Беседін Б., Одінцова Є., Сипчук Є. Доповнена реальність як засіб активізації пізнавальної діяльності на уроках математики. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2023. No. 1 (103). 190-197
Ботузова, Ю. В. (2024). МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ.Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 14-19.
Доценко, С. О. (2015). Формування просторової уяви в учнів початкової школи на уроках математики. Педагогіка та психологія, (51), 38-49.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 E-learning teXnology

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.