Корпоративне та стратегічне управління як фактор забезпечення сталого розвитку підприємства.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.159711Ключові слова:
корпоративне управління, стратегічне управління, стратегія, розвиток, підприємство, сталий розвиток.Анотація
У статті розглянуто сутність корпоративного та стратегічного управління для забезпечення сталого розвитку підприємства. Досліджено поняття корпоративного та стратегічного управління підприємствами різними науковцями, та визначено відмінності в їх дослідженнях. Визначено основні рівні управління, а саме: загальнокорпоративний рівень (портфельні стратегії для розвитку загального напрямку діяльності підприємства), рівень бізнес одиниць (для управління окремими стратегічними бізнес-одиницями підприємства), функціональний рівень (взаємодія двох зазначених попередніх рівнів для формування загальних стратегій розвитку підприємства). Розглянуто критерії ефективності корпоративного управління на світовому рівні та можливість їх застосування у вітчизняному управлінні. Застосування світових методів управління вимагає, по-перше, наявність нематеріального активу підприємства компанії, що дозволить збільшити ринкову вартість та інвестиційну привабливість, та по-друге, наявність гарантії лояльності в управлінні та наявність механізму дистанційного контролю за роботою. Визначено, що класичний підхід до виділення стратегій в залежності від характеру розвитку підприємства включає групи стратегій із зростання, стабілізації, та захисту.
Посилання
1. Поважний О.С. Корпоративне управління : [підручник] / [О.С. Поважний, Н.С. Орлова, А.О. Харламова]. – К. : Кон- дор, 2013. – 244 с.
2. Рекомендації щодо реформи корпоративного управління в Україні : Звіт місії Світового банку в Україні. – К., 2008. – 59 c.
3. Суржик В.Г. Роль корпоративного управління в умовах трансформації економіки / В.Г. Суржик // Наук. вісн. Черніг. держ. ін-ту економіки і упр. Серія «Економіка». – 2011. – Вип. 2. – С. 139–144.
4. Палига Є. М. Корпоративне управління: навчальний посібник / Є. М. Палига. – Львів: НВЕД УАД, 2013. – 422 с.
5. Сhandler A. D. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise, 1962. – 455 с.
6. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика [Текст] / П. Дойль; пер. с англ. Ю. Н. Каптуревского. – СПб: Питер, 1999. – 559 с.
7. Карлофф Б. Деловая стратегия [Текст] / Б. Карлофф; пер. с англ., науч. ред. и авт. послесл. В. А. Приписнов. – М.:Экономика, 1991. – 239 с.
8. Аникеев С. Н. Методика разработки плана маркетинга [Текст] / С. Н. Аникеев. – М.: Фолиум, 1996. – 128 с.
9. Личко К. П. Прогнозирование и планирование аграрно-промышленного комплекса / К. П. Личко. – М.: Гардарики, 1999. – 264 с.
10. Градов А. П. Стратегия и тактика анти кризисного управления фирмой [Текст] / А. П. Градов, Б. И. Кузин. – М.: Специальная література. – 1996. – 510 с.
11. Кох Р. Стратегия: как создавать и использовать эффективную стратегию [Текст]: пер. с англ. / Р. Кох. – СПб.: Питер, 2004. – 2-е вид. – 320 с.
12. Портер М. Стратегія конкуренції: методика аналізу галузей і діяльності конкурентів [Текст] / М. Портер; пер. з англ. А. Олійник та Р. Сільський. – К.: Основи, 1997. – 390 с.
13. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: Учебник для вузов / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд; пер. с англ. под ред. Л. Г.Зайцева, М. И. Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
14. Фролова Т. Корпоративні стратегії глобального інвестиційного бізнесу [Електронний ресурс] / Т. Фролова // Міжнародна економічна політика. – 2012. – Вип. 1-2. – С. 125-155. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mep_2012_1-2_7.pdf.
15. Саєнко М. Г. Стратегія підприємства: Підручник / М. Г. Саєнко. – Тернопіль: «Економічна думка». – 2006. – 390 с.
16. Довгань Л. Є. Стратегічне управління. Навч. посібник / Л. Є. Довгань, Ю. В. Каракай. – К: Видавництво «Центр учбової літератури», 2009. – 440 с.
17. Rue L. W., Holland P. G. Strategic Management: Concepts and Experiences. – New York: McGraw-Hill, 1989. – 116 р.
18. Маленков Ю. А. О классификациях стратегий компаний [Електронний ресурс] / Ю. А. Маленков // Эмитент. Существенные факты, события, действия. – №42 (173). – 2006. – Режим доступу: http://www.cfin.ru/management/strategy/concepts/classification.shtml.
19. Cartright R. Strategies for Hypergrowth. – Capstone Publishing, Oxford, 2002. – 122 р.
References:
1. Povazhnij O.S. (2013), "Corporate Governance", ["Korporativne upravlіnnja"], [tutorial], O.S. Povazhnij, N.S. Orlova, A.O. Kharlamov, K., Condor, 244 p.
2. "Recommendations on Corporate Governance Reform in Ukraine: Report of the World Bank Mission to Ukraine", ["Rekomendacії shhodo reformi korporativnogo upravlіnnja v Ukraїnі : Zvіt mіsії Svіtovogo banku v Ukraїnі"], K., 2008, 59 p.
3. Surzhik V.G. (2011), "The role of corporate governance in the transformation of the economy", ["Rol' korporativnogo upravlіnnja v umovah transformacії ekonomіki"], V.G. Surzhik, Scientific. Visn Chernihiv state other economies and practices. The series "Economics", Vip. 2, pp.139-144.
4. Paliga Ye.M. (2013), "Corporate Governance", ["Korporativne upravlіnnja: navchal'nij posіbnik"], Textbook, E.M. Paliga, Lviv, NEDED UAD, 422 p.
5. Chandler D. D. (1962), "Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise ", 455 p.
6. Doyle P. (1999), "Management: Strategy and tactics", ["Menedzhment: strategija i taktika"], [text], P. Doyle, translit from english Yu. N. Kapturyrovskogo, St. Petersburg, Peter, 559 p.
7. Carloff B. (1991), "Business Strategy", ["Delovaja strategija"], [text], B. Carloff, translit from English, scholarship Ed. and aut afterl, VA Pripersov, M., Economics, 239 p.
8. Anikeev S.N., (1996), "Methodology for developing a marketing plan", ["Metodika razrabotki plana marketinga"], [text], S.N. Anikeev, M., Folium, 128 p.
9. Lichko K.P, (1999), "Prediction and Planning of the Agrarian-Industrial Complex", ["Prognozirovanie i planirovanie agrarno-promyshlennogo kompleksa"], K.P. Lichko, M., Gardariki, 264 p.
10. Gradov A.P. (1996), "The strategy and tactics of anti crisis management firm", ["Strategija i taktika anti krizisnogo upravlenija firmoj"], [text], A.P. Gradov, B.I. Kuzin, M., Special literature, 510 p.
11. Koch R. (2004), "Strategy: How to Create and Use an Effective Strategy", ["Strategija: kak sozdavat' i ispol'zovat' jeffektivnuju strategiju"], [text], translit from english, R. Koch, St. Petersburg, Peter, 2nd edition, 320 p.
12. Porter M. (1997), "Competition Strategy: A Methodology for Analyzing Industries and Competitor Activities", ["Strategіja konkurencії: metodika analіzu galuzej і dіjal'nostі konkurentіv"], [text], M. Porter, translit from english A. Oliynyk and R. Village, K., Fundamentals, 390 p.
13. Thompson A.A. (1998), "Strategic Management. The Art of Developing and Implementing a Strategy: A Textbook for High Schools", ["Strategicheskij menedzhment. Iskusstvo razrabotki i realizacii strategii: Uchebnik dlja vuzov"], A.A. Thompson, A.J. Strickland, translit from english ed. L. G. Zaytseva, M. I. Sokolova, Moscow, Banks and exchanges, UNITI, 576 p.
14. Frolova T. (2012), "Corporate Strategy of Global Investment Business", ["Korporativnі strategії global'nogo іnvesticіjnogo bіznesu"], [electronic resource], T. Frolova, International Economic Policy, edition 1-2, pp. 125-155, available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mep_2012_1-2_7.pdf.
15. Saenko M.G. (2006), "Strategy of the enterprise", ["Strategіja pіdpriєmstva: Pіdruchnik"], textbook, M.G. Sayenko, Ternopil, "Economic Thought", 390 pp.
16. Dovgan L.E. (2009), "Strategic management", ["Strategіchne upravlіnnja."], teaching manual, L. E. Dovgan, Y. V. Karakai, K., Publishing House "Center for Educational Literature", 440 p.
17. Rue L.W., Holland P. G. (1989), "Strategic Management: Concepts and Experiences", New York: McGraw-Hill, 116 p.
18. Malenkov Yu.A. (2006), "On classification of company strategies", ["O klassifikacijah strategij kompanij"], [electronic resource], Yu. A. Malenkov, Issuer. Essential facts, events, actions, No. 42 (173), available at: http://www.cfin.ru/management/strategy/concepts/classification.shtml.
19. Cartright R. (2002), "Strategies for Hypergrowth", Capstone Publishing, Oxford, 122 p.